Gå til innhold

[løst]Oppdeling av Linux/UNIX-forumet


Anbefalte innlegg

Problemet er at selv med "søk i tråd" funksjoner, så blir slike tråder lett uoversiktelige. Man får ikke lett en oversikt over hvilke problemstillinger som er blitt tatt opp, ei heller er det lett å følge om et problem blir løst eller ikke (dog ikke så stort problem hvis aktiviteten er lav).

5310070[/snapback]

Klar over problemet.

Poenget var jo at hvis denne tråden blir så stor at den blir uoversiktelig er det er argument for en oppdeling. Behovet for et egen BSD/UNIX forum er enklere å avgjøre hvis BSD/UNIX-tråden blir stor fordi styret kan enkelt telle antall innlegg og visninger kontra å telle X antall tråder.

"Problemet" med en slik tråd er om den "flopper" eller at styret sier "dere har en egen tråd så hvorfor trenger dere et eget forum".

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Vegard A. Larsen alias kilogram uttalte seg i starten av tråden. Kanskje PM han og få'n te å lese gjennom hvis han ente har gjort det?

Vet noen om noen i forumstyret i det hele tatt har fulgt denne diskusjonen?

5525546[/snapback]

Jeg kan jo ta en prat med ham. Har faktisk litt kontakt med ham, så kan jo høre hva han har å si. Vi går på samme studie.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Jeg får nesten komme med mitt synspunkt i debatten også. Dette spørsmålet ble tatt opp allerede da jeg fremdeles var med å tok avgjørelser her på forumet og på det tidspunktet var jeg imot. Siden den gang har Linux/Unix delen av forumet vokst seg stor, og til tider vokst fra hverandre. En trend som er tydelig er at BSD/Unix blir glemt oppi det hele. Når noen spør blir BSD svar druknet i Linux-svar. For Linux sin del tror jeg ikke en oppdeling har noe å si, men for BSD og tilsvarende kan det være kritisk. De 3 store BSD'ene har også vokst til noe som absolutt er aktuelt for folk, og med nye BSD-varianter som spretter opp både her og der for ulike formål så mener jeg definitivt at en oppdeling er på sin plass. Som BSD-tilhenger merker man godt de små forskjellene i community'ene.

 

Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke har rett til å si dette da jeg trakk meg, men hvis jeg i dag hadde vært i samme situasjon jeg var i da saken først ble brakt opp ville dette vært en kampsak for meg. Dette forumet er det største forumet for IT i landet, og da skulle det bare mangle at det ikke har et BSD/Unix forum når ønsket er der fra såpass mange brukere. Når det gjelder BSD så sier de siste par årenes trender at det bare kan gå en vei; en stadig økende brukermasse.

 

Stå på alle som kjemper for at dette skal skje! :)

Lenke til kommentar

Jeg håper at dette går i orden, og har pratet med noen i forumstyret som stiller seg postive til dette. Håper at dette går i orden, det vil bety mye for BSD- og UNIX-brukere. Det har blitt for mye GNU/Linux, og de fleste poster i det nåværende Linux/UNIX-forumet handler om distroer som Fedora, Debian, Ubuntu og tilsvarende distroer. For oss som f.eks. aktivt bruker FreeBSD osv. så blir dette forumet til stadig mindre hjelp.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...