Gå til innhold

TES: hva er dine planer for din oblivionkarakter?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Litt off-topic, muligens, men hvor kan jeg finne ut hva de forskjellige tinga gjør? Altså, skills f.eks. Så kan jeg planlegge litt jeg også :p

5746468[/snapback]

Om du går her og holder musa over codex så får du noen options å velge mellom. Du finner sikkert ut av resten selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hermer litt etter MiSP jeg, til og med når det gjelder Notepad  :)

--------------------------

1. Hruggek Axehand

Rase: Nord

Klasse*: Barbarian

Kjønn: Man med stor M ^_^

Skills: Axe, Heavy(medium) Armor, Block, (Speechcraft), (Sneak), (Security)

Hruggek er en kynisk og misstroisk barbar, ganske nær stereotypisk fantasy barbar. Han har liten respekt for sivilisasjonen, eneste positivt med byer er hvor lett en kan skaffe nyttige ting (som klær, mat, våpen og horer), og eneste grunnen til at han har en viss respekt for lover og regler er at soldatene er flere enn ham.

Han vil gå til store ytterligheter for å hjelpe en annen Nord, selvom han kanskje forrakter personen for at personen har slått seg til ro i sivilisasjonen. En barbar som lever for kamp og krig, nøler ikke Hruggek med å leie ut øksa si, så lenge han ser gull nok. Og ja, han har en småsykelig kjærlighet for (singlehand) økser...

2. Fotsoldaten (intet navn ennå)

Rase: Imperial/Redguard/Dunmer/Bosmer??

Klasse: Kriger/Warrior

Kjønn: Male/Female

Skills: Shortsword, Spear/Polearm?, Light Armour, Marksman?, Athletics, (Restoration/Alteration)?

HVIS Oblivion får en god implementasjon av polearm, vil min andre karakterer bli en fotsoldat; lett infanteri med fokus på fart og smidighet; våpen: en eller annen polearm, kortsverd/dolk, armbrøst.

Kjøre hit'n'run taktikk for å utnytte armbrøsten og den (forhåpentligvis) økte rekkevidden med en polearm.

Hvis jeg tar med magi, vil han bruke defensiv og/eller helse magi.

3. Sjamanen (intet navn ennå)

Rase: Khajiit

Klasse*: Sjaman (skal sannsynligvis bygges på sjamanene i AD&D )

Kjønn: Kvinne (mest sannsynlig)

Skills: Hand to Hand, Light Armour, Sneak, Illusion?, Mysticism?, Alchemy?, Speechcraft

En Khajiit sjaman.

Ingen våpen, lett armor, masse magi.

Hvis jeg lager og spiller denne skal jeg friske opp på hva som er sjaman magi i de gamle AD&D bøkene mine.

En sjaman har også vanligvis høy speachcraft, skal en lede en stamme spirituelt bør en kunne snakke for seg.

4. Nercomancer (intet navn ennå)

Rase: High Elf/Breton/Argonian

Klasse*: Magiker/Nightblade/el.

Kjønn: Male/Female

Skills: Destruction, Conjuration, Necromancy?

En Necromancer. En ond trollmann som bruker andres kropper til å kjempe for seg, stjeler sjeler og er generellt creepy, ond magiker.

EDIT: Tenker litt rundt denna. Må en Necromancer være ond? Skal fundere litt rundt det når jeg får Oblivion og kan teste ut klasser.

*Klasse og klasse fru blom. syns det er greit å bruke de ferdig oppsatte klassene, men må kanskje "mekke" sjøl...

5746386[/snapback]

det er ikke noe polearm eller crossbow i oblivion

Skrevet (endret)

3. Sjamanen (intet navn ennå)

Rase: Khajiit

Klasse*: Sjaman (skal sannsynligvis bygges på sjamanene i AD&D )

Kjønn: Kvinne (mest sannsynlig)

Skills: Hand to Hand, Light Armour, Sneak, Illusion?, Mysticism?, Alchemy?, Speechcraft

En Khajiit sjaman.

Ingen våpen, lett armor, masse magi.

Hvis jeg lager og spiller denne skal jeg friske opp på hva som er sjaman magi i de gamle AD&D bøkene mine.

En sjaman har også vanligvis høy speachcraft, skal en lede en stamme spirituelt bør en kunne snakke for seg.

5746386[/snapback]

Dæven, den så interessant ut... Hvis hand-to-hand blir bra implementert, så lager jeg vel en slik en også.

det er ikke noe polearm eller crossbow i oblivion

5746480[/snapback]

Hva er egentlig polearm? Et generelt navn på spyd/hellebard/etc?

Endret av MiSP
Skrevet (endret)

Polearm = våpen på enden av lang stang. Går jo litt ut av navnet... :)

Fant wikipedias def også for sikkerhets skyld:

"A pole weapon or polearm is a close combat weapon with the main fighting part of the weapon placed on the end of a long shaft, typically of wood."

Endret av thomanil
Skrevet

Blir det slik i obliviona t man velger hva man vil spille som til å begynne med , eks warrior/mage, og kan da kun brukes våpen/armor som den klassen tillater? Som i wow?

Skrevet
nei, du kan godt bli en mage som går i heavy armor.

eller good old fasion battle-mage,

er ingen klasse restreksioner

5747246[/snapback]

Får man noen form for penalty for å caste spells med Armor?

Eneste jeg vet er at de har sagt at det finnes Robes for mages med bonuser til skills, magicka osv.

Skrevet

Noen rett meg om dette er endret fra Morrowind, men slik var systemet med skills der:

Du velger fem primary-skills og fem secondary-skills. Disse trener fortere (tror jeg) og de bidrar til level-up. Du trener en skill ved å gjøre handlingen assosiert med den, skyter du mye med bue så går marksman-skillet opp. Dirker du mange låser går security-skillet opp. Du kan også trene skills som hverken er primary eller secondary (og kommer til å gjøre det ubevisst), men disse vil ikke bidra til lvl up, de vil trene sakte, og de vil starte med lave attributes. Altså er det mye arbeid å få dem opp på samme nivå som hovedskillene dine.

Skrevet
Noen rett meg om dette er endret fra Morrowind, men slik var systemet med skills der:

Du velger fem primary-skills og fem secondary-skills. Disse trener fortere (tror jeg) og de bidrar til level-up. Du trener en skill ved å gjøre handlingen assosiert med den, skyter du mye med bue så går marksman-skillet opp. Dirker du mange låser går security-skillet opp. Du kan også trene skills som hverken er primary eller secondary (og kommer til å gjøre det ubevisst), men disse vil ikke bidra til lvl up, de vil trene sakte, og de vil starte med lave attributes. Altså er det mye arbeid å få dem opp på samme nivå som hovedskillene dine.

5748094[/snapback]

Ah, takk for forklaringen! :D

Men primary skill vil si f.eks agility, endurance, speed osv., og seconday skill vil si heavy armor, blunt, lock picking osv?

Skrevet

5748094[/snapback]

I Oblivion velger du kun syv main skills, det er ikke noe major/minor skills.

Det som er så fint med Morrowind og Oblivion er at du kan gjøre hva du vil - du kan lage en hvilken som helst character av en hvilken som helst rase med hvilke som helst skills, og det er ingen restriksjoner i spillet - du kan bruke den armoren/de våpnene du vil (du kommer jo til å være bedre i å bruke noen enn andre), og du kan trene deg til topps i absolutt alle skills.

Du kan også komme deg til topps i alle guildene; Mages' Guild tar nok imot en character som egentlig er warrior, bare han har trent seg nok i magiskills.

Skrevet (endret)

Oppdatering, jeg har nå lagt til guilds.

Edit: Rippet olefivers sjaman-karakter.

1. Paladin

Race: Nord/(Redguard)/(Imperial)/

Skills: Blade, Heavy Armor, Block, Speechcraft, (Restoration)

Alignment: Helping others

Fighters' Guild

Arena Guild

2. Thief/Marksman

Race: Wood Elf

Skills: Marksman, (Blade), Light Armor, Sneak, Security, Mercantile, (Illusion)

Alignment: Exploiting others

Thieves' Guild

Dark Brotherhood

3. Mage

Race: High Elf/Breton/Argonian

Skills: Destruction, Conjuration, Unarmored

Alignment: (Neutral)

Mages' Guild

4. All-rounder (possible)

Race: Dark Elf

Skills: Blade, Destruction, Security, Sneak, Light Armor/(Unarmored), (Illusion), (Conjuration)

Alignment: Evil

Dark Brotherhood

(Arena Guild)

(Fighters' Guild)

(Thieves' Guild)

(Mages' Guild)

5. Shaman

Race: Khajiit

Skills: Hand to Hand, Light Armour, Sneak, Illusion, Mysticism, Alchemy, Speechcraft

(Mages' Guild)

Endret av MiSP
Skrevet (endret)

Ok, så om jeg skulle laget meg en karakter, så ville det sitt sånn ut?:

Rase: Wood Elf

Klasse*: Snikmorder

Kjønn: Mann

Skills: Blade, Athletics, Security, Sneak, Light Armor, Marksman og Speechcraft.

EDIT: La til Speechcraft!

Endret av Flaringo
Skrevet

Min blir nok slik:

Rase: Wood elf

kjønn: Mann

Klasse: Blanding av tyv og snikmorder (er vel det samme)

Skills: Security, sneak, light armor, marksman og shortblade

Stjernetegn: The lady (foreløpig)

Ganske lik Flaringo sin men de nye stealth greiene MÅ prøves...

Skrevet

Tyv og snikmorder behøver ikke være det samme. Man kan jo prøve å spille som en tyv uten noen våpenskills i det hele tatt, bare security, sneak, illusion, light armor, acrobatics, alteration og mystecism.

Skrevet
Tyv og snikmorder behøver ikke være det samme. Man kan jo prøve å spille som en tyv uten noen våpenskills i det hele tatt, bare security, sneak, illusion, light armor, acrobatics, alteration og mystecism.

5748566[/snapback]

ahh, var den perfekte tyv i morrowind :love:

Skrevet

Rase: Dark elf/Wood Elf

Stjernetegn: The Thief

Skills: Marksman - Blade - Light armor - Athletics - Security - Sneak - Speechcraft/Acrobatics

En tyv og morder, å joine Dark Brotherhood er en selvfølge.

-------------------------------------

Rase: Imperial/Breton/High Elf

Stjernetegn: The Mage

Skills: Destruction - Illusion - Conjuration - Restoration - Alchemy - Heavy Armor - Blunt/Blade

En mage som også kan bite fra seg litt i nærkamp, Mages' Guild er en selvfølge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...