anal_fabet Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Litt off-topic, muligens, men hvor kan jeg finne ut hva de forskjellige tinga gjør? Altså, skills f.eks. Så kan jeg planlegge litt jeg også 5746468[/snapback] Om du går her og holder musa over codex så får du noen options å velge mellom. Du finner sikkert ut av resten selv.
Gunfreak Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Hermer litt etter MiSP jeg, til og med når det gjelder Notepad -------------------------- 1. Hruggek Axehand -------------------------- Rase: Nord Klasse*: Barbarian Kjønn: Man med stor M ^_^ Skills: Axe, Heavy(medium) Armor, Block, (Speechcraft), (Sneak), (Security) Hruggek er en kynisk og misstroisk barbar, ganske nær stereotypisk fantasy barbar. Han har liten respekt for sivilisasjonen, eneste positivt med byer er hvor lett en kan skaffe nyttige ting (som klær, mat, våpen og horer), og eneste grunnen til at han har en viss respekt for lover og regler er at soldatene er flere enn ham. Han vil gå til store ytterligheter for å hjelpe en annen Nord, selvom han kanskje forrakter personen for at personen har slått seg til ro i sivilisasjonen. En barbar som lever for kamp og krig, nøler ikke Hruggek med å leie ut øksa si, så lenge han ser gull nok. Og ja, han har en småsykelig kjærlighet for (singlehand) økser... -------------------------- 2. Fotsoldaten (intet navn ennå) -------------------------- Rase: Imperial/Redguard/Dunmer/Bosmer?? Klasse: Kriger/Warrior Kjønn: Male/Female Skills: Shortsword, Spear/Polearm?, Light Armour, Marksman?, Athletics, (Restoration/Alteration)? HVIS Oblivion får en god implementasjon av polearm, vil min andre karakterer bli en fotsoldat; lett infanteri med fokus på fart og smidighet; våpen: en eller annen polearm, kortsverd/dolk, armbrøst. Kjøre hit'n'run taktikk for å utnytte armbrøsten og den (forhåpentligvis) økte rekkevidden med en polearm. Hvis jeg tar med magi, vil han bruke defensiv og/eller helse magi. -------------------------- 3. Sjamanen (intet navn ennå) -------------------------- Rase: Khajiit Klasse*: Sjaman (skal sannsynligvis bygges på sjamanene i AD&D ) Kjønn: Kvinne (mest sannsynlig) Skills: Hand to Hand, Light Armour, Sneak, Illusion?, Mysticism?, Alchemy?, Speechcraft En Khajiit sjaman. Ingen våpen, lett armor, masse magi. Hvis jeg lager og spiller denne skal jeg friske opp på hva som er sjaman magi i de gamle AD&D bøkene mine. En sjaman har også vanligvis høy speachcraft, skal en lede en stamme spirituelt bør en kunne snakke for seg. -------------------------- 4. Nercomancer (intet navn ennå) -------------------------- Rase: High Elf/Breton/Argonian Klasse*: Magiker/Nightblade/el. Kjønn: Male/Female Skills: Destruction, Conjuration, Necromancy? En Necromancer. En ond trollmann som bruker andres kropper til å kjempe for seg, stjeler sjeler og er generellt creepy, ond magiker. EDIT: Tenker litt rundt denna. Må en Necromancer være ond? Skal fundere litt rundt det når jeg får Oblivion og kan teste ut klasser. *Klasse og klasse fru blom. syns det er greit å bruke de ferdig oppsatte klassene, men må kanskje "mekke" sjøl... 5746386[/snapback] det er ikke noe polearm eller crossbow i oblivion
MiSP Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 (endret) --------------------------3. Sjamanen (intet navn ennå) -------------------------- Rase: Khajiit Klasse*: Sjaman (skal sannsynligvis bygges på sjamanene i AD&D ) Kjønn: Kvinne (mest sannsynlig) Skills: Hand to Hand, Light Armour, Sneak, Illusion?, Mysticism?, Alchemy?, Speechcraft En Khajiit sjaman. Ingen våpen, lett armor, masse magi. Hvis jeg lager og spiller denne skal jeg friske opp på hva som er sjaman magi i de gamle AD&D bøkene mine. En sjaman har også vanligvis høy speachcraft, skal en lede en stamme spirituelt bør en kunne snakke for seg. 5746386[/snapback] Dæven, den så interessant ut... Hvis hand-to-hand blir bra implementert, så lager jeg vel en slik en også. det er ikke noe polearm eller crossbow i oblivion 5746480[/snapback] Hva er egentlig polearm? Et generelt navn på spyd/hellebard/etc? Endret 13. mars 2006 av MiSP
thomanil Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 (endret) Polearm = våpen på enden av lang stang. Går jo litt ut av navnet... Fant wikipedias def også for sikkerhets skyld: "A pole weapon or polearm is a close combat weapon with the main fighting part of the weapon placed on the end of a long shaft, typically of wood." Endret 13. mars 2006 av thomanil
asad Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Blir det slik i obliviona t man velger hva man vil spille som til å begynne med , eks warrior/mage, og kan da kun brukes våpen/armor som den klassen tillater? Som i wow?
Gunfreak Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 nei, du kan godt bli en mage som går i heavy armor. eller good old fasion battle-mage, er ingen klasse restreksioner
Whalecore Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 nei, du kan godt bli en mage som går i heavy armor. eller good old fasion battle-mage, er ingen klasse restreksioner 5747246[/snapback] Får man noen form for penalty for å caste spells med Armor? Eneste jeg vet er at de har sagt at det finnes Robes for mages med bonuser til skills, magicka osv.
Gunfreak Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 ja, hvis du har lav skill i en armor og bruker den vil det gå utover spellsa dine.
akristina92 Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Hvor mange skills kan kan velge? Skjønner ikke helt hvordan det fungerer. Noen snille folk som kan forklare det til meg?
Zlatzman Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Noen rett meg om dette er endret fra Morrowind, men slik var systemet med skills der: Du velger fem primary-skills og fem secondary-skills. Disse trener fortere (tror jeg) og de bidrar til level-up. Du trener en skill ved å gjøre handlingen assosiert med den, skyter du mye med bue så går marksman-skillet opp. Dirker du mange låser går security-skillet opp. Du kan også trene skills som hverken er primary eller secondary (og kommer til å gjøre det ubevisst), men disse vil ikke bidra til lvl up, de vil trene sakte, og de vil starte med lave attributes. Altså er det mye arbeid å få dem opp på samme nivå som hovedskillene dine.
akristina92 Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Noen rett meg om dette er endret fra Morrowind, men slik var systemet med skills der: Du velger fem primary-skills og fem secondary-skills. Disse trener fortere (tror jeg) og de bidrar til level-up. Du trener en skill ved å gjøre handlingen assosiert med den, skyter du mye med bue så går marksman-skillet opp. Dirker du mange låser går security-skillet opp. Du kan også trene skills som hverken er primary eller secondary (og kommer til å gjøre det ubevisst), men disse vil ikke bidra til lvl up, de vil trene sakte, og de vil starte med lave attributes. Altså er det mye arbeid å få dem opp på samme nivå som hovedskillene dine. 5748094[/snapback] Ah, takk for forklaringen! Men primary skill vil si f.eks agility, endurance, speed osv., og seconday skill vil si heavy armor, blunt, lock picking osv?
MiSP Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Noen rett meg om dette er endret fra Morrowind, men slik var systemet med skills der: Du velger fem primary-skills og fem secondary-skills. Disse trener fortere (tror jeg) og de bidrar til level-up. Du trener en skill ved å gjøre handlingen assosiert med den, skyter du mye med bue så går marksman-skillet opp. Dirker du mange låser går security-skillet opp. Du kan også trene skills som hverken er primary eller secondary (og kommer til å gjøre det ubevisst), men disse vil ikke bidra til lvl up, de vil trene sakte, og de vil starte med lave attributes. Altså er det mye arbeid å få dem opp på samme nivå som hovedskillene dine. 5748094[/snapback] I Oblivion velger du kun syv main skills, det er ikke noe major/minor skills. Det som er så fint med Morrowind og Oblivion er at du kan gjøre hva du vil - du kan lage en hvilken som helst character av en hvilken som helst rase med hvilke som helst skills, og det er ingen restriksjoner i spillet - du kan bruke den armoren/de våpnene du vil (du kommer jo til å være bedre i å bruke noen enn andre), og du kan trene deg til topps i absolutt alle skills. Du kan også komme deg til topps i alle guildene; Mages' Guild tar nok imot en character som egentlig er warrior, bare han har trent seg nok i magiskills.
MiSP Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 (endret) Oppdatering, jeg har nå lagt til guilds. Edit: Rippet olefivers sjaman-karakter. -------------------------- 1. Paladin -------------------------- Race: Nord/(Redguard)/(Imperial)/ Gender: Male Skills: Blade, Heavy Armor, Block, Speechcraft, (Restoration) Alignment: Helping others Fighters' Guild Arena Guild -------------------------- 2. Thief/Marksman -------------------------- Race: Wood Elf Gender: Female Skills: Marksman, (Blade), Light Armor, Sneak, Security, Mercantile, (Illusion) Alignment: Exploiting others Thieves' Guild Dark Brotherhood -------------------------- 3. Mage -------------------------- Race: High Elf/Breton/Argonian Gender: Male/Female Skills: Destruction, Conjuration, Unarmored Alignment: (Neutral) Mages' Guild -------------------------- 4. All-rounder (possible) -------------------------- Race: Dark Elf Gender: Male Skills: Blade, Destruction, Security, Sneak, Light Armor/(Unarmored), (Illusion), (Conjuration) Alignment: Evil Dark Brotherhood (Arena Guild) (Fighters' Guild) (Thieves' Guild) (Mages' Guild) -------------------------- 5. Shaman -------------------------- Race: Khajiit Gender: Male Skills: Hand to Hand, Light Armour, Sneak, Illusion, Mysticism, Alchemy, Speechcraft (Mages' Guild) Endret 13. mars 2006 av MiSP
akristina92 Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 (endret) Ok, så om jeg skulle laget meg en karakter, så ville det sitt sånn ut?: Rase: Wood Elf Klasse*: Snikmorder Kjønn: Mann Skills: Blade, Athletics, Security, Sneak, Light Armor, Marksman og Speechcraft. EDIT: La til Speechcraft! Endret 13. mars 2006 av Flaringo
stekri88 Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Min blir nok slik: Rase: Wood elf kjønn: Mann Klasse: Blanding av tyv og snikmorder (er vel det samme) Skills: Security, sneak, light armor, marksman og shortblade Stjernetegn: The lady (foreløpig) Ganske lik Flaringo sin men de nye stealth greiene MÅ prøves...
Zlatzman Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Tyv og snikmorder behøver ikke være det samme. Man kan jo prøve å spille som en tyv uten noen våpenskills i det hele tatt, bare security, sneak, illusion, light armor, acrobatics, alteration og mystecism.
stekri88 Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Det behøver være det samme nei. Men det er jo den perfekte blanding.
Kjekssjokolade Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Skal lage en slags druid sak... natrual powers
Kjekssjokolade Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Tyv og snikmorder behøver ikke være det samme. Man kan jo prøve å spille som en tyv uten noen våpenskills i det hele tatt, bare security, sneak, illusion, light armor, acrobatics, alteration og mystecism. 5748566[/snapback] ahh, var den perfekte tyv i morrowind
.tomf Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Rase: Dark elf/Wood Elf Stjernetegn: The Thief Skills: Marksman - Blade - Light armor - Athletics - Security - Sneak - Speechcraft/Acrobatics En tyv og morder, å joine Dark Brotherhood er en selvfølge. ------------------------------------- Rase: Imperial/Breton/High Elf Stjernetegn: The Mage Skills: Destruction - Illusion - Conjuration - Restoration - Alchemy - Heavy Armor - Blunt/Blade En mage som også kan bite fra seg litt i nærkamp, Mages' Guild er en selvfølge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå