Gå til innhold

Fanboy-krig: Noen synspunkter på denne artikkelen?


KongRudi

Anbefalte innlegg

Dual-Screen har absolutt noe for seg, men igjen blir dette et spørsmål om utviklerstøtte og kundemasse. Hvor mange er det som egentlig har 2 stykk HDTVer i stua med HDMI utgang?

 

Dual Screen vil være fornuftig å ha, ihvertfall om PSP'en kommer til å bli brukt i samspill med PS3-spill, uansett så vil ikke begge skjermene trenge å være HDTV.. Selv vil jeg bruke det mest til å flytte kart og andre slike ting bort fra hovedskjermen jeg spiller på, og kanskje greit å ha når vi spiller multiiplayer..

 

Reason #1: The Blu-ray Player

Når det gjelder spill på Blu-Ray, er fordelen større lagringsplass, men med redusert overføringshastighet (lengre lastetider) sammenliknet med 12x DVD. Spill som inneholder lange CGI cutscenes (typisk for japanske RPGs) er de som har størst behov for utnytte den ekstra plassen. De fleste av disse vil kunne portes til Xbox 360 ved å spre innholdet over flere DVDer.

 

Jeg vet ennå ikke spesifikasjonene på BD-spillerensom kommer til å stå i PS3, om det ble 1x eller 2x BD-spiller skulle opp i en diskusjon i Sony, uansett så leser en 1x Blue-ray-spiller av en dvd-plate i mye større hastighet enn han gjør en Blue Ray-plate, så dersom spilla ikke trenger all plassen på en blue-ray, så kommer nok sikkert spilla til å lese minst like raskt.

Og tid (og ikke minst kvalitet) går tapt i komprimerte filer, så her tror jeg at noen kommer til å bli positivt overrasket, spesielt i spilla etter førstegenerasjonspillene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skjer med playstation og raketter da?!... Er ikke dette her samme suppa som kom drassende med PS2? Og bare av nysgjerrighet.... hvorfor trenger et styresystem på raketter høy bildeoppdateringsfrekvens?

5194007[/snapback]

 

Det er sikkert viktig at de klarer å se anti-missiler og lignende, og kan se terenget når de flyr lavt over bakken for å unngå radar, anti-missilene går forøvrig sikkert så fort at de har sikkert to (eller flere) PS3'er i nettverk for å styre missilene inn imot de PS3-styrte missilene.

De Revolution-styrte missilene er også bra, men de må ha liten sprengladning, for der må nemmlig missil-crewet peke med den fancy kontrolleren sin mot målet.

Nei, jeg bare tuller, de rakettgreiene var bare en spøk, fra min side. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
dette kan du ser jeg.

5194280[/snapback]

Ok, det var en fiks idé jeg fikk midt på natten i går som i ørska virket sannsynlig. Så riktigheten av det er jeg mer i tvil om i våken tilstand. :blush:

 

Når det er sagt, så må jeg si at ditt svar var fullstendig bak mål. Istedenfor å komme med sarkasmen din, kunne du ha gitt en kort forklaring på hvorfor det var galt, helst uten personangrep. Eller er det for mye forlangt at man opptrer noenlunde høflig og sivilisert her?

Lenke til kommentar
Har du bæsja på leggen, så må du tåle å at noen glor. :)

5195787[/snapback]

Det tåler jeg, men jeg synes han kunne vært behjelpelig med å fortelle hvorfor det var feil, ikke bare være uhøflig. :) Inntil han svarer vil jeg jo bare gå ut ifra at han er full av f... og egentlig ikke vet bedre. ;)

 

Uansett, jeg trekker uttalelsen om det med dual-screen. Men det ga masse mening klokka tre i natt. ;)

Lenke til kommentar
Reason #6: Seven-Player Wireless Support

7 folk med 7 kontrollere samtidig på en skjerm? Veldig få spill, om noen, kommer til å støtte 7 player. Grunnen til at det er oppgitt støtte for 7 kontrollere er mest fordi dette er begrensningen på antallet enheter Bluetooth kan håndtere samtidig.

 

 

 

Jepp! Lan kan bli morsomt på PS3. HOY! VI ER HELE SYV STYKKER!

Lenke til kommentar

Det var ikke mange saklige punkter i den artikkelen. Den jeg var mest enig i var det første avsnittet om at Xbox360 ikke har noen killer-app. Der har både Sony og Nintendo bedre kort å vise fram.

 

Ign's Nintendo-avdeling har klart å stable en liknende artikkel, bare på en mer troverdig måte. Selv om noen av punktene er litt usaklige, omhandler de fleste punktene om noe som virkeig betyr noe, og ikke bare tomme fakta:

 

http://cube.ign.com/articles/670/670078p1.html

Lenke til kommentar
Det var ikke mange saklige punkter i den artikkelen. Den jeg var mest enig i var det første avsnittet om at Xbox360 ikke har noen killer-app. Der har både Sony og Nintendo bedre kort å vise fram.

 

Ign's Nintendo-avdeling har klart å stable en liknende artikkel, bare på en mer troverdig måte. Selv om noen av punktene er litt usaklige, omhandler de fleste punktene om noe som virkeig betyr noe, og ikke bare tomme fakta:

 

http://cube.ign.com/articles/670/670078p1.html

5196115[/snapback]

 

Noenlunde bra liste og kommer med alle argumentene på hvorfor jeg ikke skal ha en Revolution :)

 

Jeg vil ikke daske rund kontrollen som et sverd, ha lav oppløsning på spill, spille spill som super smash bros, zelda, metroid prime eller lignende, spille 10 år gamle spill og resten av argumentene betyr ingenting for min del :)

 

Har en PS2 liggende og kan med hånden på hjerte si at jeg _aldri_ har spilt et PS1 spill på den, så bakoverkompatabilitet er helt ubrukelig for min del.

Lenke til kommentar

Har også en PS2, og aldri brukt PS1-spill på den... Men... Jeg har lyst til å spille noen av de spillene jeg har på vanlig Xbox på xbox 360. Jeg skal selge boxen og kommer til å beholde noen av spillene, bl.a. Forza. Dette er det faktisk støtte for, men det finnes jo ingen ratt og pedaler.

 

 

Det er bare å vente til PS3 kommer, og den BØR være bedre enn 360 når den kommer så mye senere. Og hvis den oppfyller forventningene, kjøper jeg den

Lenke til kommentar

Er ingen PC som kommer til å være i nærheten av PS3 når det kommer. Er første gangen en konsoll har såpass til kraft . Man har nVIDIA og IBM å takke for denne gangen . Ett sykt bra samarbeid verden ikke har sett lignende til.

 

Xbox360 er sikkert en grei konsoll det men det skiller seg ikke ut hvis du allerede har en PC . PS3 skiller seg VELDIG ut og tar ting til ett nytt plan vi ikke har sett siden Playstation 1 først kom ut.

Lenke til kommentar
PS3 skiller seg VELDIG ut og tar ting til ett nytt plan vi ikke har sett siden Playstation 1 først kom ut.

5196404[/snapback]

 

Den hadde skillt seg ut hadde den kommet i dag, men i slutten av 2006/begynnelsen av 2007, så er ikke den så spess lenger ;)

 

Forskjell på å få en Xbox360 i desember 2005 og en PS3 i januar 2007 vettu. Og mange pcer kommer nok til å være i nærheten skal du se, om spillene er det er en annen sak.

Lenke til kommentar
PS3 skiller seg VELDIG ut og tar ting til ett nytt plan vi ikke har sett siden Playstation 1 først kom ut.

5196404[/snapback]

 

Den hadde skillt seg ut hadde den kommet i dag, men i slutten av 2006/begynnelsen av 2007, så er ikke den så spess lenger ;)

 

Forskjell på å få en Xbox360 i desember 2005 og en PS3 i januar 2007 vettu. Og mange pcer kommer nok til å være i nærheten skal du se, om spillene er det er en annen sak.

5196785[/snapback]

 

Vell, ifølge ryktene så skal RSX'en være nærmere dobbelt så bra som det beste grafikk-kortet nvidia har på pc-markedet idag.

 

Lurer litt på om det kanskje kommer til å bli like enklere å porte fra PS3 til Linux enn Windows.

Hadde ikke gjort noe om MS fikk en operativsystem-konkurent for PC-spillere (holder forøvrig på i dette øyeblikket (dag 3) med forsøk å insstalere XP service pack 2 på en splitter ny maskin, maskinen fryser midt i windows-update holder på å rydde opp, nå skal jeg prøve å slipstreame det inn istedetfor).

Lenke til kommentar

Av alle fanboys vil jeg påstå, ydmykt, at sony-fanboys er de mest ekstreme. I alle tråder, i alle forum disse frekventerer blir man møtt med en ultimat sannhet fra disse: PS og Sony er uslåelig - i all framtid. Ingen kan rokke ved det, uansett hva alle andre konsoll-produsenter måtte komme med vil PS for evig tid kunne levere et mye bedre produkt.

Alle andre bare "prøver", mens Sony sitter i førersetet og leder an uansett. Hvis noen engang, mot all formodning skulle klare å lage en konsoll som er bedre en PS-maskin vil fanboysa umiddelbart bruke spillene som argument: De beste spillrekkene finnes hos PS. INGEN vil noengang kunne lage bedre spilltitler enn GTA og WRC...INGEN.

 

Det må være spesielt å ha et sånt forhold til disse tingene.

Jeg vil tro at man ved slik tankegang eksluderer mye av potensiale som ligger i de forskjellige konsollene. Det viktigste er å ha et åpent sinn, ikke slamme noe av prinsipp.

Lenke til kommentar
Av alle fanboys vil jeg påstå, ydmykt, at sony-fanboys er de mest ekstreme. I alle tråder, i alle forum disse frekventerer blir man møtt med en ultimat sannhet fra disse: PS og Sony er uslåelig - i all framtid. Ingen kan rokke ved det, uansett hva alle andre konsoll-produsenter måtte komme med vil PS for evig tid kunne levere et mye bedre produkt.

Alle andre bare "prøver", mens Sony sitter i førersetet og leder an uansett. Hvis noen engang, mot all formodning skulle klare å lage en konsoll som er bedre en PS-maskin vil fanboysa umiddelbart bruke spillene som argument: De beste spillrekkene finnes hos PS. INGEN vil noengang kunne lage bedre spilltitler enn GTA og WRC...INGEN.

 

Det må være spesielt å ha et sånt forhold til disse tingene.

Jeg vil tro at man ved slik tankegang eksluderer mye av potensiale som ligger i de forskjellige konsollene. Det viktigste er å ha et åpent sinn, ikke slamme noe av prinsipp.

5199688[/snapback]

Utrolig mange gode poeng her. Et veldig bra innlegg!

 

Jeg vil si at PS3 leiren begynner å gå tom for grunner til å kjøpe PS3 når de argumenterer med at man kan styre Scud missiles med den. Jeg har ingen scuds, noen andre her som har noen de må ha en PS3 for å styre?

 

Synd Saddam er "outta' business" - ellers hadde vel han kjøpt 1000 enheter av PS3 også, slik som han gjorde med PS2. Når PS3 kommer ut om over 6 måneder, er det gammel teknologi i den boksen.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke navngi noen, for det er uinteressant. Mitt poeng er at det er en snodig holdning, barnslig på en måte: Pappaen min er mye sterkere enn din uansett hva du sier. De trenger ikke å være mange, det holder med en.

 

Hadde det ikke vært for at Sony endelig får verdig konkurranse hadde PS aldri vært det det er. Og det er fullt mulig å lage bedre, flottere og raskere konsoller en det Sony klarer. Det faktum er for mange UMULIG å svelge.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Det som forbauser meg litt ER:

 

Sony har ennå ikke kommet ut med noen offisiel "mening" om xbox 360. Av en eller annen grunn så tror jeg at Sony hadde gått ut offisielt og sagt "The Next Gen Playstation is so much better than Xbox 360" hvis den var det. Men jeg har liksom ikke hørt noe slik ennå.

 

Men jeg tror at alle gamere med litt vett i behold, anskaffer seg PS3 når den kommer, og setter den ved siden av xbox 360'en =)

 

Tror bare vi skal være superhappy for at vi har 3 aktører på konsoll-markedet slik at det blir litt kokuranse. g jeg tror den komkuransen blir hardest på å lage de beste spilla, og ikke hardware-messig. For å si det slik, verdens mest populære spill akkurat nå er WoW, som har helt "ok" grafikk, men det engasjerer over 4 millioner gamere world wide. Og det UTEN at man trenger den råeste maskina for å spille det... Noe å tenke på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...