Gå til innhold

En ny 19" LCD til ca 3500,-


SpoileD

Anbefalte innlegg

For 2 uker siden begynte den gode trofaste CRT skjermen min å flimre nederst i hjørnet. men den har ikke gitt seg enda..

Trodde kanskje jeg var så heldig at det gikk bort, men etter et par slag i siden skjer det ingen forandring.

Har tittet på en ny 19", denna gangen skal jeg kjøpe meg LCD skjerm. for den er lettere å frakte og tar nesten ikke plass.

 

Skal ha den til gaming så responsen bør være god. Farge kvaliteten bør også være god.

Har tittet litt på Samsung Syncmaster 930BF og Viewsonic VX924, men jeg sitter fast. Noen som har peil? :)

 

 

EDIT: gjentar meg selv :p

Endret av SpoileD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og er det bortkasta å kjøpe en 19" nå 17" er stor nok?

5190976[/snapback]

Dersom du ikke har bruk for en 19" men mener det rekker med en 17", vil det være nok.

Personlig tror jeg at du kommer til å angre dersom du kjøper en 17", men det avgjør du selv.

Ser mpx har en knallpris på en 17" skjerm kun i dag ihvertfall, men hvor bra den er kan jeg ikke si noe om...

Link :

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...56478&__redir=1

Lenke til kommentar

930BF = godt kjøp! :thumbup:

2ms er litt unødvendig spør du meg! Merker absolutt overhode noen forskjell på 8ms og en crt skjerm (som skal ha rundt 1-2ms vell). 8ms holder i lange baner, men en 4ms kan vell gå for praktisk det og. :thumbup:

FPS'en er mer viktig for min del. Hvis du ikke spiller på over 100fps og synes det "lagger" så er det ikke vits å gå under 4ms!

Lenke til kommentar
Har selv kjøpt Samsung Syncmaster 930BF, og har ikke angret ett eneste sekund på det.

5188142[/snapback]

 

Jeg hører at mange skryter av Samsung Syncmaster 930BF. Gjelder det for Samsung Syncmaster 730BF og? Har jo omtrent de samme spesifikkasjonene, eller er det andre forskjeller? Er bare ikke sikker om jeg har lyst til å betalte 700kr mer for 2" mer. ;)

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar

Eg kjøpte nyleg Viewsonic VX924, og dette ser ut til å vere ein veldig bra skjerm! Han skal ha 3ms responstid, og eg har enno ikkje sett noko etterslep som er noko å prate om, verken i spel eller anna. Innsynsvinkelen er god, og skjermbiletet er skarpt og fint.

 

Eg har ikkje hatt andre LCD-skjermar sjølv, så det vert vanskeleg for meg å samanlikne VX924 med noko anna, men eg har i alle fall ikkje angra eit sekund på dette kjøpet! Anbefalast! :thumbup:

Lenke til kommentar

Du kan også kjøpe en 17" lcd skejrm, og sette skjermen litt nærmere synsfeltet ditt.

Sett skjermen noen cm lenger frem og du vil få samme "opplevelse" på 17"ern

Men en større skjerm er stiligere. Har en 17" lcd og en 100" lerret (prosjektor) og 17" funker like skremende i fear bare jeg sitter nærme den! :!:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Får ta å sette liv i en denne posten igjen, har enda ikke kjøpt meg LCD skjerm.

For de som ikke gidder å se etter hva jeg jeg vil ha kan jeg nevne det her.

 

Den må ha rask responstid, da den skal i hovedsak være til gaming.

Bør ha gode farger og den bør ikke koste mer enn 3500-3600,- i butikken.

 

Og hvorfor jeg prøver å gjennopplive posten er pga. at det kanskje har kommet noe snacks til den prisen nå (følger lite med i den utviklingen), som slår ut Samsung Syncmaster 930BF og Viewsonic VX924

Lenke til kommentar
Og hvorfor jeg prøver å gjennopplive posten er pga.  at det kanskje har kommet noe snacks til den prisen nå (følger lite med i den utviklingen), som slår ut Samsung Syncmaster 930BF og Viewsonic VX924

5469823[/snapback]

Jeg gjør litt av det samme, men jeg har ikke funnet noe som konkurrerer med de to enda... Tittet litt på Fujitsu-Siemens widescreen 19", men det er så lite info om den på nettet, pluss at den er nok sikkert dårligere enn de andre to likevel. Den har jo mindre skjermareal, til å begynne med (1440x900 vs 1280x1024). Enten det eller så venter jeg til at prisene går litt mer ned på Samsung 930BF, siden det er den jeg lener mot av den og VX924.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...