Gå til innhold

En ny 19" LCD til ca 3500,-


SpoileD

Anbefalte innlegg

Kjøpte Viewsonic VX924 og er veldig fornøyd, null etterslep og klare farger :thumbup:

Denne testen overbeviste meg: http://www.bit-tech.net/hardware/2005/07/2...x924_tft/1.html

 

" I have run resolutions like 800x600 or 1024x768 on other LCD monitors, for gaming performance, and had to switch off after a while because of the atrocious image quality, as the monitor tries to map the game's 800 pixels to its 1280 pixels. This monitor scales upwards admirably, providing image quality that's almost as good as native 1280. This really gives it an edge over other gaming monitors, as many gamers won't play all their games at the same resolution every time. If there's one feature on this monitor that can be classed as outstanding, it's this. "

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte Viewsonic VX924 og er veldig fornøyd, null etterslep og klare farger :thumbup:

Denne testen overbeviste meg: http://www.bit-tech.net/hardware/2005/07/2...x924_tft/1.html

 

" I have run resolutions like 800x600 or 1024x768 on other LCD monitors, for gaming performance, and had to switch off after a while because of the atrocious image quality, as the monitor tries to map the game's 800 pixels to its 1280 pixels. This monitor scales upwards admirably, providing image quality that's almost as good as native 1280. This really gives it an edge over other gaming monitors, as many gamers won't play all their games at the same resolution every time. If there's one feature on this monitor that can be classed as outstanding, it's this. "

5470559[/snapback]

 

Er ikke helt inne på dette, så hva vil det der si? At man må kjøre med 1024x768 eller 800x600? Regner da med at 1280x1024 går fint det og?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå er det påtide med ny skjerm, for min tok kvelden (skriver i blinde :p eller kanskje ikke).

 

Jeg har 3500,- som jeg har spart opp til i to måneder nå, så nå skal jeg bestille meg en ny LCD i morgen. Jeg vil ha lite etterslep og fine farger (er det mulig??).

Hvilken skjerm?

Har jo tittet på andre tråder på detta forumet, men blir bare mer og mer usikker.

Kan det ikke bare komma en eller annen som sier at den skjermen er best så den skal du ta..?

Lenke til kommentar

Nei jeg lurer faktisk på det samme fremdeles.

 

Samsung 930BF har droppet ned under 3000kr nå, så den er iallfall sikkert et godt kjøp. Men jeg er fremdeles litt urolig når det gjelder fargene på den, og om den er dugelig til å se video på. Burde egentlig bare ta med meg en DVD på Expert og poppe den inn på PCen deres som har en 930BF tilkobla og sjekke...

 

Samsung har kommet med et par nye modeller her i Norge i det siste, 940B og 940BF og 960BF tror jeg... Vet ikke om de er noe bedre enn 930BF, eller i så fall, på hvilken måte... De koster iallfall mer.

Lenke til kommentar

Jeg får min viewsonic vx924 på tirsdag. Jeg hadde tenkt til å kjøpe 930bf først, men så vidt jeg vet er det ikke med dvi-kabel i pakka der. Så forskjellen mellom de to skjermene ble 250 kroner, dessuten har vx924 blitt anbefalt av hardware.no samt at den vistnok er en av de få skjemene som anbefales for svaksynte.

Lenke til kommentar

ja det er vel egentlig de to der jeg står mellom, men de sier 930bf skjermen har dårlige farger.. Og det som nevnes av ulemper på vx924 skjermen er høyden. Tror ikke jeg vil ha så mye problemer med det. Men det er ikke no som kan toppe disse her der ute? til en rimlig penge..

Lenke til kommentar
Kjøpte Viewsonic VX924 og er veldig fornøyd, null etterslep og klare farger :thumbup:

Denne testen overbeviste meg: http://www.bit-tech.net/hardware/2005/07/2...x924_tft/1.html

 

" I have run resolutions like 800x600 or 1024x768 on other LCD monitors, for gaming performance, and had to switch off after a while because of the atrocious image quality, as the monitor tries to map the game's 800 pixels to its 1280 pixels. This monitor scales upwards admirably, providing image quality that's almost as good as native 1280. This really gives it an edge over other gaming monitors, as many gamers won't play all their games at the same resolution every time. If there's one feature on this monitor that can be classed as outstanding, it's this. "

5470559[/snapback]

 

Er ikke helt inne på dette, så hva vil det der si? At man må kjøre med 1024x768 eller 800x600? Regner da med at 1280x1024 går fint det og?

5490444[/snapback]

 

En negativ ting med mange lcd skjermer, er at de får mye dårligere bilde (skarphet osv..) hvis de bruker oppløsninger under 1280*1024. Dette fordi skejrmen måp skalere bildet ifra f.eks 800*600 og opp til 1280 (som er det skjermen er på) og da vil du få særdeles dårlig bilde. I 1280 er bildet sylskarpt nesten uansett skjerm, men det er i lavere oppløsninger du virkelig kan skille skjermen ifra hverandre.

Og ifrølge det engelske utdraget så skalerte skjermen særdeles godt, slik at det ikke ble mye dårligere bilde hvis du hadde i lavere oppløsning.

Lenke til kommentar

I xbitlabs sin test: "LCD Panels with Response Time Compensation (RTC): 7 Monitors Reviewed", ser det ut til at RTC er dårlig implementert i Samsung 930BF.

 

Se dette bildet fra testen:

2p5.jpg

You don’t have to look for this effect; it is perfectly visible at ordinary use of the monitor and leaves a nasty impression at work as well as in games.

 

Jeg har selv tenkt å kjøpe denne skjermen, men etter å ha lest testen er jeg veldig usikker.

Er det noen eiere av denne skjermen som har lagt merke til fenomemet som beskrives i testen?

Endret av gunnelus
Lenke til kommentar

Jeg prøvde faktisk det der i butikken, å ha svart oppå hvitt og hvitt oppå svart. Jeg så ikke noe sånn som vises i bildet over. Kanskje det er fordi øyet ikke klarer å oppfatte det, men jeg testet det der, og så ingen problemer med det.

 

Lurte litt på dem som har 930BF, og sier at det er fint å se film på den. Ingen problemer med pikselering altså? Blir ikke kornete og slik i raske scener?

 

Jeg bruker PCen min mest til arbeid og video/film. Farger er viktig for meg, responstid er ikke så veldig viktig akkurat. Da lurer jeg virkelig på om 930BF er best for meg eller ikke.

 

Hva om jeg bare har lyst på en skjerm med veldig gode farger, og kanskje 10-20ms responstid? Hvilken 19" skjerm er best da?

Lenke til kommentar

Får bruke denne tråden jeg også :D

 

Skal ha ny LCD skjerm og har satt ca 3500 kr som maksgrense.

 

Skjermen bør vær bra til bilder, film og spill.

 

Har noen erfaringer med Acer AL2016WS? Fikk se litt av skjermen på Expert i dag. Syns den så bra ut, men er fremdeles usikker på om jeg bør kjøpe den. Er widescreen å anbefale? Og hvorfor er prisen så enormt lav i forhold til andre slike skjermer i samme størrelse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...