Gå til innhold

Ny PC: Primært til spill og filmredigering


Anbefalte innlegg

Ikke lett å velge nei.

 

Jeg vet ikke hva som blir det beste for deg. Men jeg kan si at med en Intel CPU vil du ikke ha noen problemer med dagens spill og heller ikke med video encoding.

 

Jeg bruker ca en time på encode 2 timer DVD video. Hvor lang tid dette tar på en AMD pc vet jeg ikke, siden ingen ser ut til å bruke AMD X2 til dette. Ingen kommer med noen tider i alle fall.

Så du kan velge ett system der du VET hvor lang tid du vil bruke, eller ett system der du KANSKJE vet hvor lang tid det tar. :thumbup:

 

Hadde gått for Intel hvis video er en viktig del. Er spill hoveddelen, og video noe du driver med en gang i skudd året = AMD :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ca en time på encode 2 timer DVD video. Hvor lang tid dette tar på en AMD pc vet jeg ikke, siden ingen ser ut til å bruke AMD X2 til dette. Ingen kommer med noen tider i alle fall.

 

5206633[/snapback]

 

To timer for å encode en DVD video blir litt dårlig forklart da...

 

Hva encoder du filmene med? Dvd-stink eller Instant Copy? Det hadde vært mer aktuelt å vite hvor lang tid du bruker på f.eks en 9-pass CCE encode. For å være nøyaktig på hastigheten på cpu'en må man nok måle i Frames Per Second. En originaldvd på 6GB tar f.eks mye kortere tid å komprimere enn en på 8GB.

 

Uansett, sammenligner man f.eks den testen som blir referert til tidligere i posten scorer X2 4400+ 3.84FPS, mens PentiumD 840 scorer 3.48FPS. Forskjellen her mener jeg er så liten at det kan vel så godt være komponenter som minne, hovedkort og harddisker som utgjør dette. Så i utgangspunktet må jo den mest naturlige løsningen være å gå for det systemet som blir billigst.

 

Eneste jeg kan si i favør til AMD er at de har relativt lav varmeutviklig i forhold til Pentium, noe som kan være avgjørende i ett trangt kabinett med dårlig kjøling.

Lenke til kommentar

Beklager hvis jeg har forklart meg feil.

 

Snakker ikke om å komprimere DVD. Da hadde ikke en time vært bra.

En to timers DVD film med DVDshrink tar ikke lange tiden. 20-30 min.

 

Snakker om å konvertere fra .avi eller .mpeg til DVD video.

Dette er en prosess som tar tid. Hadde jeg konvertert fra .avi eller .mpeg til SVCD så tar det ikke så lang tid. men snakker som sagt om DVD video.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Har nå testet en rekke programmer som skal gjøre samme jobben. Men Nero 7 er det raskeste til nå.

Har testet alt fra små shareware programmer til store dyre film redigerings programmer. De har jo selvsagt helt andre og bedre funksjoner, men til oppgaven jeg bruker er Nero 7 mitt beste valg.

 

Programmet i Nero heter Nero Vision 4. 

 

Har nå fått Nero 7, men i Nero Vision 4 så finner jeg ikke noe valg der jeg kan gjøre feks avi->dvd. Jeg har noen avi filmer jeg skulle gjort om til DVD, eneste jeg finner er miniDVD, men disse kan jo ikke spilles av i vanlig dvd-spillere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...