filter100 Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Hei Har gått til annskaffelse av IP tlf fra Telenor. Er kobblet opp med en Linksys WAG54G ADSL Gateway ruter. Internet fungerer som det skal, men problemet er IP tlf. Jeg kan ringe ut og inn uten problemer, men stemmen går bare 1 vei, (folk hører meg men jeg kan ikke høre noe tilbake). Lånte en D-link ruter av naboen og da virket det som det skulle. Har snakket med Telenor flere ganger men ikke noe hjelp å få Har noen her et tips ? Har skrudd av Firewall så det skal ikke være det heller. Mvh Stig T
ranvik Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 prøvd og satt på dmz til ip'en til iptlf ?
filter100 Skrevet 18. november 2005 Forfatter Skrevet 18. november 2005 Takk for svaret Ranvik Det virket ! Stig T
geokri Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 hvis ipadaptret er lik det som finnes til andre leverandører som feks, ip24 og tele2 så er det en wan inngang på det og en lan utgang, vil da anbefale å sette tpadaptret før routeren. Slik vil alltid ipadaptret ha nok båndbredde til telefonsamtalene. Om dette ikke går så er det en løsning å sette adapteret som dmz, eller hvis du ringer og spør telenor etter hvilke porter det bruker så burde det nok fungere hvis du åpner disse portenen uten å sette hele ipen til adaptret åpen. Folk har da faktisk tilgang til å gjøre endringer på adaptret ditt hvis dette står som dmz, kanskje tilogmed ringe via det.
llyffant Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Men det funker kun hos den ISP'ene som bruker DHCP, funker ikke med Telenor som bruker PPPoE
Big_JT Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Men det funker kun hos den ISP'ene som bruker DHCP, funker ikke med Telenor som bruker PPPoE 5171557[/snapback] Men telenor leverer nå modem med innebygget ruter, så da funker det uansett! Og på de kundene som nå får VoIP fra Telenor får også med et slikt rutermodem. Ergo, ikke noe problem.
tommy888 Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 jeg har akuratt samme problem med en linksys wag54g telenor ip telefoni. akuratt samme feil. kan noen si hvordan jeg kan ordne det.
nomore Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 Trådstarter sa jo hva som hjalp han. Kan ikke du gjøre det samme?
tommy888 Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 jeg vet ikke hva dmz er eller hvordan jeg gjør det.
tommy888 Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 ingen som vett hvordan jeg skal gjøre det for å få til telefonen.
Konge Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 DMZ = Demilitarized Zone , altså en åpen route til en intern IP som du selv velger . Dette gir altså ingen beskyttelse i forhold til den andre trafikken som går gjennom routeren din for alle porter er åpne . Om man skal bruke ett av språkene som går igjen her på forummet så vil jeg si DMZ er litt fjortis i forhold til å få ett prosjekt til å fungere men men . Nå vet jeg ikke hvilken porter telenor transporterer talen på men muligens ligger de på port 5060 som andre bruker . Er det ikke da bedre åpne opp port 5060 til den IP adressen som iptelefonadapteret bruker istedet for å åpne opp 1-65535 .
tommy888 Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 er det noe med dette å gjøre. der står det dmz. DMZ Hosting: Enable Disable DMZ Host IP Address: 192.168.1.0 (valid range is 1-254)
Konge Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 Ja det er hvor du setter DMZ til den Ip som maskinen eller klienten du vil skal ha full tilgang til internett . I ditt tilfelle blir det Ip telefonen og dermed denne adapteret sin IP .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå