Gå til innhold

Den lille kostholdstråden-tråden om kosthold


Anbefalte innlegg

Edit: Nei, dette var ikke treningstråden.

 

da jeg gikk fra pizza på senga, til epler og pærer gikk jeg ned hele 7kg på 3uker(edit:det inneholdt selvfølgelig også trening, noe jeg også gjorde før jeg endret kostholdet, men nå trente jeg mer og bedre). forsjellen var syk og det forteller endel om hvor viktig et bra kosthold er.

 

5170054[/snapback]

 

Jeg tviler på at du gikk ned 7kg på 3 uker. Det er sikkert mulig, men jeg tviler. Det som jeg tror har skjedd er at du har målt deg første dagen på kvelden. Når det har gått 3uker så har du målt deg på morgenen. Jeg veier 5-6kg mindre om morgenen enn kvelden. Litt rart, men prøv det ut kompis

5238396[/snapback]

 

5-6 kilo? spiser du mye du da? :dontgetit:

Endret av christer-R
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tviler på at du gikk ned 7kg på 3 uker. Det er sikkert mulig, men jeg tviler.

5238396[/snapback]

vel, jeg gjorde det. hadde du vist hvordan jeg spiste før er jeg sikker på at du hadde forstått det.

 

forkost: pizza m. cola

middag: hamburger/pizza m. cola

nattmat: 2.stk pizza m. cola

 

og jeg veier en halvkilo mindre tidlig på dagen enn jeg gjør på kvelden, da jeg spiser lite men ofte og ikke omvendt :tease:

 

jeg ble foresten veldig overasket selv når jeg sto på vekta første gang etter kostholdsendringa

 

edit:

jada Ueland, jada

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Selv om det stort sett går i havregryn her. :)

5244327[/snapback]

kan begynne å si at havregryn er et veldig bra valg hvis du vil få et bedre resultat på vekta ;)

 

som du sikkert har lært i naturfagen finnes det raske og langsomme karbohydrater.

raske karbohydrater finner du i sjokolade og usunn mat. disse forbrennes fort og har en dårlig vane av å legge til litt ekstra på fettprosenten.

Langsomme karbohydrater derimot forbrennes tregere og gir energi over en langt større periode. disse finner du i sunnere mat som f.eks havregryn, kylling eller grovbrød.

 

edit:

hvis du vil vite litt mer om selve karbohydratene kan du jo ta en liten titt her :)

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...