Gå til innhold

Den lille kostholdstråden-tråden om kosthold


Anbefalte innlegg

har sett flere steder rundt på forumet at brukere lurer på hva de skal spise for å få best mulig treningseffekt.

 

selv trener jeg hver dag og blir nesten regnet som vegitarianer av venner.

jeg spiser ofte, men i 95% av tilfellene er det frukt eller grønnsaker.

 

da jeg gikk fra pizza på senga, til epler og pærer gikk jeg ned hele 7kg på 3uker(edit:det inneholdt selvfølgelig også trening, noe jeg også gjorde før jeg endret kostholdet, men nå trente jeg mer og bedre). forsjellen var syk og det forteller endel om hvor viktig et bra kosthold er.

 

ändre tips og triks postes som du sikker har skjønt i denne tråden. la oss være sunne folken :)

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hvordan kosthold du skal ha kommer jo helt an på hva du vil oppnå.

Uendelig stor forskjell på hva en må spise for å gå ned i fettprosent og hva en bør spise normalt sett, eventuelt om man vil bli stor og sterk.

 

Greiest uansett er jo bare å spise et normalt antall måltider (5 pr dag?) med sunn, næringsrik og ikke minst variert mat.

Lenke til kommentar

kosthold hjelper utrolig mye. det hjelper ikke å trene ræva av seg, så lenge du drar rett til nærmeste gatekjøkken å kjører i deg fettfylte hamburgere.

men det er selvfølgelig bedre å trene så spise dårlig, enn ikke å trene i det hele tatt.

 

men viser det at du klarer å gå ned i vekt hvor "bra" et kosthold er?

jeg trente selvfølgelig i tillegg. jeg trodde det kom ganske bra fram av "selv trener jeg hver dag"

Lenke til kommentar

Frokost: proteinshake og noe karbo

Lunsj: 170g tunfisk,ananas og peanøtter

Middag: 300-400g kjøtt og 70g ris eller potet

Mellom: evt før trening: Proteinshake og kesam+nutrilett bar

Kvelds: 4egg evt 170g tunfisk og peanøtter, og en proteinshake.

 

ikke optimalt, men for tiden er jeg litt lei.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hyrlen, er det egentlig ikke ganske lite du spiser? Kan fint si at jeg spiser tilnærmet dobbelt så mye som deg, og er ikke eldre enn femten.

 

Vet noen hvordan jeg kan gå opp i vekt?

Er 170 høy og veier 57 kg.

Trener rundt 3 ganger i uka (har vært mye syk i det siste så det har blitt litt lite trening).

Spiser så mye som jeg er i stand til, og kostholdet er svært variert.

Lenke til kommentar

Vel, proteiner i seg selv er ikke nok til at du skal oppleve en markant vektøkning.

 

Noen produkter:

 

Big Mass gainer (Proteinfabrikken)

Danlab Nutrition gainer (ej-shop)

 

Siden jeg aldri har hatt noe problem med å pakke på kilo så har ikke gainer vært aktuelt. Det eneste jeg vet er at både proteinfabrikken og ej-shop fører gode varer. :)

 

Edit: HAHAHHAHA, "verdt" aktuelt... :D

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

God kveld!

 

Jeg skal prøve å spise litt mindre karbo fremover, og lurer på om noen har tips til grei og lettvint karbofattig mat?

 

Spiser litt tunfisk fra før av, men vil ikke øke inntaket av det. Lukta av faenskapet setter seg i kroppen føler jeg. Kjenner det når jeg pisser iallfall :p

Lenke til kommentar
da jeg gikk fra pizza på senga, til epler og pærer gikk jeg ned hele 7kg på 3uker(edit:det inneholdt selvfølgelig også trening, noe jeg også gjorde før jeg endret kostholdet, men nå trente jeg mer og bedre). forsjellen var syk og det forteller endel om hvor viktig et bra kosthold er.

 

5170054[/snapback]

 

Jeg tviler på at du gikk ned 7kg på 3 uker. Det er sikkert mulig, men jeg tviler. Det som jeg tror har skjedd er at du har målt deg første dagen på kvelden. Når det har gått 3uker så har du målt deg på morgenen. Jeg veier 5-6kg mindre om morgenen enn kvelden. Litt rart, men prøv det ut kompis

Lenke til kommentar
da jeg gikk fra pizza på senga, til epler og pærer gikk jeg ned hele 7kg på 3uker(edit:det inneholdt selvfølgelig også trening, noe jeg også gjorde før jeg endret kostholdet, men nå trente jeg mer og bedre). forsjellen var syk og det forteller endel om hvor viktig et bra kosthold er.

 

5170054[/snapback]

 

Jeg tviler på at du gikk ned 7kg på 3 uker. Det er sikkert mulig, men jeg tviler. Det som jeg tror har skjedd er at du har målt deg første dagen på kvelden. Når det har gått 3uker så har du målt deg på morgenen. Jeg veier 5-6kg mindre om morgenen enn kvelden. Litt rart, men prøv det ut kompis

5238396[/snapback]

Klart det er mulig! Feil kosthold og trening tærer kraftig på kroppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...