Gå til innhold

Er min psu kraftig nok til X1800Xl?


Marillion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det tror jeg går helt fint. Jeg blir faktisk veldig overrasket dersom det ikke går. Bare se på den testen av en neste helt lik burk som din(lik strømforsyning?)

http://www.hardware.no/tester/barebone/aop...e_ey945/20630/1

 

De kjører jo pokkern meg 3,6ghz og 7800gtx...

5172605[/snapback]

 

Ser jo lovende ut. Jeg har jo sannsynligvis samme psu i min maskin, sååå :) men er usikker på hvilket kort jeg skal velge. 7800GT eller X1800XL? Prisen ligger jo på det samme, men den største forskjellen er vel at GT er på lager og XL ikke =P

Lenke til kommentar

tviler på at det er nok strøm til at det er dønn stabilt, er den amperen

peak eller rms? min psu yter 32A peak, men 26 eller no rms,

hadde specsa oppe istad

 

edit: det som kan skje er at det leverer nok strøm, men den blir veldig varm av å

gå konstant på nesten 100% effekt når den blir varm blir den ustabil

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar
tviler på at det er nok strøm til at det er dønn stabilt, er den amperen

peak eller rms? min psu yter 32A peak, men 26 eller no rms,

hadde specsa oppe istad

 

edit: det som kan skje er at det leverer nok strøm, men den blir veldig varm av å

gå konstant på nesten 100% effekt når den blir varm blir den ustabil

5173164[/snapback]

 

vet ikke om det er rms, eller peak. Kan ikke se at det står beskrevet noe sted på psu!

Endret av _Marillion_
Lenke til kommentar

jeg ville legge pengene mine i at det skal gå med den PSU'en. Min shuttle hadde en 250Watts psu, og på den kjører jeg følgende: AMD xp-m 2400 ved 1,75 vcore på 2,4 Ghz, 1gig pc3200 ram, Seagate 200GB, dvd-leser, Geforce 6800 NU Gamers edition (har to molexplugger), og dette går så det knaker. oppgraderte dog til en 300W psu for å kunne overklokke mer, merket at 250-watteren begynnte å miste futten ved 2,3 Ghz.

 

 

Barebone psu'er er generelt knallstabile saker som yter svært godt per watt, hvis det ikke går er det jo ikke verre enn at du kjøper ny psu.

Lenke til kommentar
Ja, det tror jeg går helt fint. Jeg blir faktisk veldig overrasket dersom det ikke går. Bare se på den testen av en neste helt lik burk som din(lik strømforsyning?)

http://www.hardware.no/tester/barebone/aop...e_ey945/20630/1

 

De kjører jo pokkern meg 3,6ghz og 7800gtx...

5172605[/snapback]

 

Ser jo lovende ut. Jeg har jo sannsynligvis samme psu i min maskin, sååå :) men er usikker på hvilket kort jeg skal velge. 7800GT eller X1800XL? Prisen ligger jo på det samme, men den største forskjellen er vel at GT er på lager og XL ikke =P

5173153[/snapback]

 

Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt 7800gtx 512 mb :) . Dersom det står mellom x1800xl og 7800gtx 256mb, så ville jeg fortsatt gått for nvidia.

Lenke til kommentar

mens vi er inne på dette, hvordan psu bør jeg ha til min nye rigg med x800gto2 @ x850 xt pe ca og x2 3800+ @ ca 2.4-2.5 og 1x250gb disk og 1xdvd brenner... har tenkt på en northq 400w men lurer på om jeg ikke bør ha mer.. kanskje jeg likesågodt bør kjøpe en bedre så jeg slipper å kjøpe ny hvis jeg skal ha et nytt grafikk kort til neste år ? ( 8800 GT :D )

Lenke til kommentar
Ja, det tror jeg går helt fint. Jeg blir faktisk veldig overrasket dersom det ikke går. Bare se på den testen av en neste helt lik burk som din(lik strømforsyning?)

http://www.hardware.no/tester/barebone/aop...e_ey945/20630/1

 

De kjører jo pokkern meg 3,6ghz og 7800gtx...

5172605[/snapback]

 

Ser jo lovende ut. Jeg har jo sannsynligvis samme psu i min maskin, sååå :) men er usikker på hvilket kort jeg skal velge. 7800GT eller X1800XL? Prisen ligger jo på det samme, men den største forskjellen er vel at GT er på lager og XL ikke =P

5173153[/snapback]

 

Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt 7800gtx 512 mb :) . Dersom det står mellom x1800xl og 7800gtx 256mb, så ville jeg fortsatt gått for nvidia.

5173259[/snapback]

 

Tenker jeg kan glemme GTX hvertfall.

Nr 1: det trekker enda mere strøm en Gt/Xl

Nr 2: jeg har ikke kronasje nok til å skaffe et slikt kort

 

=P

 

men tror ikke dere at X1800XL (med bedre drivere) vil eie GT kortet da? Hehe

Lenke til kommentar

1. Du har nok ikke 14+8=22 ampere på 12V linjen. Da ville du hatt 12x22= 264 watt bare på 12-voilt linjen, noe som neppe stemmer. Tviler på den har to seperate 12V'er.

 

2. Om PSUen er god nok er vanskleig å si... noen mener en 300W holder til "alt" så lenge den er av god kvalitet, andre at du må ha minst 24 Ampere på 12V-linjen bare du har et AMD64 oppsett. Sannheten er nok en plass i midten.

 

3. Stickyer finnes av en grunn. Les sticky i signaturen min.

Endret av Okay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...