Gå til innhold

x600 - godt nok?


S2piD

Anbefalte innlegg

Har aldri hatt bærbar før, men er nå kun noen tastetrykk unna...

Sitter å vurderer HP Pavilion zd8369, som igrunn har bra specs, men har ikke vært noe særlig borti ATI, så jeg lurer på hvor langt kommer jeg med x600 kortet. Størrelsen har ingen betydning, skal uansett ha 17" og regner med at dette da er standardstørrelsen...

Jeg ser på noen har skrivd at x600 kortet ikke engang greier å kjøre wow, noe jeg tviler sterkt på, en kamerat kjører det med Gf go 5200 32mb og det går "greit", her snakker vi jo om pci-e 16 og 256 ram...

Tar gjerne imot tips om andre modeller, med omtrent samme specs og samme pris +\-.

Hadde vært fint med noen kloke svar fra noen som har peil;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X600 yter omtrent på linje med Radeon 9700 mobile. Og omtrent halvparten så mye som X700 mobile. Og omtrent 1/3 så mye som Geforce go 6600. Noe avhengig av testprogram/spill osv men sånn grovt regnet ihvertfall.

 

Vil du kjøre WOW med maks detaljer på full oppløsning bør du vel kanskje se på X700 / go 6600. Men nøyer du deg med middels detaljer, eventuelt noe lavere oppløsning bør det gå greit.

Lenke til kommentar
Har aldri hatt bærbar før, men er nå kun noen tastetrykk unna...

Sitter å vurderer HP Pavilion zd8369, som igrunn har bra specs, men har ikke vært noe særlig borti ATI, så jeg lurer på hvor langt kommer jeg med x600 kortet. Størrelsen har ingen betydning, skal uansett ha 17" og regner med at dette da er standardstørrelsen...

Jeg ser på noen har skrivd at x600 kortet ikke engang greier å kjøre wow, noe jeg tviler sterkt på, en kamerat kjører det med Gf go 5200 32mb og det går "greit", her snakker vi jo om pci-e 16 og 256 ram...

Tar gjerne imot tips om andre modeller, med omtrent samme specs og samme pris +\-.

Hadde vært fint med noen kloke svar fra noen som har peil;)

5167627[/snapback]

 

Du bør heller titte på Centrino baserte pcer. De støyer mindre, du får bedre batteritid. Det er mange å velge mellom, alt fra Dell, Fujitsu Siemens og Clevo. Alle de tre produsentene har 17" med bedre skjermkort enn den fra HP.

Lenke til kommentar

Nvidia vil i de fleste tilfellene være raskere, les her:

 

http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/e...ecs_600/19564/4

 

Netshop 259IEN har geforce mobile 6600 256Mb. (Har 1.73GHz CPU)

Elitegroup ECS600 har Radeon X700 256Mb. (Har 1.86GHz CPU)

 

Og til tross for at Elitegroup maskinen har raskere CPU!! Så vinner nvidia kortet i samtlige grafikktester med grei margin, med samme CPU ville nok forskjellen vært enda større.

 

Fremdeles i tvil? ;)

Lenke til kommentar
Nvidia vil i de fleste tilfellene være raskere, les her:

 

http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/e...ecs_600/19564/4

 

Netshop 259IEN har geforce mobile 6600 256Mb. (Har 1.73GHz CPU)

Elitegroup ECS600 har Radeon X700 256Mb. (Har 1.86GHz CPU)

 

Og til tross for at Elitegroup maskinen har raskere CPU!! Så vinner nvidia kortet i samtlige grafikktester med grei margin, med samme CPU ville nok forskjellen vært enda større.

 

Fremdeles i tvil? ;)

5197191[/snapback]

 

Ikke i tvil. Bare skuffet :hrm:

Har funnet mg PC med X7000, og levde i troen på at det var bedre enn go6600, men da blir det jo vanskelig å velge PC igjen da... Trodde jeg hadde bestemt meg for å ikke kjøpe 259, men nå heller det mot den igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...