Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer etter senking, bakhjula subber oppi


smokejumper

Anbefalte innlegg

Heisann!!

 

Senka min Golf GTi '85 mod i sommar. 40/40. Resultatet blei konge og det vart mykje kjekkare å kjøre. Men no, dei siste par månedene, angrer eg på heile greia. Problemet er at det verkar ikkje som bakfjørene/demperane tåler noko serlig vekt. Eg kan ikkje kjøre med 3 personar i baksetet. For då subber hjula oppi hjulbuane. 2 stk går såvidt, men eg må kjøre forsiktig. Dette var ikkje problem rett etter eg senka den, men har komt no dei siste månedane. Og det ser ut som det litt litt verre for kvar gong eg brukar den... :(

 

Nokre forslag til kva som kan vere gale? og forslag til kva eg kan gjere for å fixa det...?

 

Håpar nokon kan hjelpe, for det er veldig irriterande og frustrerande!

 

 

Takk!

 

 

-smokejumper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har samme problemet som deg, på en Jetta 85 GTi. Min er også senket 40/40mm(cobra fjører) og korte dempere(jamex). Dersom jeg kjører vanlig i humpler med to eller flere i baksetet subber hjulene oppi hjulbua.

 

Hadde vært kjekt å vite hva som er galt!

Endret av miXer
Lenke til kommentar

Hvilke støtdempere har du? Du trenger selvsagt hardere dempere når du senker.

 

Et triks kan være å kjøpe gule justerbare Koni dempere. Da jeg kjøpte til eksen sin 87' Golf fulgte det med heve-hylser som man legger under nedre fjærtallerken bak. Hun kjørte et halvt år uten disse, men bilen ble lavere og lavere bak. Til slutt monterte jeg hylsene. Det hjalp betraktelig. Den subba ikke så lett og det så mye bedre ut når den ikke lenger var lavere bak.

Lenke til kommentar
Det er vel kanskje jamex demperne da?

Cobra fjørene tror jeg er ganske gode så trukke de blir så lett utslitt, har hørt endel bra om de. Men Jamex derimot, FYSJ :p

5167304[/snapback]

 

Har bare hørt bra om Jamex demperne jeg!

 

Når en senker bilen så er også en hjulstillingskontroll

og justering en lur ide

 

Har hatt bilen på forstillingskontroll. Men problemet ligger ikke forran, men bak. Og ser ingen grunn til å ta noen kontroll eller etterjustering bak, da det ikke er noe å stille på bak!

Endret av miXer
Lenke til kommentar
Hvilke støtdempere har du? Du trenger selvsagt hardere dempere når du senker.

5169039[/snapback]

 

 

Litt om mitt:

Fjærer: Cobra fjærer 40/40

Dempere: Jamex korte dempere

Sommerfelg: 195x50x15

Vinterfelg: 185x75x14

 

De subber ikke i kanten, men inni hjulbua. Dette er ikke vanlig. Andre forslag?

5167287[/snapback]

 

Jamex er jo billig typen har jeg hørt. Mange liker ikke Jamex.. Men jeg vet ikke så mye om dempere så jeg kan ikke gi deg noe anbefalinger..

Lenke til kommentar
Vet det finnes noen sånne gummi greier også man kan legge mellom fjærene for å gjøre bilen stivere, slik at den ikke gir så mye etter.. ALLE fjærer synker litt sammen den første stunden. Derfor du ikke har hatt problemer før senere..

5198489[/snapback]

Er visst ikke spesielt anbefalt.

Har hørt om folk som har brekt fjørene sine pga slike..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...