Gå til innhold

Hvilke rettigheter når man har mottat feil produk


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, handlet for en stund tilbake hos 3dfxcool og bestilte et Yeong Yang Server Cube kabinett (modell: 0430), når jeg mottok det fikk jeg et annen modell, nemlig 0221, tenkte da at 0430 var utgått da jeg ikke kunne finne det på siden til YY, men nå selger jo microplex begge to... (og til en mye billigere penge...)

 

Har jeg noen rettigheter sådan?

I webshoppen og i ordrebekreftelsen min stod det at jeg kjøpte 0430.

Endret av datating
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du har vel strengt tatt krav på å få det produktet du bestilte, såfremt det kan leveres fra den leverandøren du har valgt.

Endret av gorber
Skrevet
Du har vel strengt tatt krav på å få det produktet du bestilte, såfremt det kan leveres fra den leverandøren du har valgt.

5163851[/snapback]

 

Nå har jeg som sagt tatt produktet i bruk og det en stund, men det er kjipt å ikke få beskjed om at jeg får et annet kabinett enn det jeg får bekreftet fra dem...

Skrevet

Nå har du "bæsja på leggen" ved å ta det i bruk, så det er vel ikke så mye å gjøre. Men hvis du hadde gitt beskjed om at du hadde fått feil med en eneste gang,så kunne du bare ha sendt varen i retur, og fått pengene igjen.

Skrevet (endret)

Det har du vel forsåvidt rett i, allpappa...

 

Plukkfeil kan skje, og det fins det ikke noe automatikk i at du får beskjed om.. Du burde nok sagt ifra til selger om at noe var galt..

Endret av gorber
Skrevet
Ja, vet ikke hva jeg har krav på, men finnes det noen lover om dette her?

Ja, dette dekkes av frobrukerkjøpsloven. Feil vare er en klar mangel som gir rett til omlevering, evt. heving av kjøpet - men du må klage innen rimelig tid. Rimelig tid er jo en tolkningssak, men kjøpsloven sier at 2mnd er minimumsgrensen.

 

For feillevering som her, er det vel grunn til å tro at 2mnd også vil være maksimumgrensen, så hvis det er under to måneder siden du mottok varen har du rett til å bytte/heve kjøpet. Er det lenger siden, så har du mistet muligheten.

Skrevet (endret)
Har du mottatt feil produkt men tatt i bruk det feile produktet saa har du ingen rettigheter. din egen feil

Hvorfor skriver du dette, etter det jeg skrev om at forbrukerkjøpsloven gir minimum to måneders reklamasjonsrett fra da feilen ble oppdaget. Så vidt jeg kan se, skiller ikke loven på om du har tatt i bruk produktet eller ikke, men du vet kanskje en paragraf som jeg har oversett?

Endret av theNiceOne
Skrevet

Stemmer det. Har ikke noe å si om produktet har vært i bruk eller ei, når feilen var der ved levering. Må være innen rimelig tid.

 

Til trådstarter: Gidder du å fikse på topic på denne tråden. Ordet "hvordan" har helt annen betydning enn den du har valgt å bruke det til. Det heter "Hvilke rettigheter når man har mottat feil produkt", og "Hvordan søker man på internett". Betydningen av Hvordan og Hvilke er ganske stor. Har dere ikke hatt om dette på skolen, så ta det opp med læreren din.

 

-Ko_deZ-

Skrevet

Jeg vil tro jeg har brukt kabinettet 4 måneder (altså hatt det i 4 mnd), har jeg noe å klage på etter så lang tid? Vet ikke om det regnes som lang tid eller ei...

Skrevet

Du må jo skjønne at du må si fra om sånt med en gang.. Det blir jo bare skikkelig dumt å vente i fire måneder for så å finne ut at du har fått feil..

Skrevet
Du må jo skjønne at du må si fra om sånt med en gang.. Det blir jo bare skikkelig dumt å vente i fire måneder for så å finne ut at du har fått feil..

5169038[/snapback]

 

Jepp, men som sagt stusset jeg da jeg fikk dem og siden jeg ikke fant produktet på YY sin offisielle side, men kun det jeg har trodde jeg det var utgått helt til jeg så Microplex begynte å selge dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...