Gå til innhold

Eier ikke energi


Plomma2

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste blitt mer og mer tappet for energi.

Jeg blir veldig fort utslitt og føler trang til å sove ofte.

Når jeg kommer hjem fra skolen hender det at jeg blir helt utslått og å sove i 1-2 timer.

Det hender også at jeg helt uten forvarsel sover på skolen. Jeg kan være lys våken i det ene sekundet og i det neste ligger jeg på pulten.

Jeg sover rundt 8 timer hver natt, jeg spiser alle dagens måltider (selv om jeg ikke er noen storspises får jeg i meg det jeg vil tro er nok mat).

Jeg sitter mye hjemme og trener ikke. Har også dårlig kondis.

 

Jeg antar det kommer av at jeg er for lite i bevegelse. Et alternativ kunne jo være å dra på et treningsstudio, men jeg har en følelse av at det blir til at jeg gjør noe i 5 minutter også klarer jeg ikke mer.

 

Det jeg egentlig lurer på om det er noe annet som kan være årsaken til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man er veldig trøtt og slapp kan det tyde på jernmangel. Du kan jo prøve å spise en del mat som inneholder mye jern (brunost er veldig bra) og se om det bedrer seg, eller oppsøke lege med en gang for å finne ut om det faktisk er det som er problemet. Du kan også ta et par joggeturer hver uke, ettersom det da vil bedre din utholdenhet (lungenes evne til å ta opp oksygen og hjertets pumpekapasitet). Jeg foreslår at du først prøver enkle tiltak som ofte hjelper på slike situasjoner (som nevnt over), men om det ikke blir noe bedre bør du oppsøke lege for en blodprøve (eller evt. andre tester de bruker for å undersøke slikt).

Lenke til kommentar

Hadde faktisk akkurat samme problem for bare noen uker til. Så fant jeg ut at jeg skulle begynne å jogge regelmessig for å se om det hjalp. Og om det gjorde. Humøret mitt er hevet MANGE hakk, og er ikke halvparten så trøtt som jeg var. Vet det er stress i begynnelsen, men tar ikke lang tid før det føles sinnsykt digg å ha vært ute og jogget. Anbefaler deg absolutt å prøve. Hvis det ikke virker bør du oppsøke lege og legge frem problemet ditt, og samtidig be ham ta blodprøve av deg. Kan være mange grunner til en slik trøtthet, f.eks. er jo dette et symptom på jernmangel.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...