Gå til innhold

Bør vi følge opp WWIE?


Anbefalte innlegg

> Q: Skal vi si ifra til digitalkaera.no's sponsorer

hvor useriøse de virkelig er?

 

Nå har ikke Digitalkamera.no noe særlig omsetning å snakke om, så det ville ikke vært det helt store tapet om alle trakk seg.

 

Flere av sponsorene våre synes imidlertid meget lite om WWIE, og jeg antar at de ikke har noe imot at denne virksomheten forsvinner fra jordens overflate.

 

Kanskje de vil være enige i at midlene vi bruker er useriøse, men jeg er av den oppfatning at leserne bør kunne ta stilling til spørsmål som dette.

 

Over 70 % ser ut til å være for å følge opp saken, hvis de fleste mente at vi hadde trådt over streken - ville nok dette tallet være lavere.

 

MLW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

> Digitalkamera.no (DK.NO) kunne selv ha foretatt en test ordre på web shopen dette gjelder før dem gikk

ut med disse opplysningene

 

Jeg ringte innehaveren av _WWIE_ FØR jeg skrev artikkelen.

 

Han fortalte at dette var en virksomhet de hadde drevet med LENGE !!!

 

Hvordan kan det da ha seg at det viste seg at leverandøren deres var "fake" ?

 

Digitalkamera.no har som formål å hjelpe leserne til å kjøpe digitale kameraer trygt og billig. WWIE sa at leveringstiden på kameraene var på rundt 14 dager. Mener du virkelig at jeg skulle ventet i 2-3 uker før jeg informerte leserne om en butikk som tar halve priser av alle de andre?

 

> Få inn noen med litt omløp i topplokket, eller legg ned hele greia.

 

Det ser ut til at rundt 70 % av leserne mener at denne saken er OK. Det kan godt hende at jeg ikke har omløp i topplokket, men siden kommer ikke til å legges ned. Du har selvsagt mulighet til selv å velge å ikke benytte siden.

 

MLW

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Har selv gått glipp av div DK tilbud i avente av kameraet jeg bestilte på wwi. Siden bestillingen ikke blir noe av medfører dette et tap for meg.

 

Skjønner ikke all kritikken mot DK.no, de tilbyr jo å gjøre jobben for oss. Er det her snakk om WWI infiltrører....

Lenke til kommentar

Du virker "noid", tror du at jeg har noe med firmaet å gjøre fordi jeg forsvarer dem? For min del kan de godt bli undersøkt, men liker ikke måten mlwirak maner opp til bråk. Jeg blir engasjert når jeg synes noe er galt og har bare brukt ca. 2 joule med energi på å taste fram min mening..

Hvis dette hadde vært et svindel-forsøk så hadde dette firmaet ikke engang brydd seg med å

forklare seg eller svare på henvendelser, det har jeg sett tusen eksempler på før!!

 

 

 

Det var da volsomt til energi du la ned i å forsvare noen som du ikke har noe med...eller har du det ?

 

Her er det faktisk et mulig svindel forsøk å da synes jeg ikke det er noe galt i å undersøke om det er noe i det. Det enkleste hadde jo vært om WWi hosta opp navnet på den sviktene levrandøren (om det eksisterer noen).

 

Gib

 

_________________

I'm feeling very shpongled.

Smashed,mashed, completely geschtonkenflapped

 

[ Denne Melding var redigert av: MiraQdata på 2001-12-01 13:13 ]

Lenke til kommentar

> Jer IKKE imot belysning!! Jeg er imot denne framgangsmåten din!

 

OK, da er vi nesten enige. Jeg er også enig i at dette er på kanten, men kom under tvil til det standpunkt at dette var en OK fremgangsmåte. Nå er også dette lagt ut på Hardware.no, så jeg vil anta at det vil komme mer pepper til Digitalkamera.no i løpet av dagen.

 

Det er først og fremst en belysning jeg er ute etter, og hvis det er snakk om svindel - bør de ha sin straff på lik linje med all annen kriminalitet.

 

Hvis de har handlet i god tro burde de nok få seg en på pukkelen for å ikke ha sjekket opp dette grundigere, men det vil jo da også være litt synd på innehaverne av virksomheten. Denne "aksjonen" vil være "overkill" hvis de var i god tro, jeg håper at dette ikke vil gå ut over dem personlig.

 

Men som en annen kjent webshop sa til meg etter en totalslakt i TV2 Hjelper Deg: "All publisitet er god reklame". De doblet omsetningen etter programmet.

 

MLW

Lenke til kommentar
Gjest mafister

"Over 70 % ser ut til å være for å følge opp saken, hvis de fleste mente at vi hadde trådt over streken - ville nok dette tallet være lavere."

 

Betviler lovligheten av en slik avstemning, men uansett:

 

- Hvor lang tid skal denne avstemningen foregå? Er det helt til den tipper over 70% grensen?

 

- Hvem stemmer JA på dette? Er det de skole-elevene med begrenset økonomi som skal avgjøre dette?

 

 

"Jeg ringte innehaveren av _WWIE_ FØR jeg skrev artikkelen.

Han fortalte at dette var en virksomhet de hadde drevet med LENGE !!!"

 

Hva slags virksomhet? Neppe over web i alle fall.. Kanskje litt privat import nå og da over lengre tid, med andre leverandører og da selvsagt ikke til samme pris som i dette tilfellet. Ikke vet jeg, og det gjør neppe du heller. Det virker som han hadde gjort grundige undersøkelse i forkant av dette, men det mener du jo var veldig sløvt gjort. Du ringte han en gang før du valgte å skrive artikkelen. Det må jo

sies å være en grundig og skikkelig undersøkelse av

denne web shoppen. Det at dene web shopen gikk så langt å kontakte handelskammeret i USA etc, kan jo ikke sammenlignes. De eneste som har vært sløve i denne saken er dere.

 

"Digitalkamera.no har som formål å hjelpe leserne til å kjøpe digitale kameraer trygt og billig."

 

Siden dere var så mistenksomme angående denne web shopen, ville det da ikke vært grunnlag for å tro at dere ville ventet litt med å denne ene artikkelen? Hadde du leserne i tankene i det hele tatt da du publiserte artikklene? Eller var det kun "hits" du var opptatt av? Den uttalelsen motsier seg selv, kan du se det?

 

Kan vi som lesere forvente at dere holder samme lavmål i senere artikkler?

 

Jeg oppfordrer deg til å gå igjennom dine første meldinger i dette emnet, og prøve å bakke opp dine egne motsigelser.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Jeg mener det er greit at man finner ut av dette!

Skal det dukke opp en masse aktører som tilbyr varer til mistenkelig lave priser??

Om De er uskyldige har de vel ikke noe å frykte.

Internet er usikkert nok som det er. Jeg synes det er bra at Digitalkamera.no tar ansvar å får kanskje satt en støkk i andre som prøver å svindle over nettet.

 

Bra gjort hilsen Kamera-frik

Lenke til kommentar

Det er ikke tvil om at dette firmaet må etterforskes. Det at de har beklaget saken er jo ingen formidlende omstendighet. Alle som driver seriøst vet at de ikke kan selge varer som de ikke har. Men jeg syns ikke digitalkamera.no trenger lesernes godkjennelse for dette, hvem som helst som føler seg lurt av WWIE har rett til å anmelde forholdet.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

"Jeg oppfordrer deg til å gå igjennom dine første meldinger i dette emnet, og prøve å bakke opp dine egne motsigelser."

 

Glem det. Du har nå "ryddet" opp i dine førte meldinger, og samlet dem i en melding på toppen.

Nye lesere av dette emnet vil nå få en gal vriding i forhold til det opprinnelige. Dette er rett og slett patetisk..

Lenke til kommentar

> Betviler lovligheten av en slik avstemning

 

Hva skulle være grunnlaget for at dette er ulovlig?

 

> Hvor lang tid skal denne avstemningen foregå? Er det helt til den tipper over 70% grensen?

 

Helst til den tipper UNDER 70 % grensen ;.) . Det blir bare merarbeid for oss å følge opp dette, og jeg satte dette såpass høyt for å være rimelig sikker på at jeg slapp å følge opp dette. Nå nærmer det seg stygt 80 %, og jeg skal selvsagt følge opp det jeg lover.

 

> Hva slags virksomhet? Neppe over web i alle fall..

 

Jeg husker ikke de nøyaktige formuleringene han brukte, men slik jeg forstod ham hadde han drevet over web også en stund.

 

> da selvsagt ikke til samme pris som i dette tilfellet.

 

Jeg forstod ham slik at han hadde fått disse superprisene en god stund også.

 

> Siden dere var så mistenksomme angående denne web shopen, ville det da ikke vært grunnlag for å tro at dere ville ventet litt med å denne ene artikkelen?

 

Her var det snakk om et tilbud begrenset i tid. Jeg kunne selvsagt ventet med å lufte nyheten til julehandelen og tilbudet var over, men da ville poenget med dette bortfalle helt.

 

> Hadde du leserne i tankene i det hele tatt da du publiserte artikklene? Eller var det kun "hits" du var opptatt av?

 

Jeg er grunnlegger av Hardware.no, og gjorde dette med et ideelt motiv. Senere har virksomheten blitt mer eller mindre kommersialisert, men de ideelle motivene henger igjen i det meste vi gjør. Jeg er utdannet jurist, og kunne med letthent tjent mange ganger så mye ved å jobbe som advokat. Men jeg synes at det er gøy å prøve å lage gode nettsider, og jeg synes det er kjempegøy når jeg får positive tilbakemeldinger. Det får jeg ganske ofte.

 

> Kan vi som lesere forvente at dere holder samme lavmål i senere artikkler?

 

Ja. Så lenge flertallet av leserne ikke mener at vi er på feil spor. Så du får slutte å bruke siden, prisguiden vår mv. Det finnes andre sider som skriver om digitalkamerar også, jeg vil anbefale http://www.dpreview.com, som er verdens beste digitalkamera-side. Så hvis du ikke liker det vi gjør, er det ingen grunn for deg til å besøke siden vår.

 

Men takk for innlegget ditt, vi ønsker synspunkter fra flest mulig.

 

MLW

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Dere sier "glemme hele greia". Jeg tror ihvertfall ikke at dette firmaet er glemt. Snarere tvert imot. De antyder selv at de er tilbake igjen med tilbud om ikke som dette. De har klart å distribuere navnet sitt, alle kjenner WWIE. Det finnes ingen annen grunn til å aventere et Canon ProShot90IS til kr.7000. Vi hadde jo alle kjøpt det til kr.9000.

Derfor tror jeg det var et utspill for å skaffe seg kunder i ettertid. Spør firmaet om de kan dokumentere at de i det heletatt hadde en avtale med et amerikansk firma som kunne forsvare denne prisen.

Jeg tror det ikke.

 

Gå til aksjon.

Hilsen ryddig person

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Jeg synes ikke at det skal anlegges kollektiv sak mot wwie, av den grunn at hvis noen i hele tatt trodde de kom til å få kameraene, og i så fall forhåndsbetalte for dem, så bør de gå til de rette instansene selv.. Dessuten tviler jeg på om alle som har stemt på denne saken i hele tatt har bestillt varer fra dem uanz.. :smile: Selv hadde jeg bestillt, men aldri regnet med å få varen.. Herregud, det var for godt til å være sant.. Og hvis wwie har vært så flink til å lure folk til å lure noen til å forhåndsbetale til en webshop på angelfire, så synes jeg nesten at de burde ha stående applaus..

I allefal gjorde denne saken til at jeg kom inn på dk.no for første gang, og jeg så litt på de andre sakene, og tenkte at dette var en grei side, men hvis det er så useriøse dere skal være, så er dere ikke noe bedre enn det dere selv vil fighte...

Om dette går videre så kommer i allefall ikke jeg til å komme tilbake her..

BTW: Hva er det med denne jus erfaringen til Mlwirak egentli, jus valgfag, dette må da være det samme som vi hadde på videregående, og jeg skrter ikke på meg Jusutdannelse..

 

Vennlig hilsen

Stian Vevle

Lenke til kommentar

> Jeg synes ikke at det skal anlegges kollektiv sak mot wwie, av den grunn at hvis noen i hele tatt trodde de kom til å få kameraene, og i så fall forhåndsbetalte for dem, så bør de gå til de rette instansene selv.

 

Som jeg nevnte tidligere, folk flest må ha hjelp til å hevde sin rett.

 

> Og hvis wwie har vært så flink til å lure folk til å lure noen til å forhåndsbetale til en webshop på angelfire, så synes jeg nesten at de burde ha stående applaus..

 

Litt av en holdning.

 

> Om dette går videre så kommer i allefall ikke jeg til å komme tilbake her..

 

Det er selvsagt opp til deg.

 

> BTW: Hva er det med denne jus erfaringen til Mlwirak egentli, jus valgfag, dette må da være det samme som vi hadde på videregående, og jeg skrter ikke på meg Jusutdannelse..

 

Jeg hadde rettssosiologi som valgfag på embetsstudiet i jus. Jeg er utdannet jurist, riktignok nyutdannet i år. Seks lange år jeg ikke vil unne min verste fiende :wink:

 

Kjøpsrett er et av de fagene jeg interesserte meg spesielt for, og jeg mener selv at jeg har bedre kunnskap enn folk flest om emnet...

 

MLW

Lenke til kommentar

Dette er helt på grensen Digitalkamera.no!.

 

Jeg har allerede lagt ut ca. kr. 650,- for GP batterilader m/4 batteri NiMH 1600 mAH og 64 MB Apacer smartmedia til Olympus C-700UZ i påvente av kamera i posten. Jeg er førstegangskjøper av digitalkamera og man kan trygt si at jeg er skuffet over at varen ikke kan leveres. Jeg satt mange timer foran pc'en og sjekket fram og tilbake både priser og spesifikasjoner på Internett og det var liten tvil om at dette hadde vært et bra kjøp. Nå får jeg vel se om det går an å skaffe seg et kamera som tar både Smartmedia og NiMH oppladbare batterier og til en bra pris :smile:.

 

Jeg mener likevel at det er forkastelig å henge ut firmaet i den grad det er gjort her. Det er opp til den enkelte som er berørt å gå videre med saken. Jeg kan ikke se at Digitalkamera.no er påtaleberettiget for andre og de har heller ikke dokumentert at firmaet med vitende og vilje har villedet kundene slik at WWIE skulle få en uberettiget vinning. Spekulasjoner og rykter holder ikke i retten!.

 

Jeg foretrekker saklig informasjon og ikke sensasjonsoppslag med stemmegivning for eventuell (rettslig) forfølgelse. Det er vel snarere slik at WWIE etter hvert kan begynne å tenke på hva de vil gjøre med oppslagene til Digitalkamera.no med tanke på tap i fremtidig inntekt på grunn av svært negativ omtale her. Hold dere til fakta og tenk på eventuelle følger av det dere skriver!.

 

EfTe

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Triste ting

 

Jeg stiftet bekjentskap med digitalkamera.no for en ukes tid siden fordi jeg søkte info før kjøp av digitalkamera. Jeg oppdaget debatten om WWIE, og har postet et par-tre innlegg i saken. Etter å ha fulgt debatten frem til nå, prøver jeg meg med en oppsummering av mine personlige observasjoner (i den grad noen måtte være interessert):

 

1. Jeg mener Digitalkamera.no utvilsomt gjorde riktig da de

a) omtalte webshoppen WWIE og de utrolige prisene de opererte med (samtidig som de redegjorde for sin skepsis)

B) I etterkant offentliggjorde at WWIE ikke kunne levere.

 

2. Etter dette synes jeg digitalkamera.no og nettstedets redaktør har opptrådd usedvanlig amatørmessig og useriøst. Dette av flere grunner:

a) Fordi dk.no har fyrt opp under relativt grove svindelbeskyldninger mot en navngitt bedrift uten noen som helst dekning. Pr nå er det eneste man vet at WWIE har opptrådd relativt klønete og useriøst siden de har tatt imot bestillinger på varer uten å ha en leveringsdyktig leverandør. Hadde dk.no vært noe i nærheten av av en seriøs nettpublikasjon, hadde man gjort følgende:

* Informert publikum om at WWIE ikke var leveringsdyktige til fantasiprisene sine så snart man visste det, og samtidig gitt dem mulighet til å forklare seg (dette har man tildels gjort)

* Gjort undersøkelser, gjerne også brakt inn forbrukerombud og hvis nødvendig politi.

* ETTER dette publisert resulatene, hvis de var interessante, og evt. avslørt WWIE som svindlere, hvis de skulle være det.

 

3. Digitalkamera.nos redaktør publiserte en underlig utledning om digitalkamera.nos redaksjonelle profil, som oppsummert gikk ut på at man kompenserer for manglende (eller etter eget utsagn nærmest fraværende) fagkunnskap om digital fotografering ved å skrive "artikler som ligger helt på grensen, og som kan provosere folk". Digitalkamera.no vil neppe trekke til seg kompetente bidragsytere med fagkompetanse på digital fotografering med en slik holdning, men vil fortsette å ligne på en lekeplass for datainteresserte tenåringsgutter. Synd!

 

4. Digitalkamera.nos redaktør har i tillegg endret og sitt startinnlegg i denne tråden og gjort det mildere etter at flere innlegg lenger nede kommenterer det spesifikt. I tillegg til å være svært lite profesjonelt (og ikke særlig etisk), fremstår innleggende under som kommenterer det opprinnelige innlegget som uforståelige for nye lesere.

 

Jeg håper inderlig for digitalkamera.no sin del at WWIE viser seg å være noen notoriske svindlere, hvis ikke har både nettpublikasjonen og redaktøren mistet det lille snev av troverdighet de måtte ha hatt i utgangspunktet, og burde skamme seg!

 

Jeg jobber selv i Internett-bransjen og gleder meg over gründer-ånd på nettet som gjør at nettsteder som dk.no oppstår. Mine observasjoner her i det siste gjør dessverre at jeg neppe blir noen særlig ivrig bruker av digitalkamera.no fremover. Det betyr selvsagt ikke noe som helst for noen, men jeg tror dessverre det er et tegn på at digitalkamera.no ikke er i nærheten av å være (eller se ut som om de er på vei til å bli) det spennende nettstedet det kunne ha blitt, både for eiere og brukere.

 

Uansett ønsker jeg dere all mulig suksess, prøv å endre den redaksjonelle profilen, kikk gjerne litt på foto.no og digit.no og prøv å få med dere noen av de folka på laget. Da kan dette virkelig komme til å svinge!

 

- Cyb

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-01 03:20, mlwirak skrev:


....


Hensikten min med denne avstemningen er derfor å skaffe høyere seertall til Digitalkamera.no, ikke å lage problemer for WWIE. Men det å skaffe lesere er jo hensikten til enhver artikkel et hvilket som helst nettsted legger ut, så jeg ser ikke noe amoralsk i dette.


I svarte h**vete!!! Jepp, det er sent på kvelden, jeg vet jeg ikke er helt edru :smile: , så jeg leser gjennom dette gang på gang, i håp om at det bare er jeg som hallusinerer. Men det samme lyser mot meg gang på gang. Hva er dette for noe? I alle år har jeg trodd at Hardware.no-nettverket har vært beint igjennom seriøse. Jeg har tatt dere i forsvar i flere diskusjoner (diskusjonene med OCShoot angående plagiering og uheldig(?) bruk av metatag'er), men nå begynner jeg jammen meg å lure. Hva er dette for noe?

Quote:


Og hvordan skal vi få høyere seertall?


Forhåpentligvis først og fremst ved å skrive gode, objektive artikler om digital fotografi, samt skrive gode objektive tester om digitale kameraer. Men dette krever en sterk redaksjonell stab, og det har vi ikke per i dag. Jeg har ikke den nødvendige kompetansen, så det må bli noen andre enn meg som skriver om slike ting. Jeg gjør derfor mitt beste for å knytte til meg nye medarbeidere som kan ta seg av dette. Jeg gjør oppmerksom på at dette er frivillig gratisarbeid - inntil videre.


Jeg mener nå at så lenge dere ikke har grunnlag for å drive en seriøs nettside, bør dere heller ikke late som om dere er det. Selvfølgelig, når "lederen" for en nettside kommer med slike uttalelser, er det vel ikke snakk om å late som om dere er en seriøs nettside lenger...

 

Jeg tror at du med denne uttalelsen dessverre har klart å ødelagt mye m.h.p. digitalkamera.no i fremtiden. Hvis dere vil fremstå som en seriøs nettside (som jeg tror at dere satser på), så kommer nok denne saken til å forfølge dere fremover, og jeg tror også at du med dette på en utmerket måte klarer å blåse liv i gamle saker vedr. overklokking.no og cellular.no

Quote:


Inntil dette skjer, må jeg skrive om slike ting jeg kan. Og det jeg kan, er å skrive kontroversielle artikler som provoserer folk, men trekker lesere :wink: Jeg har ikke journalistisk erfaring, men har lagt merke til mange av knepene til VG, Dagbladet, Se og Hør, Nettavisen mv. Hvis du leser noen av disse publikasjonene, vil du se at sex går igjen i svært mange overskrifter. Men når man leser artiklene, viser det seg ofte at artikkelen ikke var så sexy likevel. Hvorfor da sex i overskriften? Fordi sex selger.


Jepp, sex selger. Men det er forskjell på en avis, som tross alt skal skrive om "alt", og et fagforum.

Quote:


På samme måte prøver jeg å få med "slakt", "blod", "mystikk" og andre eksotiske ting inn på Digitalkamera.no. Sex har det vært dårlig med, men jeg skal ikke utelukke at det kan komme :wink:


Jaja...

Quote:


Det er gøy å skrive om digitale kameraer på denne nettsiden, men det er mye mer spennende å skrive artikler som ligger helt på grensen, og som kan provosere folk. Man risikerer alltid at noen blir så forbannet at folk slutter å bruke siden, men hittil

har i allefall disse artiklene økt besøket kraftig.


Godt mulig. Jepp, folk tiltrekkes av ting som er "på grensen", men en risikerer, som du sier, å miste en del folk. Og ja, det er helt sikkert gøy å skrive...

 

Spørsmålet er jo hvordan dere ønsker å profilere siden. Og du har tydeligvis tenkt å gå for "Søndag-Søndag"-versjonen... Samme for meg, men jeg synes at det passer dårlig i forhold til de andre sidene.

Quote:


Jeg ønsker som sagt en sterkere satsing på objektivt stoff om digitale kameraer, men trenger hjelp her. Når jeg merker at jeg har gått over streken i en artikkel, vil jeg selvsagt ikke gjøre samme feilen flere ganger. Jeg får negative bemerkninger på mange artikler, men det virker som om flertallet er positive.


Jaja, en får nå se hva flertallet mener...

Quote:


Når det er sagt, synes jeg at WWIE sin oppførsel her har vært sterkt klanderverdig, uansett årsak. Slike forhold ødelegger for alle seriøse aktører på nettet, og det er derfor viktig at slike ting blir slått ned på. Jeg har blitt nedringt av sentrale folk i svært store webshoper angående WWIE-saken, og samtlige har prøvd å sjekke opp WWIE og personene bak denne ytterligere. Flere av disse har hatt kontakt med politiet i denne forbindelse.


Jepp, jeg er enig i at WWIE sin måte å annonsere på, har vært klanderverdig. Men jeg synes at det er like klanderverdig å gå ut på den måten du gjør, før verken du eller andre helt vet ha som har skjedd.

 

Til slutt : Jeg er enig i at dette kanskje bør ses nærmere på, helst budre dere få til en dialog med dem som driver WWIE. Men jeg synes det er forkastelig å blåse opp en slik sak kun med ett mål for øyet : å øke oppslutningen på nettsiden.

 

Men hvis det viser seg at WWIE ikke vil betale tilbake det kundene har betalt inn, blir saken en helt annen...

 

God natt...

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Jeg er imot måten DK starter en kollektiv heksejakt på, men håper faktisk de legger saken frem i forbrukerrådet, da kan saken gjerne komme i media også! Dette er svært ønskelig, da kan vi la resten av Norge se på de IDIOTENE dere er, særlig lederen / lederene av DK som er naive til å tro at dette firmaet er særlig seriøst. De fleste av oss med Iq over gullfisk-nivå var smarte nok til å holde oss unna denne siden.

 

Beklager men kan ikke dele sympati med noen som har en så total mangel på intelligens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...