Gå til innhold

Bør vi følge opp WWIE?


Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Postet: 2001-12-06 13:28 ID: 78

 

Jeg har ikke tid til å følge opp saken denne uka likevel, så den kan surre og gå litt til

 

MLW

 

Tror du vi som føler oss lurt av dette firmaet,føler oss mindre lurt når du først gir intrykk av å bry deg,for å så rett og slett gi faen? du har vel fått de ekstra besøkene på nettstedet ditt som du ønsker. Fint for deg,men dette er latterlig!! Trodde du/dere på dk var seriøse jeg,men etter å ha lest denne tråden så tviler jeg litt på det!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!


Jeg har hatt "litt" å gjøre med Digitalkamera.no i fortiden,
og jeg må si at jeg er delvis forbauset og delvis begeistret over utviklingen
av nettstedet.


Jeg er glad for at Martin tar opp denne saken - det er viktig at folk gjøres
oppmerksomme på problemet med useriøse forhandlere - dem finnes
det mange av, dessverre. Det jeg synes er trist er at de fleste ikke ville hørt
om WWII om det ikke hadde vært for Digitalkamera.no, og på den måten
er det synd at Digitalkamera.no publiserte navnet på webshopen før
de var sjekket skikkelig.


Uansett - Med tanke på hvor mye aktivitet det har vært i denne
tråden, så vil det være rimelig å anta at folk tenker
seg om 5-6 ganger før de bestiller fra en side som ikke ser seriøs
ut (Nei, det sier ingenting å ha en fin side, men om man har et .no domene
finnes man i Brønnøysundregistrene, noe som betyr at du i alle
fall kan spores, og til en viss grad viser mer ansvar for det du gjør)


 


MVH


Haje Jan Kamps


 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest mafister

Mye er sagt i dette temaet, og det meste er useriøst og tøvete.

 

Selv har jeg har lite nytt å bidra med, dette er mest for å heve den gjennomsnittlige IQ'en på bidragsytere her :smile:

 

Jeg har noen enkle råd:

 

For mye energi er blitt brukt på denne debatten, som heller kunne gått til å gjøre digitalkamera.no bedre. All tekstskriving som har gått med på å skrive innlegg her kunne vært bedre brukt på en informativ digitalkamera artikkel eller to.

 

Som forbrukere bør vi alle utvise sunn skepsis til nettbutikker. Styr unna butikker som ikke tilbyr SSL sikrede bestillingssider, unngå å oppgi kredittkort opplysninger, osv. Det ligger et personlig ansvar her.

 

Og til de andre som skriver innlegg her:

 

Husk at gutta bak digitalkamera.no har begrenset tid og ressurser. Vil du at det skal brukes på latterlige debatter og muligens en sak mot en webshop som har gjort noen tabber (kanskje bevisst?), eller skrive flere gode artikler, forbrukertips, tester, osv.?

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Ok, hvis dpreview.com er forbildet, tror jeg digitalkamera.no har et stykke å gå. Og da tenker jeg ikke på professionelle fotografi-kunnskaper.

 

Selv er jeg mer enn godt fornøyd med å følge rådene til hobby-enthusiaster og faginteresserte ala de som driver digitalkamera.no og hardware.no.

Det beste disse nettstedene har å by på, er pris-guiden, produkttester og brukertips.

 

Sensasjons-journalistikken kan vi klare oss foruten. JA det er viktig at vi får utvetydige råd og klare uttalelser om nettbutikker, produkter osv. Om personlige meninger ligger bak er det også ok. Men la artiklene være noenlunde godt researchet og begrunnet.

 

En annen ting er at dk.no og hw.no bør ha en side med "Våre sponsorer", der vi tydelig kan se hvem som sponser arbeidet med nettstedene. Gi gjerne sponsorne noen reklame-banners etc. men la forbrukerne tydelig vite hvem som betaler. Ellers sår det tvil om nøytraliteten deres. For alt vi vet kan prisguiden være rigget slik at sponsorenes butikker kommer opp ofte, lenger opp, etc. Fjern tvilen om slike ting.

 

For hw.no og dk.no er for meg blitt meget interessante nettsteder og ressurser når jeg skal kjøpe ting. Og da er det viktig at jeg vet at de er til å stole på og ikke har skjulte agendaer.

Lenke til kommentar

Takk for velmente tips.

 

Digitalkamera.no har for tiden kun Komplett.no som sponsor.

 

Tidligere har vi hatt følgende sponsorer som jeg kan komme på:

 

Eurofoto

Databutikken

Olympus

 

Videre har vi et samarbeidsforhold med webhotellet Webdeal, de har annonsen sin på siden vår gratis.

 

MLW

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Men wwimort er ikke død... de har registrert http://www.wwimport.no, og kommer til å åpne "butikk" snart... Men er det noe vits å satse tid (for penger satser jeg ikke) en gang til?

 

I følge "kilder" skal butikken starte iløpet av 2 uker, og de skal være svinbillige fortsatt...osv osv

jadi jadi..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...