Gå til innhold

Bør vi følge opp WWIE?


Anbefalte innlegg

Martin Wirak har i det minste rett i at han er flink til å provosere, og han ligger på grensen! Men han har tross alt bare kommet med antagelser om svindel. Han har engasjert folk.

 

KONSEKVENS:

WWI blir tatt som svindlere,

eller

WWI blir tatt som ærlige selgere som selv ikke har skyld.

 

UANSETT har vi forbrukere blitt gjort en bjørnetjeneste, og WWI har fått mye oppmerksomt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Det overrasker meg at over 70% av stemmene til nå er "ja" når det foreløpig ikke er noe som tyder på svindel. Ingen har heller tapt penger på dette, og de som virkelig trodde på dette nok er mer naive enn hva som sunt er. Artikkelen på denne siden (som sikkert alle bestillere har lest) er full av skepsis, overskriften "Mystisk webshop med ufattelige priser" burde være advarsel nok.... Men det er lov å håpe (jeg sendte også en bestilling....)

 

De begrunnede innleggene gir et helt annet bilde enn avstemningsresultatet. Kan det være at det er mulig å stemme flere ganger for samme person? (For da er det lettere å forstå resultatet.....)

 

Dette kommer aldri til å bli noen sak, så dropp avstemningen og glem det hele!

 

nojac - stavanger

Lenke til kommentar

Innsender skriver at : Vi skal være glad for at noen tok opp dette og avslørte svindelen??

Er det nå endelig bevist at vi er svindlere?

 

Det er forøverig ingen kommentarer til at vi faktisk har anmeldt saken til politiet i dag. Hvorfor kommenterer ikke DK.no dette?

 

Vi skrev også i våre ordrebekreftelser at vi :

Leveringstid: Gi oss ca. 14 dagers levering! Vi forbeholder oss retten til å ikke stå ansvarlige for forsinkelser i frakt eller andre uforutsette hendelser som kan forhindre eller forsinke leveranse av produkt.

 

Vi har gitt all tenkelig informasjon, men vi ser nå at vi ikke blir trodd på noen punkter. Vi ser derfor ikke nøvendigheten med å fortsette vår diskusjon her. Vi vil istedet påvente en sak mot oss, med DK.no i spissen.

 

Vi har forøverig mottatt mange telefoner og email, fra kunder som forstår den vanskelige situasjonen vi ufrivillig har kommet opp i. Vi finner det derfor merkelig at DK. no har så mange negative tilbakemeldinger mot oss.

 

Mvh

Ansgar Røkke

WORLD WIDE IMPORT

Lenke til kommentar

Hvis dere skal anmelde WWI så må dere samtidlig anmelde alle de andre norske bedriftene som driver med tvilsom markedsføring.

Hva med telenor som feks reklamerer med høyhastighets internett og bestill nå,men det er bare et fåtall som kan få.

Det samme er det med Nextgentel som lovet at alle i sørnorge skulle få men her er det også bare et fåtall

Det er hundrevis av slike tilfeller med tvilsom markedsføring

 

Jeg synes at hele saken mot WWI er helt sinnsyk,han har sikkert fått 100vis av bestillinger og så sier han at det er problemer med leveransene,og med engang det ikke blir levert så er WWI den store stygge ulven.Han må jo få en sjanse til og gjøre opp med de som har bestilt.

Det ser ut som den største ulven i dette tilfellet er http://www.digitalkamera.no som prøver med engang noe er klanderverdig og slå beina under dem,bare for og skaffe seertall til siden ppppfffffff.

 

Nå må dere skjerpe dere det her er værre enn de rettsakene i Ally Mcbeal.

Foresten så er den stemmesaken så useriøs som det er mulig og få det til,det er ubegrenset hvor mange ganger det er mulig og stemme,jeg stemte akkurat 5 ganger nei

 

Jeg kan i hverfall si med sikkerhet at jeg kommer ikke til og anbefale denne siden til noen

Lenke til kommentar

Nå har jeg sittet her og gapt og først nå fått smellt kjevene sammen. Det er ganske utrolig hvordan ting kan utvikle seg. Nå har flere spyttet eder og galle over dk.no pga. dette som kan oppsummeres som overkill. Men hvorfor går dere da går ut mot dk.no på samme måten?

Å snakke om redaksjonell etikkette er jo bare svada.

Ingen ønsker den etiketten likevel.

Jeg foreslår at vi stopper her. Nå har alle som trenger det fått på pukkelen. Ikke helt ufortjent om jeg må si....

WWI&E vil få som fortjent hvis det viser seg at dette var juks. Alt kommer for en dag før eller senere, og jeg tror de vil ha mange øyne rettet mot seg i tiden som kommer.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Quote:


On 2001-12-03 03:32, mlwirak skrev:

Quote:


'personlig fatwa' fra Herr Lexow(DK.no) mot

WWImport.


Du synes sikkert det virker slik...

 

Beklager, men slik du har fremstilt saken er dette nå blitt et faktum.

 

 

 

Quote:


vurderes opp mot Markedlovens §§ 2 og 3, som kan straffes under § 18.


Jeg må innrømme at jeg aldri har hørt om denne loven. Jeg antar at du mener Markedsføringsloven?

 

Ja selvfølgelig, beklager :smile:

 

Digitalkamera.no eller undertegnede har neppe brutt Markedsføringslovens §§ 2 eller 3, så da kommer ikke § 18 til anvendelse.

 

Helt klart er denne disse brutt. I en av Deres første innlegg poengteres det at denne "kampen" er i den interesse av å øke egen trafikk på denne måte skape profitt på næring på bekostning av annen næringsdrivende med høyst usakelige påstander.

 

Quote:


"Beror forsinkelsen på en tredjemann som selgeren har gitt i oppdrag helt eller delvis å oppfylle kjøpet, er selgeren fri for ansvar..." og jeg kan etter det som har kommet kunne si at dette kan være dekkende.


Dette er ikke tilfelle her, og dette er uansett snakk om en leverandør - ikke en tredjemann som skal gjennomføre salgene på vegne av WWIE. Bestemmelsen du trekker frem får ikke anvendelse i denne saken.

 

WWIE er her å betrakte som tredjemann.

 

Dette er ikke en forsinkelsessak. Det ville ikke ha vært noe problem for WWIE å få tak i varene til riktig tid, da dette er generiske produkter som er lette å få tak i. Varene er ikke forsinket, WWIE har sagt opp kjøpsavtaler uten å ha hjemmel for dette - fordi de ville tape økonomisk på avtalen. Den eneste muligheten WWIE ville hatt til å komme unna avtalen - slik jeg ser det - ville være om avtalen ville være i strid med avtalelovens § 36. Det er de ganske sikkert ikke.

 

Jo, dette er så absolutt en forsinkelsessak. Du har ingen forutsetninger for at WWIE har anledning til å kjøpe disse varene hos annen grossist eller er godkjent forhandler. Det kan under ingen omstendigheter kreves at WWIE kjøper dette via andre kanaler som ikke inngår i deres næringskjede og konsept.

 

Quote:


§28, "Opplysningsplikt om hindring."


 

Bestemmelsen er ikke relevant i denne saken.

 

Du var jurist?

 

 

Quote:


ingen grunn til at WWImport ikke skal rapportere Herr Lexow(DK.no) til Forbrukerombudet.


Jeg kjenner ikke til hvor mange bestillinger Digitalkamera.no har skaffet for WWIE, men jeg tror at det skal bli særdeles vanskelig for WWIE å dokumentere et økonomisk tap pga. dette basert på vår uaktsomhet.

 

Det er saken uvedkommende om DK.no har ledet flere kunder til WWIE, i sin ytterste konsekvens kan jo faktisk DK.no gjøres medskyldig her iogmed at de som et seriøst bransjeorgan bør og skal inneha den kunnskap som skulle tilsi at varsellampene skulle ha varselt og dermed forledet sine kunder til å legge inn bestillinger under det påskudd at - flott om det kommer, men vi er ikke sikre - bestill.

 

Det jeg snakker om er å sverte WWIE sitt navn og næringsinteresser, noe helt annet enn hva du forklarer.

 

Hvis WWIE ønsker å gå til sak el. mot oss, er ikke Forbrukerombudet rett instans. De sivile domstoler vil være rett organ i denne sammenheng.

 

Ikke med de momenter som jeg har trukket frem. Det er nettopp på grunn av slik trangsynhet som gjør at rettssystemet vårt er overbelastet av ting som overhodet ikke hører hjemme.

 

 

 

Uansett, siste innlegg fra min side. Jeg håpet at du tok denne seriøst og ikke prøver å forsvare deg, jeg ønsker nemlig ikke å "hakke" på noen part her.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

DK.no stå på!

 

Dere er uansett moralske vinnere, idet deres motiv klart kan begrunnes i et ønske om å hjelpe forbrukeren.

 

Fortsett med kritiske artikler og såkalte sensasjonsoppslag. Det bare bidrar til å skjerpe leserens sanser istedenfor å sløve oss med tørre fakta og ubegripelige rekker med kjedelige fagterminologier.

 

Husk bare å ikke ta noenting personlig når kritikken melder seg. Vi bor i Norge, hvor misunnelsen er større enn kjønnsdriften, og hvor janteloven er opplest og vedtatt som retningslinjer for moral og mellommenneskelig fremferd. Stikker du hue frem her i landet så må du regne med å få kappet det av med roten..

 

Da jeg fant DK.no for en uke siden trodde jeg ikke mine egne blå! En Norsk forbrukerrettet spesialisert internettside som både er oppdatert, pen, ordentlig og engasjerende!!!

 

DK.no er fremdeles en side jeg anbefaler til alle.

 

Mvh

toreibjo

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Maa si at det har blitt skrevet en del merkelige ting i denne traaden.

Merkeligst av alt er det kanskje at digitalkamera.no faar kjeft for aa vurdere aa sette soekelyset paa en bedrift, som i beste fall, bare er en smule godtroende (for ikke aa si dumme :smile:).

At digitalkamera.no belyser at de muligens ogsaa gjoer dette for aa skape blest om sin egen side, er jo en aerlig sak, det ville vel ethvert tenkende menneske kommet frem til uansett. De fleste av sakene som det skrives om her blir vel gjerne lagt ut for at folk skal synes at siden er interessant?

Eller er det saann at du driver siden bare for aa ha et sted aa lagre dine egne betraktinger om digitalkamera Martin?

Uansett synes jeg det er fiffig naar WWImport ankommer for aa spille martyr og komme med gullkorn som : "Man skal ikke "skue hunden etter håra" DK.no skuer hunden etter håra.....og syntes det er trygt å kjøpe av et firma bare web siden ser fin og fancy ut...får håpe at ikke ekte svindlere

ser dette "

Det at man antyder at det kanskje er litt mer tillitsvekkende med en side med grei design og et ok domene, istedet for en side som et malaysisk horehus med ditto adresse, er vel strengt tatt ikke det samme som aa utbasunere at det er "trygt å kjøpe av et firma bare web siden ser fin og fancy ut" ?

Morsomme vandrehistorier fra USA forandrer ikke det faktum at dere i WWImport har dummet dere skikkelig ut, og da burde dere vel kanskje vurdere aa bare legge dere flate og heller ta den kritikken som maatte komme, istedet for aa komme med barnslige beskyldninger om at den ene og den andre henger dere ut. Det klarte dere egentlig fint selv...

 

Skulle gjerne ha sagt noen ord om en del av de andre genuine kommentarene som jeg har blitt vitne til i denne traaden, men naa kastes jeg ut fra datasalen her i Spania saa det faar heller vaere.

 

Uansett var meningen med denne mailen egentlig aa gi min fulle stoette til martin som hadde flere ok saker aa melde i forumet borte paa hardware.no, og ser ut til aa fortsette bra her borte. Saa selv om det ble en toeff uke, saa bra jobbet.

 

Joachim Lund

Sol&[email protected]

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Skal denne pollen gå helt til det blir under 70% JA..? Det står jo ikke når pollen skal avsluttes noe sted. Jeg synes det er veldig bra at dere i digitalkamera.no er villig til å ta affære i denne saken, men når skal dere gjøre det? Eller vil dere ikke...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...