Gå til innhold

Den lille kjempen (Siste oppdatering 4.12.05)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fortsetter så snart delene er på plass, måtte jo bestille på nytt da ikke alt passet fra Komplett sin leveranse, må få si at det ikke var deres feil,men det var feil merking fra levrandør og som plaster på såret sendte Komplett meg 100 CD\er  :thumbup:

5188921[/snapback]

 

du var heldig med de cd'ene, er ikke mange som får slik service :dontgetit:

Lenke til kommentar
Er det like god plass til vannkjøling i dette YY som i Stacker?

5189795[/snapback]

 

Tja hva skal jeg si til det, både ja og nei.

På Stacker`n har du jo større høyde og dermed større spillerom der, menst på denne har du fordelen med at kabinettet er "delt" i to dermed får du radiator , disker og drev på motsatt side som hk, noe som er en fordel både med tanke på varme og ikke minst kabelrot .

Husk dette er et kabinett som tar mye mindre fysisk plass men fortsatt har plass til mer enn de fleste bigtower har, dette er ca en halv gang til så bredt som et vanlig kabinett men ca halvparten så høyt .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Dette prosjektet fikk meg til å sitte oppe langt over tiden igjen hehe *ler*. Jeg melder meg også som interessent(kjøper) til dette kabinettet med ferdig 240mm vannkjøling(radiator, tank og evt. pumpe) montert :).

 

Driver nemlig å kikker etter ny PC med kabinett for vannkjøling nå.

 

Jeg kommer vel mest sannsynlig til å gå for et s939 med et 7800GT/GTX kort så er interresert i det meste.

 

Men knallbra prosjekt! Likte spesielt at kabinettet er delt så man skiller varmen. Og måten du har ordnet viftestyringen på var flotters. Jeg har hatt lyst til å sette i gang med noe slikt selv men har hverken verktøy, kunnskap, mekkeplass eller tid.. vel tid har jeg hmm men det var det med kunnskap og riktig verktøy.

 

Jeg sender en pm ang. å stå på kjøperlista :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Pent utført. :)

 

Har du tenkt mer på om du vil gå for en 240mm eller 1-2 120mm radiatorer? Kan se ut som at det perfekte valget for kabinettet vil være en 240mm?

 

Trenger man virkelig en 360 hvis man vannkjøler CPU, GPU, NB/SB(a64), HDD? Jeg vannkjøler alt utenom NB med en 120mm og kommer sjelden over 40 grader selv med et helt stillegående system(5 og 7v på viftene). Og jeg har godt slingringsmonn for å klokke.

 

Jeg vil tro at man kan få en ganske så stille liten kjempe med en 240 radd hvor de fleste ting vannkjøles, og selv med klokking?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Høres ut som et veldig bra valg :). Arbeidet er nydelig utført og kabinettet fremstiller seg selv som et drømmekabinett for vannkjølere.

 

Ang. plassering så kan man fint få det til å stå på en arm under en pult hvis man ønsker. Kabinettet har omtrent samme bredde som en smal skuffseksjon og det gjør at den ikke tar særlig plass. Den passer også perfekt oppå en skuffseksjon som står ved siden av pulten :).

 

For min del hadde den passet perfekt i et innsenktet hyllereol jeg har ved siden av pulten som er 48cm bredt og 58 cm dypt(husker ikke dybden på kabinettet :). Høyden på det er også perfekt.

 

Og det beste med alt, man får et kabinett med ferdig vannkjøling og alt tilrettelagt som man kan bruke så lenge man ønsker uten noen gang å bekymre seg over tilstrekkelig plass og støysvak kjøling og hvor alt er gjort enkelt for brukeren.

 

EDIT:

Det er kun en ting jeg på en måte savner litt, hvis jeg ikke har sett feil. Hadde det gått ann å få IO panel plassert evt. på toppen? ser ikke noe slikt noe sted og da kunne kanskje det enkleste stedet være i toppen ved HK rommet med tanke på kabelfølring og montering?

 

Jeg tenkte på høyresiden(ikke i døra), sett forfra men så at det kan bli veldig kronglete med montering og kabelføring. Foran kan også være vanskelig da det er buet plast foran. Og høyre siden er avtagbar.

 

Derfor kanskje en form for IO panel på toppen? For enkel tilkobling av 1-2 USB enheter(mus osv), 1-2 firewire og kanskje noe audio osv?

 

Men da hadde det vært for perfekt kanskje hehe. Jeg tenkte på evt. et 3,5" IO panel, men det kommer da bak døren som man helst vil ha igjen vil jeg tro.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

hehe

 

Der er ikke et kabinett men et omgjort verktøyskap :D

 

Edit: understellet har de konstruert selv med 4 stk elektro motorer for styring, ett på vert hjul. felger og dekk hører egentlig til en go-kart.

 

Sorry men jeg har ikke adressen demmes lenger eller så kunne jeg ha lagt den ut her.

Endret av DJ-Sonic
Lenke til kommentar
hehe

 

Der er ikke et kabinett men et omgjort verktøyskap  :D

 

Edit:  understellet har de konstruert selv med 4 stk elektro motorer for styring, ett på vert hjul. felger og dekk hører egentlig til en go-kart.

 

Sorry men jeg har ikke adressen demmes lenger eller så kunne jeg ha lagt den ut her.

5209043[/snapback]

 

 

Han har brukt dette kabinettet som er en del større enn det jeg har.

 

yy0420bb_large.png

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=YY0420BB&mcat=c427

Lenke til kommentar

Den "bilen" var jo en artig mod, men litt mer en kuriøsitet enn en praktisk annordning :). Sikkert midt i blinken for bruk til LANs(med skapbil å frakte med) og bare kjøre den inn på plassen sin, samt utstillinger og slik.

 

Men skulle den vært 120% gjennomført burde de hatt en monstertruck lift på den som gjorde at den kunne heise seg opp til ønsket høyde fra understellet hehe.

Lenke til kommentar
hehe

 

Der er ikke et kabinett men et omgjort verktøyskap  :D

 

Edit:  understellet har de konstruert selv med 4 stk elektro motorer for styring, ett på vert hjul. felger og dekk hører egentlig til en go-kart.

 

Sorry men jeg har ikke adressen demmes lenger eller så kunne jeg ha lagt den ut her.

5209043[/snapback]

 

 

Han har brukt dette kabinettet som er en del større enn det jeg har.

 

yy0420bb_large.png

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=YY0420BB&mcat=c427

5215791[/snapback]

 

søren ! ja du har helt rett du snekker`n, har nok lest en smule feil jeg gitt :)

Lenke til kommentar

flott arbeid snekker'n. skal sende denne tråden til en kompis som vurderer et sånn kabinett til en filserver, så kanskje vi får overtalt han :p

 

ser flere spør deg om hiperen din. (du bytter jo psu raskere enn vanlige folk skifter sokker :p) jeg har samme selv og jeg er veldig fornøyd, men er litt spent på din mening, da du har litt mer peil enn meg og har flere sammenlignings grunnlag.

Lenke til kommentar
flott arbeid snekker'n. skal sende denne tråden til en kompis som vurderer et sånn kabinett til en filserver, så kanskje vi får overtalt han :p

 

ser flere spør deg om hiperen din. (du bytter jo psu raskere enn vanlige folk skifter sokker :p) jeg har samme selv og jeg er veldig fornøyd, men er litt spent på din mening, da du har litt mer peil enn meg og har flere sammenlignings grunnlag.

5218456[/snapback]

 

 

Vel jeg "klaget" litt på Hiper`n i starten fordi den var ikke så stille som feks Mist 500W, men den "støyen" forsvant etter noen dagers bruk, så den gikk seg vel til :)

Det jeg ellers har å utsette på den er at det er korte kabler,spes hovedkabelen og den er jo fastmontert,dette kan forårsake trøbbel i store kabinetter.

Men jeg sendte mail til produsenten og de skulle øyeblikkelig gå over til lengre kabler, bla skulle den 24 pinskabelen økes fra ca 35 cm til ca 60 cm, men det vil vel ta en stund før disse kommer til oss da .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...