Gå til innhold

Plextor DVD±R/RW brenner 16x IDE er den bra?


TurtleMan

Anbefalte innlegg

Hei. Har en BenQ DW1620 16X DVD±RW Dual Layer som ikke fungerer lenger.

Har da fått ny av MPX. Og jeg ønsket denne brenneren:

 

Plextor DVD±R/RW brenner 16x IDE

 

 

Hvordan er Plextoren i forhold til BenQ'en? Hvilken er best?

Vil helst vite litt om hva som er forskjellen og hvor mye Plextoren er bedre i forhold til BenQ'en.

 

Tusen Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BenQ DW1640 er etter min mening bedre enn plextor PX-716A på omtrent alt.

 

Den er bedre til å lese ripete plater. Gir i de fleste tilfellene bedre brennekvalitet, spesielt på 16x der plextoren ikke er spesielt bra.

 

Tenker du derimot på Plextor PX-740A så er det ett fett - de Plextor PX-740 ER en BenQ DW1640 med Plextor logo. Obs på at Plextor varianten mangler alle ekstra tingene som BenQ'en har (Overspees, solid burn osv).

 

Jeg mener fremdeles at BenQ DW1640 er det beste kjøpet.

Lenke til kommentar
Plextor er som dei sjølv seier: "King of Quality".

5134350[/snapback]

 

Det utsagnet har gått ut på dato...

Nå er det "King of Crap" som gjelder... :p

 

Det at de har produsert bra brennere før, betyr ikke automatisk at de fortsatt gjør det!

Meget over prisede er de også... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg har BenQ-brenneren, og den er absolutt bra.

Eneste drawback'et er at når jeg har i en cd/dvd, stopper systemet nærmest opp noen sekunder, i påvente av spinup for å lese hvilken platen. Ellers foretrekker jeg denne fremfor NEC-brenner jeg også har. Du vil neppe gjøre feil ved å velge BenQ...

Lenke til kommentar
BenQ DW1640 er etter min mening bedre enn plextor PX-716A på omtrent alt.

 

Den er bedre til å lese ripete plater. Gir i de fleste tilfellene bedre brennekvalitet, spesielt på 16x der plextoren ikke er spesielt bra.

 

Tenker du derimot på Plextor PX-740A så er det ett fett - de Plextor PX-740 ER en BenQ DW1640 med Plextor logo. Obs på at Plextor varianten mangler alle ekstra tingene som BenQ'en har (Overspees, solid burn osv).

 

Jeg mener fremdeles at BenQ DW1640 er det beste kjøpet.

5134495[/snapback]

Det var dårlig sagt. Plextor er BRA! Uansett er det ikke noen DÅRLIG brenner.. Så lenge den kan brenne ut DVD'er på DATA-DVD'er er jeg fornøyd. Så ikke kom her å si at Plextor er king of crap, det var dumt sagt. Uansett har jeg vært uheldig med min BenQ 1620, og har hatt feil på den og inne til reparasjon 3 ganger! Så nå får jeg ny siden det har vært så mye problemer. Prøvde til å med å reinnstallere Windows XP fra scratch, uten IDE driverne fra nvidia så klart, men det ville ikke funke! Så nå ordnet alt seg :)

 

MPX :w00t:

Endret av TurtleMan
Lenke til kommentar

mr turtle: Det var jo en virkelig sakelig og seriøs post.

 

Plextor er ikke lenger noe konge på kvalitet, og dette er bare noe du må finne deg i, selv om du kan virke en smule hjernevasket med din kommentar.

 

Jeg er selv eier av 1 plextor premium, 1 plextor 708, 1 plextor 712, 1 plextor 716, og har hatt 8x (scsi) og 24x cd-r plextor drives. Mao, jeg har et visst grunnlag for å komme med mine uttalelser. Jeg eier også 2x benq1640, 1x benq1620, 1x pioneer 109, 2x nec3500 samt en liteon 1673S (tror ikke jeg glemte noen nå).

 

Den beste brenneren, uten tvil, er benq1640. Dette baserer jeg på egne erfaringer, samt andres. Plextor 716 er ikke en bra brenner, den er heller ikke blandt de dårligste. Den er ihvertfall ikke verdt pengene. Den er dyrere enn de fleste andre brennere, og er definitivt ikke noe king of quality.

 

Med mindre du trenger noen av disse særegne funksjonene som plextools gir, så er ikke dette et godt kjøp.

 

 

EDIT:

Å si at en brenner er bra bare fordi den kan brenne en dataplate, er å si at en bil er bra så lenge den går framover.

 

PS. Vil du kjøpe en Lada til 400 000,- ?

Endret av gammalost
Lenke til kommentar

Jeg *tror* også jeg vet hva jeg snakker om, håper jeg i hvertfall. :p

 

Har offisielt testet CD-Brennere siden vinteren/våren 2002 og senere DVD-Brennere. Men jeg har erfaringer helt tilbake til 4x CD-Brennere, og jeg brukte cloneCD første gang DAGEN ETTER at det ble sluppet, da med en av de få brennerne som var støttet fullt ut - nemlig Mitsumi 4x og ble en aktiv bruker og tester/rådgiver med dette programmet og flere brennere som førte til at jeg ble headhunta av cdfreaks som moderator (det var slik det begynte).

 

Har hatt plextor brennere fra 12x'en som var en konge DVD-Brenner på den tiden og også den første som støttet BURN-Proof. På den tiden VAR Plextor "King of quality". Dessverre har de ikke klart å holde den standarden lenger. Den beste Plextor DVD-Brenneren sett i forhold til lanseringen var klart Plextor PX-712A. Når den ble lansert var den raskest og kunne tilby mer enn de fleste konkurrentene. Det samme kan dessverre ikke sies om PX-716A som var treg på markedet og ikke kunne måle seg med de beste brennerne som alt var på markedet - dette til tross for at den kostet over dobbelt på det tidspunktet......

Lenke til kommentar
Da blir vel mitt spm, den brenneren jeg venter på, den greier vel å brenne ut 5 avi filmer på DVD? Og en lyd cd og etc?

Den er ikke noe dårlig slik at den ikke greier å brenne? Blir litt usikker når mesteparten sier at den er dårlig...

5137152[/snapback]

 

Jeg sier ikke at den er dårlig. Jeg sier bare at den er DÅRLIGERE ENN DE BESTE (noe den ikke burde være med tanke på prisen plextor tar for den). Ss det er vel tvilsomt om du vil ha merkbare problemer i bruk.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Det utsagnet har gått ut på dato...

Nå er det "King of Crap" som gjelder... :p

5134537[/snapback]

Det er sikkert en sammenheng med at Plextor kuttet ut SCSI-brennerne. Kjøpte den aller siste SCSI-brenneren Plextor kom med, en CD-brenner med 40/12/40 hastighet. Fungerer helt topp enda. Og for ikke å snakke om UltraPlex 40x max CD-ROM, også SCSI. Den er virkelig bra.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...