Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gEnEsis_AiX, så lenge du har god temperatur er det ikke noe fare akkurat med den spenningen.

Forøvrig er det vel heller regelen enn unntaket at A8N gir høyere spenning enn det som settes i bios. Jeg har høyere avlest spenning på alle mine Asus i alle fall, og må med mitt nåværende DFI sette en del høyere V-core i bios for å klare samme klokk som med A8N. (DFI gir forøvrig for lav spenning hos meg, er ikke så mye å bry seg om, og ingen avlesningsprogrammer er pålitelige heller) :)

Lenke til kommentar

så langt inni heste natta noe kan komme! blir så *********. Hadde probs. med at jeg plutselig fikk Disk Boot Faliure når jeg hadde klokket. Reformaterte maskinen igjen, instalerte drivere og diverse, og gikk til samme klokking som nevnt over i bildet. og der kommer det igjen Disk Boot Faliure... Eneste måten win vil boote, er når winxp cden står i...

 

noen som vet hvorfor, og evt hvordan jeg blir kvitt det?

Endret av gEnEsis_AiX
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

det er vel delvis pga de relativt heftige 3800+ X2 og single core 3700+ cpuene som ofte klokker 3ghz+

 

og fordi opteron står stile u utviklinga på s939, mens de vanlige kommer med nye versjoner.

 

folk går vel å venter på conroe tenker jeg

 

men jeg skal nok kjøpe meg en 170 etterhvert, må bare vente litt inntekta blir stabil. i mellomtida så får min 146 kose seg på 2.8

Lenke til kommentar

oi da har du fått en veldig dårlig venice, min klarte 2600mhz stabilt, men måtte ha 1.5675v for å klare det. kjørte den på 2500mhz og 1,525v til daglig. det gjorde den i over 6mnder føre jeg solgte den.

 

min 146 kalrte fint 2900mhz med 1,475v når jeg fikk den, men plutselig, dvs samme uka som jeg testa et sett med gamle rev2 ocz brikker så ville plutselig cpuen ikke klokke over 2800. så nå får den 1,45v og kjører på 2800 :\

 

skal ha en 170 om noen uker

Lenke til kommentar
oi da har du fått en veldig dårlig venice, min klarte 2600mhz stabilt, men måtte ha 1.5675v for å klare det. kjørte den på 2500mhz og 1,525v til daglig. det gjorde den i over 6mnder føre jeg solgte den.

 

min 146 kalrte fint 2900mhz med 1,475v når jeg fikk den, men plutselig, dvs samme uka som jeg testa et sett med gamle rev2 ocz brikker så ville plutselig cpuen ikke klokke over 2800. så nå får den 1,45v og kjører på 2800 :\

 

skal ha en 170 om noen uker

6376213[/snapback]

 

 

 

har også det "problemet" at cpu har mere lyst på volt nå enn da jeg fikk den.... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...