Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette var fra den nye sendinga netshop fikk inn for snaue to mnder sia. den klarte 2950 rett ut av esken stabilt. ikke umulig at den vil høyere nå, eller i det minste klare samme spedd med lavere volt (måtte øke fra 1,475v @ 2900 -> 1,5675 @ 2950)

 

kjører da som du ser 2900 til daglig. har primetesta cpu, lan testa cpu under høye romtemperaturer med krevende spill og ikke hatt et eneste problem sia jeg monterte den

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
...godt å se det er håp for meg og spirre...

som du ser så snakka han om meg også :)

 

men intill han kommer med en forklaring selv så er det like greit å la det ligge for å unngå for mye oftopic ;)

 

med mindre han bare hadde en komma feil, sånn at det er håp for han, sagt direkte til meg (noe merkelig forklart)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
...godt å se det er håp for meg og spirre...

som du ser så snakka han om meg også :)

 

men intill han kommer med en forklaring selv så er det like greit å la det ligge for å unngå for mye oftopic ;)

5899028[/snapback]

Nei, han snakket til deg..

 

En liten kommafeil der..

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

var det jeg fant ut.

 

btw, dette med innkjøring av cpuer, slik at de klokker høyere eller trenger mindre volt ved samme klokk etter en bruksperiode...

 

det virker på meg som om det er ikke så uvanlig, men er det noe ca tid det tar før dette vil merkes eller er det helt tilfeldig?

 

jeg har jo som sagt hatt cpuen i 2 mnder nå, og har kjørt den på 2900 m/1,475v mesteparten av tida. har det gått lenge nok til at det er verdt å bruke noen timer på å teste lavere volt/høyere klokk nå tror dere?

Lenke til kommentar

"skulle egentlig fått lønn i dag.. det verker i kroppen etter å få henta den nye pc'n.. godt å se det er håp for meg og spirre, jeg pleier normalt å være svært uheldig hva cpu kjøp anngår."

 

roughly translates into the following:

 

I should have gotten my salery today.. my body aches to pick up my new computer! It's good to see there is hope for me as well, Spirre. Normaly i'm very unlucky with my cpu purchases.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

da var utstyret motatt, og dels installert.

 

foreløbig er skuffelsen stor, jeg har igjenn fått såpass dålige resultater at jeg misstenker meg selv og manglende kunnskap om klokking på A64 platformen for å være grunnen.

 

cpu'n er en opteron 144 CACJE 0606 CPAW

 

de fleste på denne steppingen eller lignende nærmer seg 3ghz, men min vil foreløbig ikke over 2. noen tips til meg?

 

takker

Marius

 

edit: primer på 225 i fsb for øyeblikket, se hva som skjer. over 2ghz om ikke annet.

edit2: ved 230 stockvolt ble det error momentant, prøver å kjøre 5\6 divider på ramen å se om jeg kommer vidre.

edit3: 240mhz, med memorydevider på 5\6 ser ut til å passere bra. virker som om jeg dret på drager da jeg kjøpte 4*512 brikker. synn :(

edit: 250 ser også ut til å fungere. spart 200 i forhold til en 3700 om ikke annet.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
Sjekket her da?:http://www.cpudatabase.com/index.cfm?action=search

Der har du jo en CACJE på 2800Mhz i alle fall.

Ikke gi deg!

5926695[/snapback]

 

lot cpu'n prime mens jeg var på jobb, feilet etter 1time 20min på 260mhz, 2\3 divider.

greit nok, men hadde håpet på mer. har vel litt volt å gå på, men filosofien er stille, liten og kraftful med denne nye pc'n. 2.41ghz kan vel leves med om jeg bare får lurt minnet til å leke sammen med cpu'n på denne hastigheten. får se hva natten bringer.

 

nesten så jeg har lyst til å nappe ut et par av ram brikkene for å se hva som skjer.

 

-marius

 

cpu tempen på dfi moboet er desverre en ting jeg kan melde om som ikke står til standard. den oppgitte cpu tempen er 26celcius. lol. ikke en sjans i helvete.

en billig luftkjøler gir ikke slik ytelse. det er en thermaltake venus 12 btw, på medium hastighet atm.

 

en annen ting som irriterer meg er volt justeringer på cpu'n. deffault er 1.4V, det neste steget opp er 1.55V, hvor er alt i mellom? og muligheten til undervolting?

 

sjekke om det finnes bios oppdateringer.

 

edit på ny, det ser ut til at en bios oppdatering kan være svaret på mine etterlysninger.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...