Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

sitter å leker litt med ram instillinger nå, men gidder ikke sette meg skikkelig inn i innstillingene på expert kortet enda..

må gi fra meg 1 av cpu'ene på søndag/mandag så må finne ut hvem av dem som er best til da ;)

 

@cybervision_ programmet heter super pi..

se i benchmark delen av forumet..

hva får du i super pi heter vel tråden.

 

@aspstein etter jul ;)

Endret av NeVa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har nå satt opp systemet med min nye cpu, cpu kjøler og psu. Den nye kjøleren er en Vapochill Micro, men den viser _veldig_ høye temperaturer. Etter 40 sek full load var den på 54*c ifølge hket.. Er det noe galt med avlesningen, eller er det cpu som skal være så varm @ stock?

Lenke til kommentar

Andy_12, for at noen skal svare på det, må du informere litt mer. Hvilken Vapo Micro har du? Hvordan er ellers luftsirkulasjonen i kabinettet? Er du sikkert på at du ikke har for lite eller for mye kjølepasta? Er du sikker på at monteringen av CPU-kjøler ble ordentlig? Har du noen form for manuell- eller BIOS-styrt viftestyring på CPU-kjøler?

Lenke til kommentar

Jeg har "High End", men ikke orginal kjøler. Det er en zalman vifte på den, husker ikke hvilken, men den bråker en del. Har du et bilde av hvor mye det ca skal være av kjøle-pasta? Prøvde uten først og fikk 54*. Fikk akkurat det samme med. Har den på 2.7 Ghz nå og den kjører superpi 32m nå for å teste om den er stabil. HK vil ikke høyere en 300 fsb :(

Lenke til kommentar

Sitter og funderer på en Opteron 146. Er dette et godt kjøp for tiden?

Tenker å kanskje kjøpe fra Netshop. Noen som har kjøpt derfra, som vet hvilke steppinger de pleier å få, eller er det helt tilfeldig? Skal kombinere denne CPU med et ASRock 939DualSATA2. Håper på en kurant OC. Hvordan er boxed-kjøleren med tanke på kjøleegenskaper og støynivå, egentlig?

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at den tempen stemmer, men om den gjør det burde jeg ha fått en mindre defekt kjøler. I testen til Overklokking.no kom den jo best ut i alle testene. Syns da det er litt merklig at min cpu kommer opp i nesten 100*c (om tempen stemmer da) når den gjorde det så bra i testen til overklokking.no

 

Edit: Har en TermalRight 948 kjøler som jeg kan teste med en anen dag. Orker ikke ta av HK nå for å feste den plata.

Endret av Andy_12
Lenke til kommentar
Den likte ikke så høy temp =p skal hente en anen temp måler.

 

Edit: Den andre viste 46-47*c oppå foten til blokka. Tviler da på at cpu er 50* varmere en det

5270882[/snapback]

les denne der som du er usikker på hvordan du skal påføre kjølepasta "guide til påføring av kjølepasta"

http://overklokking.no/art.php?artikkelid=12603&side=2

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Uansett så slår maskinen seg av lenge før det skader noe, 100 grader tåler den..

5271089[/snapback]

 

 

I følge AMD har Opteron 939 en thermal-grense på 70/75 grader deromkring, så 100 grader tror jeg neppe er så bra for den...

 

Edit: HER et sted står nok alle tekniske spesifikasjoner angående temperatur-grenser osv.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Det er aldri garantert, men det virker absolutt som at det skal være et realistisk mål. Det laveste jeg har sett noen komme syns jeg å huske var drøye 2,6GHz før det sa stopp, og da kan det godt hende det var noe annet enn prosessor som stoppet vedkomne.

 

Det er ihvertfall veldig mange som kan kjøre 2,8GHz uten problemer på standard vcore, eller bare måtte øke den litt. Da skal man også klare å kjøre dette tilfredsstillende på stock kjøler, selv om man alltids får presset ned temperaturen noe med en bedre kjøler.

 

Min 146 ser ut til å ha en sperregrense på rett over 2,85GHz. Alt over det blir noe ustabilt, uansett hvilken HTT- og RAM-kombinasjon jeg kjører, og også uansett vcore virker det som. Da kan det godt hende det er hovedkort som stopper meg, ikke vet nå jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...