Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Ja jeg testa jo hvor høy FSB hk kunne klare (med Venice prosessoren) før jeg bestilte Opteronen nettopp for ikke å havne i en slik knipe. Da jeg passerte 320 MHz sa jeg meg fornøyd. Skal tweake litt mer bare jeg får primet ferdig på 295*9. Jeg har ikke gitt opp enda :)

 

Må også si at Opteron blir mye varmere enn Venicen min. 52 C under load med 1,36 Vcore og 22 C romtemperatur. Måtte opp i minst 1,50-1,55 Vcore med Venicen for å få en slik temperatur.

 

Skal prøve 2T også forresten. Et godt tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil bare si at Netshop sansynigvis ikke vil få inn 146. Kjøp deg heller en 3500+ Venice E4 stepping på shg :)

 

Edit: Kikka på netshop nå og så en A64 3200+ med manchester kjerne. Noen som har peiling på hvordan disse klokker? A64 3200+ Manchester

5280678[/snapback]

Jeg har inne en bestilling på Opteron 146 hos Netshop, som skal leveres i morra(12.12.2005), i følge ordrestatusen... :ermm:

Prosessoren er allerede betalt, og jeg har fått ordrebekreftelse!

Hvilke rettigheter har jeg?

Kan jeg kreve et erstatningsprodukt?

Og i så fall hva da? :hmm:

Lenke til kommentar
kavorka Postet i dag, 19:00

Må også si at Opteron blir mye varmere enn Venicen min. 52 C under load med 1,36 Vcore og 22 C romtemperatur. Måtte opp i minst 1,50-1,55 Vcore med Venicen for å få en slik temperatur.

Ja, for dere som kommer fra Venice er det vel slik, for meg som kommer fra 130nm Clawhammer @2,8Ghz med V-core på 1,64V er jo denne Opteron iskald...

 

Men, jeg tror nok dette skyldes den store cachen, når du sammenliker med Venice @samme frekvens og V-core. Dette ser man også hvis man feks ser på strømforbruket til dual, der har alle Opteron powerating på 110W, mens det samme forbruket dukker først opp fom 4400+ på X2 (altså når cachen blir like stor).

Det samme gjelder 3700 vs 3500 singelcore, der 3700 har 89W powerrating, mens 3500 med lik frekvens har 67W. :)

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg må smøre meg med tålmodighet, for her er svaret fra Netshop,

på mitt spørsmål om når jeg kan forvente å motta min Opteron 146:

Hei.

 

Det er desverre helt håpløst å skaffe disse og dato er endret til 1.2.06

 

Grunnen til denne dato er at leverandør ikke vet når de kommer.

 

Med vennlig hilsen

Lasse Eknes; Salgssjef

Netshop.no

:cry:
Lenke til kommentar

Tror de som ikke fikk seg en Opteron burde satse på 3500+ med E4 stepping. Noen som har denne og kunne poste noen resultater? De selger E4 Venice 3500+ på SHG.no til 1850kr ca. Kansje vi skal spørre Overklokk eller Stoolmann om de kunne få tak i en for å først teste på "vanlig" kjøling, dvs Rundt Zalman 7700 nivå og se hva den klarer med noen minus grader etterpå.

Lenke til kommentar

Guggelibu: Jeg tenkte at noen her kansje har nok is i magen til å kjøpe denne for å sjekke hvor langt den klokker i forhold til Opteron. Hvis den klokker bra får du vel sansynligvis omtrent det samme for den hvis du selger den om noen månder.

 

Edit: Kan ikke du MagnaHead eller skrue sende mail til en i OK.no å høre om de kan få testet en Venice med E4 stepping? Er det de samme som jobber i HW.no som driver OK.no og alle søstersidene til HW?

Skrue du er vel en del av OK.no crew?

 

Tid for å sove nå ;p

Endret av Andy_12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...