Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Jeg se ut til å klare 2.92 ghz stabilt på min opteron 144 1.8ghz med prime 95, men jeg bruker ikke prossesoren med denne hastigheten fordi jeg må øke spenningen til ca 1.6volt

Nå bruker jeg den på 2.8ghz fordi da kan jeg ha spenningen på under 1.5volt

og jeg har kjørt prime 95 i over 20 timer uten feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Un0kai, hva for noe minne er det du kjører den testen med- cas1..? viste ikke at det en gang fantes jeg, hva er farten?

5272594[/snapback]

 

Det er nok ikke cas 1 men 1.5 a64tweaker viser feil. Farten ligger på rundt 230-235mhz tror jeg. Det som jeg synes er litt morsomt er at jeg kan kjøre 1.5-2-0-0-1t opp til 215mhz. Sykt stramme timings med andre ord, men jeg får best resultat med høyere hastighet..

 

Men jeg trenger seriøst nye minnebrikker snart. Twinmos brikkene har tjent med godt i et halvt år nå. Tror jeg hadde klart 26s 1M med noen bedre minnebrikker..

Lenke til kommentar

Ok Un0kai, så det er altså cas 1,5 ja. Men likefullt veldig imponerende timings for meg som sitter her med 2,5.4.4.8... Men jeg ser vi får ca samme resultat i superpi som jeg gjør med mine ved cpu ca 3Ghz, men da med 2T og 300Mhz hastighet.

 

Uansett er det hyggelig å se enda en som bikker over 3Ghz med "vanlig" kjøling!(Dog ikke vanlig for deg da, he he :))

Lenke til kommentar

testet begge 144 på fase i dag sammen med simvik.

den ene har en sinsvak coldbug. får ikke loadet windows @ fail safe innstillinger med 1.8 i Vcore.. :hrm:

 

med den andre kom jeg ihvertfall inn i windows med men å bote på 300 mhz var det ikke snakk om..

men men skal teste den andre litt til å se hva jeg kommer fram til..

 

NeVa :)

Lenke til kommentar
Uansett så slår maskinen seg av lenge før det skader noe, 100 grader tåler den..

5271089[/snapback]

den forrige maskinen jeg hadde prøvde jeg å få litt mer fart i, så jeg klokket den, men bare en 50-100Mhz deromkring, og den skrudde seg av og ville ikke starte, så jeg skrudde opp kassa og når jeg skulle ta av kjølern til prosessorn var den så varm at jeg klarte ikke å holde i den :D

da jeg endelig fikk den av så jeg at det vår noen små røyksøyler som seilte sakte oppover mot taket :D

det var en gammel AMD, husker ikke hvilken. . . var en 1700+ :p

Lenke til kommentar

Til andy: Jeg erfarte at det var ganske stor forskjell når vapochill micro kjøleren var montert vertikalt i forhold til horisontalt. Det vil si at den yter best i desktop/htpc kabinett framfor standard tower. Hvis du har tower kan du teste selv ved å legge den på siden, slik at kjøleren peker oppover.

 

Jeg dytta kjøleren inn i en htpc maskin her, og det funker utmerket. Lagde en liten trakt slik at kabinettvifta bak suger luft gjennom den.

Lenke til kommentar
testet begge 144 på fase i dag sammen med simvik.

den ene har en sinsvak coldbug. får ikke loadet windows @ fail safe innstillinger med 1.8 i Vcore..  :hrm:

 

med den andre kom jeg ihvertfall inn i windows med men å bote på 300 mhz var det ikke snakk om.. 

men men skal teste den andre litt til å se hva jeg kommer fram til..

 

NeVa :)

5273310[/snapback]

 

 

detta var kjipe saker NeVA.var fårberedt på sikkerlig kaos klokk jeg. hehe. men men. vi prøver lykken en annen gang.

Lenke til kommentar
aspstein Postet i dag, 22:11

Bruker du ikke vifta?

Det var det første som slo meg også, men jeg håper og tror han mener at han bruker en annen vifte...?

 

Men Andy_12, denne 4 pins pluggen som vistnok feilaktig kommer med en del av disse viftene, er du sikker på at det ikke er samme 4 pins som brukes på alle Intel S775?

I så fall kan den brukes, med ene pinnen i "friluft", og passer også da i så fall bare en vei. Som på vedlagt bilde.

acasechameleonmiditower0094rb.th.jpg

Ellers lurer jeg på hva den er tiltenkt, hvis den ikke passer noe sted :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...