Gå til innhold

Hva får jeg for min p-m baserte stasjonære?


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å selge min stasjonære maskin siden jeg skal gå 100% over til bærbar..prøver å gi så utfyllende info som mulig :)

 

- Asus P4C800-E Deluxe i875P socket 478

- Asus socket 479 kit (5mnd gammel)

- Intel Pentium-m 1,86Ghz @ 2,4Ghz PC800

- 4x512mb Twinmos "standar" ddr pc3200

- Enermax 460w som er moddet litt (har loddet om kontaktene slik at de som ikke brukes enkelt kan fjernes og kobles til etter behov)

- Pov 6800GT 256mb med Zalman kjøleribbe (ikke klokket)

- Raptor 74Gb s-ata

- Maxtor 250Gb s-ata

- Samsung dvdspiller 16x/40x

- Nec 3240 dvdrw (husker ikke helt navnet i farta :innocent: )

- Lian Li PC6077B

- Creative ZS Pci

- Logitech mx510

- Func 1030

- Linksys alu keyboard

- Nec 1770NX sølv/sort

- Evnt floppy om det er et ønske

- Sunbeam rheobus + 3stk papst 80mm og 1stk 120mm adda vifte

 

Maskinen er meget pent brukt og fungerer 100%. Maskinen er oppgradert "løpende" over en periode på ca 1,5år. Har i tillegg satt inn støydempingsmatter og en ekstra brønn fra lian li som gjør det mulig med en 120mm vifte i tillegg. Det er i alt 7 stk harddiskbrønner i den nå. Det er selvsagt lian li deksel forran cdrommene slik at de har samme stil som kabinett. Stilrent og pent kabinett syntes nå jeg :)

 

Cpu er som dere ser overklokket en smule. Dette er gjort fordi som de fleste vet så takler en pentium-m høye hastigheter uten problemer. Vcore er skrudd opp til 1,45v i stede for 1,37v som er standar. Maskinen er 100% stabil og jeg har ennå ikke opplevd problemer med den. Hovedkortet har selvsagt mulighet til å stille inn alt på cpu, bla ratio, vcore, fsb osv osv. Cpuen yter godt over "standar" for å si det sånn

 

Skjermen er snart 1 år gammel og har ingen døde pixler eller andre defekter.

 

Så...hva er den verdt ? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du bør oppgi til kjøperen at strømforsyningen er modifisert, og at garantien dermed er borte vekk.

 

2. Jeg hadde aldri kjøpt PC av en fyr der strømforsyningen var modifisert slik at garantien er borte vekk. Da sitter du der temmelig på rævva hvis maskinen ryker.

 

 

Jeg regnet sammen komponentene grovt i hodet, og kom til ca 14 000,- med skjerm, noe som sikkert ligger en del under nypris.. Selv syns jeg ca 75% av nypris på hardware, som har garanti i behold og ikke er preget av slitasje på noe vis, er greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...