Gå til innhold

Netcombruker på Telenormobil


Anbefalte innlegg

Jeg har to mobiler som jeg bytter på å bruke. På den vanlige mobilen funker MMS og e-post helt fint, men når jeg bruker den andre virker ikke MMS . Dette tror jeg er fordi denne er tilknyttet Telenor på en eller annen måte). Når jeg så skal aktivere MMS på denne over Netcom, så står det at jeg allerede er aktivert (noe jeg er, men tydeligvis ikke på begge mobilene). Dette kommer også opp når jeg skal konfiguere e-posten min. Kan noen hjelpe meg? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så vidt jeg kan skjønne er den telefonen låst til Telenor, og da kan du ikke bruke NetCom sitt oppsett for mms, gprs etc. Det nytter vel heller ikke å bruke Telenor sitt oppsett da, så lenge du har NetCom-simkort!

5126734[/snapback]

Jeg vet den er låst til Telenor, men det har jeg allerede ringt og fikset med Telenor så den skal være låst opp nå. Fortsatt funker det ikke. :hm:

Lenke til kommentar

MMS virker selvfølgelig ikke fordi den telefonen fremdeles har et netcom-oppsett. Hadde den fremdeles vært LÅST så hadde man ikke fått starta den opp med et netcom-simkort engang.

 

Det som må gjøres er å hente ned nye mms og gprs-oppsett. Det gjøres på www.netcom.no :). Legg inn disse på telefonen, og velg de som standard. Start telefonen på nytt, og vips så skal det funke.

Lenke til kommentar
Har stort sett samma prob på en 6230i. Men når jeg laster ned oppsett fra netcom får jeg spm om pin for innstillinger. 12345 1234 og min pinkode virker ikke. Har ikke lagt inn noe annet. Noen som vet?

5167344[/snapback]

 

PIN koden skal være 1234, kontakt Netcom hvis det ikke fungerer...

 

Du vil motta en WAP konfigurasjonsmelding til din telefon.

1. Displayet viser følgende meldingen: "Konfig.innst. mottatt".

2. Trykk "Vis".

3. Trykk "Lagre".

4. Tast inn PIN-koden 1234 og trykk "OK".

5. Ved forespørsel trykk "Ja" for å aktivere oppsett.

6. Hvis displayet viser: "Støttede prog." trykk "Utfør".

7. Konfigurasjonen er utført.

8. NB: Oppsettet vil bli avvist hvis profillisten er full. For å slette oppsett trykk "Meny", "Innstillinger", "Konfigurering"/ "Konfigureringsinnstillinger" og "Standard konfigureringsinnstillinger."/"Standardkonfigurasjon". Velg et oppsett fra listen, trykk "Valg", velg "Slett", og trykk "Ja" for å bekrefte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...