Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Port 6112 er sperra av høgskulen,korleis gå rundt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har flytta inn på studenthybel i Kristiansand, her har dei blokkert eindel porter.

port 6112 blir brukt for å spela på battle.net

Mange snakker om at ein kan lage ein tunnel så all internett trafikk går feks på port 80 til ein anna maskin på internett som sender dataen videre igjen på feks port 6112.

Men etter utallige søk på google og her på forumet så er det ingen god forklaring på det i det heile tatt.

Eg har ein windows maskin og ein windows server. Korleis kan eg få til å få kobla meg til battle.net ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg har nå satt opp ein tunnel og ein proxy server på min server, fungerer fint

men det er bare til programmer som støtter proxy

korleis kan eg få warcraft3 til å bruka den?

• 2 uker senere...
Skrevet
Dere må jo ha et maskin utafor sperringen som tar imot tunellen og forwarder udp trafikk på port 6112 tilbake.

5187237[/snapback]

Det har eg og det går på tcp/ip

Skrevet

Uninett er fulstendig åpen. Har hatt med hybler i Kristiansand og Grimstad å gjøre før.

Studerte i Molde jeg, da hadde vi ingen sperring whatsoever. 100mbit i hvert rom.

Skrevet

Men saken er, serveren min fungerer fint og forwarder porter fint.

Men på klienten så har eg ingen anelse korleis eg skal få trafikk på nettet(sjølv om det er alt) til å gå igjennom serveren. Det einaste som fungerer er nettleserane som støtter proxy.

Korleis får eg andre applikasjoner til å bruka proxy serveren?

Skrevet (endret)

Proxyen din er INNENFOR brannmuren til høgskolen, og dermed under de samme reglene som pcn din.

Proxy må være utafor det regelsettet på brannmuren til skolen slik at warcraft sender data på port xxxx til proxy klienten, som bruker port 80 til proxy, som kontakter battlenet på port xxxx, og tilbake igjen.

Det var enkelt forklart. Det du må bruke er VPN. Oprette et virtuelt lan med et maskin som er utafor brannmuren, slik at du er på nett via den serveren.

Topicen har vært omtalt før, folka sliter med ganske lik problem i Oslo. Men jeg tenker at de allerede har satt opp en vpn server som lar folk spille med lav latency.

Endret av pine
Skrevet

Proxy serveren min er i stavanger og utenfor høgskulen ;)

klienten eller pcen min er bak høgskulen sitt nett.

Trudde eg hadde forklart det tidligare men det hadde eg ikkje :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...