Gå til innhold

Nådde verdenstoppen på ett år


Anbefalte innlegg

Enig med deg igjen jeg LarsP, er så lei av å se at det blir skrevet at "cs suger", "cs er best" etc.. De som også skriver at "hvem som helst noob kan spille og eie i cs" har ikke helt skjønt det. I public kan jeg gå med på at det kan være sånn, men det er jo rett og slett fordi public er helt random (tilfeldig(heter) for de som ikke vet det) eller flaks.

5134252[/snapback]

 

Hvem har sagt at hvem som helst kan eie i seriøse kamper?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
#1. Hahaha, dere eier ikke humor.

#2. Jonas er en meget intelligent herremann, lykke til på eksamen!

#3. CS er det mest populære fps-spillet i verden. Selvsagt får det mye oppmerksomhet.

5129430[/snapback]

 

Du har ikke et punkt #4?

Har lite tro på at et menneske som spiller CS er et "meget" intelligent menneske, men det er min mening (ikke dermed sagt at han er dum).

 

 

#3. CS er det mest populære fps-spillet i verden. Selvsagt får det mye oppmerksomhet.

5129430[/snapback]

 

CS er det mest populære MP FPS spillet i verden fordi det er overhyppet av folk generelt og hyppet så høyt i skyene at du kan ikke se bakken. Selvsagt får det mye oppmerksomheit, men det er ikke ensbetydene med at det er det beste som finnes, noe intervjuobjekte burde vurdert før det gikk på selvmordsoppdrag mot andre MP FPS spill.

5129877[/snapback]

 

 

hvis det ikke er det beste MP-spillet, hvorfor er det da det spillet som er mest populært?

når så mange folk spiller cs, så er det bunn i grunn teamplay teams vinner matcher på. aim har jo alle... ;)

5130032[/snapback]

 

Hvorfor det er det mest populære? Fordi det er lett å lære seg, det har blitt hypet opp i skyene, hvordan det har spredd seg som pesten er vel på samme måten som Rosa Helikopter spredde seg, en haug med sauer følger gjeteren. Se bare på WoW (riktignok finnes det et fåtall mennesker som spiller WoW ut av egen interesse).

 

Man kan ikke si at et MP spill er best fordi det har mest mennesker som spiller, det blir litt dumt. Blir det samme som å si at et raid guild er best fordi de har mest medlemmer, eller å si at en PC er best fordi den har mest PCI spor.

 

 

Edit:

Det som gjør at f.eks. UT2004 ikke tar like mye av som CS, er at det krever utrolig mye for å bli god, tom. public matches, man må tenke taktisk, mestre hopping, wall jumps , dodges og wall dodges med jump, samtidig som man skal skyte folk milisekundet de kommer inn i bildet ditt, man må også beregne hastigheten på mange av prosjektilene , forutse hvor fienden kommer til å bevege seg, flytte seg rundt på mappet og vite hvor fienden kommer. Man skal også huske på Mega Health, de forskjellige armorene og Double Damage.

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
#1. Hahaha, dere eier ikke humor.

#2. Jonas er en meget intelligent herremann, lykke til på eksamen!

#3. CS er det mest populære fps-spillet i verden. Selvsagt får det mye oppmerksomhet.

5129430[/snapback]

 

Du har ikke et punkt #4?

Har lite tro på at et menneske som spiller CS er et "meget" intelligent menneske, men det er min mening (ikke dermed sagt at han er dum).

 

 

Eh, hvordan og på hvilket grunnlag kan du si det!? .. Utrolig dum uttalelse å komme med..

 

 

..Forresten, å se alle som skriver & krangler om hvilke spill som er mest krevende på evner etc begynner å bli helt latterlig nå :nei:

.. Alle spill krever en eller annen form for evne, trening og alt som kommer med...La nå det her ligge..

Lenke til kommentar

Nesten alle kommentarene i denne tråden er like latterlig.

 

De som sier hvem som helst kan bli god i CS er latterlige. Øvelse gjør mester, ja, men ikke alle har samme muligheter. Ikke alle kan bli like god som f.eks gutta i Team9.

 

De som sier at CS er beste spillet, vel, spill er smakssak, at mange liker det er det ingen tvil om, men er musikk som Britney Spears bra fordi mange liker den?

 

Det er også dumt å snakke om at grunnen til at f.eks UT2004 ikke er like populært er fordi det er vanskeligere. Bare fordi du er fan av UT2004. Jeg har spilt like mye UT som CS og syns de er ganske like når det gjelder vanskelighetsgrad. Det gjelder egentlig alle online FPS-spill.

 

En stor grunn til at flere spiller CS enn UT er nok heller at folk flest heller vil spille noe mer virkelighetsnært, folk flest er ikke så glad i science-fiction, så jeg skjønner godt at de velger CS fremfor UT.

 

Og hvem faen er du som sier at hvis man liker CS så er man mindre intelligent enn den som spiller UT? Det blir som å si at mennesker som foretrekker bøker over dataspill er mer intelligente. Bland heller ikke intellekt med intelligens.

Lenke til kommentar

Har spilt både cs og quake/UT ganske mye men jeg liker ut2k4 best.. Mulig det har noe med å gjøre at det første jeg spilte online skikkelig var quake2 DM som inneholder noe ala det samme som ut2k4, de fleste liker jo de spilla de spiller aktivt først, og siden cs da er svinenkelt å lære seg, sikkert verdens mest kjente pc spill, og det ikke krever spesielt mye av pcen din så ligger jo så å si alt til rette for at "alle" skal spille cs, ganske genialt egentlig.. På en måte så er det jo litt dumt for oss som liker hitscan våpen og rocketlaunchers, siden det går ganske hardt utover communitien i spilla + at det er nermest umulig å reise på lan og få spilt noe annet en cs.. På en annen side så gjør det communitien i f.eks ut2k4 MYE mer hardbarka, det skal ganske mye til for å komme gjennom "nåløyet" og du blir kjent med de fleste som holder seg der, det er svært liten fjortisfaktor, noe som kanskje gjør at det er en mye mer voksen kultur i ut2k4 communitien enn det er i cs.. Vertfall i skandinavia!

 

Det å diskutere hvilket spill som er mest krevende å lære seg eller å mestre eller hvilket som er "best" er like håpløst som å sette igang en diskusjon om piratkopiering siden de fleste stort sett ikke diskuterer den samme saken en gang og hvert eneste argument og motargument er blitt sagt en million ganger fra før.

 

Anyways, du kjakan.. hva annet har du gjort de siste 4 åra borsett fra å gnu som en avlsklar hingst på musa di for å nå der du er nå? Tenkte meg det..

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
Du har ikke et punkt #4?

Har lite tro på at et menneske som spiller CS er et "meget" intelligent menneske, men det er min mening (ikke dermed sagt at han er dum).

Skylapp alert!

 

Unansett ligger litt i det han sier om quake. Day som spiller for catchgamer går i klassen min. Og han spilte litt for team norway i UT og det bare etter noen månders trening. Kan også nevne at Fatal1ty som er god i raske fps suger maksimalt i cs.

 

Nei jeg sier ikke at cs er bedre og vanskliger enn andre fps. Det jeg mener er at selv om han bruker en sterk overdrivelse så er det kanskje litt i det han sier.

 

Det som er så genialt med cs er enkelheten, det blir som sjakk, spillet er enkelt men de taktiske mulighetene er så godt som uendelige.

Lenke til kommentar
Unansett ligger litt i det han sier om quake. Day som spiller for catchgamer går i klassen min. Og han spilte litt for team norway i UT og det bare etter noen månders trening. Kan også nevne at Fatal1ty som er god i raske fps suger maksimalt i cs.

 

Jaha. Det inntrykket eg fekk av Fatal1ty den gongen han spelte CS i eit par veker var at han eigde ganske bra i seriøse kampar.

 

Ser forresten ikkje denne Day du snakkar om her: http://www.clanbase.com/claninfo.php?cid=164501&log=1

Lenke til kommentar

CS kan vel så være et bra MP spill for de som liker det. Men å kalle det "realistisk" og "taktisk" vil jeg ikke si det er.

 

Og ja, alle kan bli god i CS vis de legger sjelen inn i det. Trenger ikke så forfredelig mye mellom ørene for å bli god i CS, er bare å plassere stompen fremfor maskinen og spille til du er god. Spring, skyt, dø. Repeter til du er god.

 

Men det som gjør meg forbannet er all denne unødvendige dekningen av CS hele tiden. Ja, CS er et populært, dog hyppa, MP spill, men det er ikke alene på markedet.

 

Men slik som folk hypper det opp så ser du nesten aldri noe om de andre MP spillene som finnes og folk som er god i de. En sjelden gang, men nesten aldri.

 

Folk må da bare ha sin egen smak, men om de bare har spillet CS, og UT kanskje 2 min, så er de på ingen måte rettmessig klar til å bedømme de 2 spillene opp mot vær andre.

 

Jeg vil si det er mer krevende å spille MP spill der du er alene og ikke i team. Du må stole mer på deg selv og hva du kan. I Team MP spill som CS kan du legge deg bak, ikke avfyre et skudd, men likevell vinne. Så i mine øyner lyser det mer respekt ovenfor de som er god i DM spill enn de som er god i Team DM som f.eks CS.

Lenke til kommentar
  • 10 år senere...

I mine øyner er CS ganske enkelt elendig og de som er proklamerte gode er oppskrytte blærer som tror de er konge bare fordi de spiller CS og er "profilert" i spille miljøe.

 

Vil nå si at en mer profilert MP spiller er en som våger å skifte mellom spillene og faktisk vise at han er god i flere MP sjangrer enn bare team DM, som CS er låst til.

 

Level designe til CS banen er også i mine øyne simpelt. Rett frem, et par veier til målet, og samme gamle rutinen hele tiden. Spring, skyt, dø. Repeter.

 

Men men, la gutten spille CS og tro han vet best over alle MP spill. Kommer en dag når noen måker han over øynene med virkeligheten, og den svir grasalt.

 

Jeg jumper nå fra MP spill til MP spill jeg. Blir så fort kjedelig når du holder deg til 1 spill hele tiden.

 

Tror du ble måket ned her mr.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...