Gå til innhold

Nådde verdenstoppen på ett år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra intervju, men hengte med også opp i dette som er nevt tidligere.

 

Samtidig må jeg si at jeg synes det er beklagelig at CS er såpass mer dekket i e-sport.

 

Det er et meget populært spill ok, men ikke det som krever mest spille forståelse og samkjøring av team etter min mening.

 

Battlefield serien er et bedre eksempel på dette, er mer variabler som bestemmer utfallet, og man har et større team og forholde seg til.

Endret av Archangel
Lenke til kommentar

Snakk om trangsynt person. Uttalelsene om Quake-lignende spill var virkelig patetisk. Og han skryter sånn av at man må ha følelse med våpenene i CS. Joda, greit nok det, men det må man jo med alle våpen i alle spill. Dette er ikke noe spesielt med CS. Det gjelder alt jeg kan komme på av sport og spill.

 

Flott og fint at de gjør det godt i CS, men med slike uttalelser pisser han mange i trynet. Men det er jo tydelig at mannen ikke har peiling på spill som Quake og Unreal Tournament. Skjønner ikke hvorfor han skal komme med en slik kommentar.

 

Men men... Man skal passe munnen sin når man bli intervjuet. Kanskje han skjønner det etterhvert....

Lenke til kommentar
#3. CS er det mest populære fps-spillet i verden. Selvsagt får det mye oppmerksomhet.

5129430[/snapback]

 

CS er det mest populære MP FPS spillet i verden fordi det er overhyppet av folk generelt og hyppet så høyt i skyene at du kan ikke se bakken. Selvsagt får det mye oppmerksomheit, men det er ikke ensbetydene med at det er det beste som finnes, noe intervjuobjekte burde vurdert før det gikk på selvmordsoppdrag mot andre MP FPS spill.

Lenke til kommentar
#3. CS er det mest populære fps-spillet i verden. Selvsagt får det mye oppmerksomhet.

5129430[/snapback]

 

CS er det mest populære MP FPS spillet i verden fordi det er overhyppet av folk generelt og hyppet så høyt i skyene at du kan ikke se bakken. Selvsagt får det mye oppmerksomheit, men det er ikke ensbetydene med at det er det beste som finnes, noe intervjuobjekte burde vurdert før det gikk på selvmordsoppdrag mot andre MP FPS spill.

5129877[/snapback]

 

 

hvis det ikke er det beste MP-spillet, hvorfor er det da det spillet som er mest populært?

når så mange folk spiller cs, så er det bunn i grunn teamplay teams vinner matcher på. aim har jo alle... ;)

Lenke til kommentar
#1. Hahaha, dere eier ikke humor.

#2. Jonas er en meget intelligent herremann, lykke til på eksamen!

#3. CS er det mest populære fps-spillet i verden. Selvsagt får det mye oppmerksomhet.

5129430[/snapback]

 

enig, for alt det dere vet så brukte han ironi..så å kritisere sånn som dere gjør nå synes jeg er litt overkill..

Lenke til kommentar
#1. Hahaha, dere eier ikke humor.

#2. Jonas er en meget intelligent herremann, lykke til på eksamen!

#3. CS er det mest populære fps-spillet i verden. Selvsagt får det mye oppmerksomhet.

5129430[/snapback]

 

Så sant, så sant.

 

Virker som at cs får mye "tyn" fordi det nettopp er så stort.

 

Men bsl er ikke akkurat verdens mest skilla fyr lengre. Trist at de beste norske spillerne er litt rundt omkring i forskjellige claner nå for tiden. Noen burde danne et norsk storlag slik som 3D / coL i USA.

 

xeqtr, naikon, real, dark, element <-- det hadde vært stas

Lenke til kommentar
#3. CS er det mest populære fps-spillet i verden. Selvsagt får det mye oppmerksomhet.

5129430[/snapback]

 

CS er det mest populære MP FPS spillet i verden fordi det er overhyppet av folk generelt og hyppet så høyt i skyene at du kan ikke se bakken. Selvsagt får det mye oppmerksomheit, men det er ikke ensbetydene med at det er det beste som finnes, noe intervjuobjekte burde vurdert før det gikk på selvmordsoppdrag mot andre MP FPS spill.

5129877[/snapback]

 

 

hvis det ikke er det beste MP-spillet, hvorfor er det da det spillet som er mest populært?

når så mange folk spiller cs, så er det bunn i grunn teamplay teams vinner matcher på. aim har jo alle... ;)

5130032[/snapback]

 

Mange spiller CS, ikke fordi de synes det er bra, men fordi det er nermest "prestisje" å spille det. At det er populært er ikke ensbetydene at det er det beste. Og kan heller ikke skjønne at folk klarer å spille et spill som er låst til 1 forbanna kjedelig MP stil, team DM. Hva skjedde med variasjon? Finnes mange utrolig morsomme MP stiler men de blir nærmest overskygget av CS, bare fordi det er CS.

Lenke til kommentar
Mange spiller CS, ikke fordi de synes det er bra, men fordi det er nermest "prestisje" å spille det. At det er populært er ikke ensbetydene at det er det beste. Og kan heller ikke skjønne at folk klarer å spille et spill som er låst til 1 forbanna kjedelig MP stil, team DM. Hva skjedde med variasjon? Finnes mange utrolig morsomme MP stiler men de blir nærmest overskygget av CS, bare fordi det er CS.

 

Hvorfor er det prestisje i cs da? Er fotball dårlig bare fordi man kan kun spille "team fotball"? Andre spill blir overskygget av cs, bare fordi det er cs... Ser ikke helt argumentasjonen i det du sier der.

Lenke til kommentar
Mange spiller CS, ikke fordi de synes det er bra, men fordi det er nermest "prestisje" å spille det. At det er populært er ikke ensbetydene at det er det beste. Og kan heller ikke skjønne at folk klarer å spille et spill som er låst til 1 forbanna kjedelig MP stil, team DM. Hva skjedde med variasjon? Finnes mange utrolig morsomme MP stiler men de blir nærmest overskygget av CS, bare fordi det er CS.

5130910[/snapback]

 

Nå fremstiller du deg selv som mindre intelligent.

 

Memo til deg selv: På min femtende bursdag skal jeg lære meg å poste smarte poster.

 

kthxplxbye!

Lenke til kommentar

Mye kan vel sies om CS og mange meninger er det som skal ytres. Jeg kan godt skjønne at noen ikke liker spillet i det hele tatt, men om dere sterkeste kritikere har et ørlite snev spillrelativisme i dere, skjønner dere at når et såpass gammelt spill som er så godt som grafisk utdatert fremdeles har blant verdens største brukerbaser, ja da er det noe spesielt ved det.

 

Ettersom mange også velger å spille på en så laber oppløsning som 640 x 480, klarer jeg bare å forstå det dit hen at spillbarheten er så knusende god at audiovisuelle rammer har ørliten eller ingen betydning.

Lenke til kommentar

Det faller under samme kategori som Starcraft og Quake II. Begge de spillene har enorme fanbaser rundtomkring i verden (selvsagt størst i Asia). Elsker å se folk som faktisk måler CS1.6 opp mot f.eks Quake IV når det kommer til det audiovisuelle.

 

Noen argumenterer med at det ikke er nok spillemoduser til CS. Sant nok, det er bare en modus, men er det ikke fint med litt variasjon da? Når jeg har lyst til å spille CTF så fyrer jeg opp UT2K4, eller hva med ordinær DM? Quake IV selvsagt. Eller kanskje jeg har lyst å løse et oppdrag sammen med venner? Da velger jeg RtCW.

 

Det hele bunner ut i dette: Hvorfor må man alltid krangle om hvilket spill som er -best- når det finnes så utrolig mange morsomme spill der ute? Kan man ikke bare akseptere at folk har forskjellig preferanser når det kommer til elektronisk underholdning? Jeg vokste opp med originale Doom og Rise of the Triad på 90-tallet og nå 10 år etter, spiller jeg UT2k4, CS og QIV når jeg ikke er motivert for litt 1onbok-action i lesesalen oppe på NTNU.

Variasjon er en fin ting. :)

Lenke til kommentar

Er litt synd at folk sier begge veier, "CS er best" og "CS er det dårligste spillet i verden"

 

Det at bsl sier at quake er så lett og ikke er noe taktik, er vel forid han ikke har spillt det i noen god klan eller liknende. Det samme er det med de fleste spill, det blir mye fetere hvis man er sammen som et lag, og har en taktikk osv. man kan gjøre utrolig mange spill spennende bare man spiller med venner og ikke bare public hvor man løper rundt og skyter på alt og alle;)

Lenke til kommentar

"Det er ikke vanskelig å bli god i Quake-spillene, det er bare å sitte og gnu på musa så kommer ferdighetene"

 

Dette er uten tvil den merkeligste uttalelsen jeg har hørt en så profilert gamer som bsl si. Jeg vil si at quake- og unreal-spillene, pluss painkiller krever langt mer av skills en hva cs gjør.

 

I nevnte spill kreves det utrolig mye mer enn å "gnu på musa". Du må kunne time titalls objekter, du må kunne time hvor lang tid du bruker fra en del av banen til en annen, du må kunne gjøre tøffe bestemmelser når det kommer til itemvalg, samt det at du må kunne ha litt movementskills, noe cs strengt talt ikke krever.

 

Quake har bunnyjumping, strafejumping, circkejumping, mens unreal har dodgingen. Dette brukes for å kunne nå spesielle sted på baner, eller å kunne ta snarveier. Det gir spilleren muligheten til å komme fra mange kanter, og det gjør at spillene faktisk krever mer enn hitscan-aim.

 

Så er det banene. Man har teleportere, jump-pads og heiser, alt kan brukes på forskjellige måter, alle har både positive og negative egenskaper. Dette åpner for muligheten til å overrakse fienden og få tilbake mapcontrol i kjipe situasjoner.

 

Jeg har spilt cs i 3 år, og ut2004 i et år. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har slitt MYE mer med unreal, men nå som jeg har begynt å takle det, må jeg si at jeg virkelig synes det er bedre på alle måter. Desverre er scenen langt minde enn cs' scene.

 

Har forøvrig ikke noe i mot bsl, han virker som en hyggelig kar. Stussa bare over den uttalelsen, og håper nesten det var ment som ironi.

 

Øsnker forresten CG lykke til fremover.

Endret av dodraugen2k
Lenke til kommentar

Enig med deg igjen jeg LarsP, er så lei av å se at det blir skrevet at "cs suger", "cs er best" etc.. De som også skriver at "hvem som helst noob kan spille og eie i cs" har ikke helt skjønt det. I public kan jeg gå med på at det kan være sånn, men det er jo rett og slett fordi public er helt random (tilfeldig(heter) for de som ikke vet det) eller flaks. Det er når man spiller i et lag når det begynner å bli vanskelig & utfordrende, sist men ikke minst, mye mer morsomt enn public!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...