Gå til innhold

Rangering av Age of spillene

Hvilket Age of ...-spill synes du er best?  

61 stemmer

1. 1. Hvilket Age of ...-spill synes du er best?

• Age of Empires
      12
    • Age of Empires II
      26
    • Age of Mythology
      9
    • Age of Empires III
      14

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om det er subjektive meninger om at dere ikke liker AoE III, klarer jeg ikke å respektere dem :p

Jeg tenker bare for meg at folk som ikke liker det, liker det ikke pga. de få endrigene. Ikke alt som er anderledes er verre! :p

Måtte bare få det ut :)

Skrevet

Age of empires 3

Age of empires 2

Age of myth

Age of empires 1

Fatter ikke hvorfor enkelte mener eneren er så bra. Greit nok at den er "den første", "klassikeren" og lignende, men i dag suger spillet. Spillet har enkelte store mangler som gjør at det ikke når moderne strategispill til knærne. Man kan f. eksempel bare lage èn person om gangen, så må man vente til krigeren er ferdig, før man kan lage en ny.

Møkk :mad:

Skrevet

Fatter ikke at så mange synes 3'ern er så bra. Den er igrunn skikkelig middelmådig IMO. Virker jo bare som det å spy ut nok units så vinner man uansett. And wheres the fun in that?

Skrevet

Age of Empires 1 er for meg eit mykje sterkare spel enn AoE 2. AoE var jo verkeleg genialt og nyskapande, og det var i tillegg det spelet eg verkeleg vaks opp med. Fekk aldri spelt AoE 2 skikkelig, men det fenga meg aldri på samme måten som AoE 1 gjorde!

Skrevet

Age Of Empires (originalen) går nok av med seieren her. Etter mang ein time foran PCen med demoversjonen kjøpte eg fullversjonen, som resulterte i enda fleire timar.

Har AoE2 og eit par tilleggspakkar, men dei vart aldri ein reell utfordrar til AoE, som nok kjem til å stå som min favoritt.

Skrevet

La til en poll jeg, så kan de som vil benytte seg av den, evt. i tillegg til en rangeringsliste. Dere får skrike ut hvis jeg gikk glipp av noen spill, men jeg droppet bevisst utvidelsespakker.

Skrevet

Jeg må nok si at AoE II er på topp her ja. Men, på en annen side, hvis jeg skulle tatt fram et spill og spilt det i dag blir det jo AoE III. Har jo nesten spilt AoE II til døde :p

Skrevet

Ja, det er sant. AGE II var veldig bra, men har spilt det så mye at hvis jeg skulle spilt noe nå så er det AGE III.

AoM var morsomt en kort periode, men følte vel at det ikke var så bra som hva jeg hadde håpet på.

Skrevet

Age of Mythology er det beste av disse, uten tvil. Hvor faktisk strategi var viktig. (les : stein, saks, papir)

AoE så er det som en annen har nevnt, å bare spy ut mest enheter, og man vinner på det. (har ikke spilt enern)

Skrevet (endret)

Jeg skjønner egentlig ikke at noen kan like age of mythology så godt! Spillet går jo så TREIGT, og personene går jo saktere enn effektene er i matrix...

Edit: Jeg lurte på en ting... har alle sivilisasjonene samme units i aoe3?

Endret av RegRot
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

På førsteplass: AoE1: Rett og slett best "feeling", mest AoE. Mye mer oversiktlig grafikk, men likevel ikke direkte stygg. Og finere musikk enn i de nyere spillene. Ekspansjonen retter problemet at man bare kan lage én soldat ad gangen.

2. AoE3: Jeg har bare såvidt spilt det, men har et godt inntrykk. Grafikken er svært god, men samtidig mye mer oversiktlig fargemessig enn Empire Earth. Jeg synes det er fint med fornyelser i "gameplayet", siden det nye spillet tross alt handler om en ny tid. Mange klager på at musketterene er for gode. Jeg håper ES løser problemet i en gratis oppdatering.

3. AoE2: Jeg har ikke spilt det mye, men det er vel helt greit...

4. AoM: Såvidt prøvd, men ikke nok til å faktisk mene noe.

Husk at stein/saks/papir i bunn og grunn handler om flaks... Det finnes mesterskap i det, men den ultimate teknikken er å spille så tilfeldig som mulig, riktignok forutsatt at motstanderen gjør det samme... Hehe. Jeg synes i alle fall ikke at det fortjener betegnelser som "reell strategi". Strategien i AoE-spillene er først og fremst ressursforvaltning, altså "om å gjøre å spy ut flest soldater på kortest mulig tid på det ressursgrunnlaget man har". I spill som Rome: Total War er kamptaktikk vesentlig. Ja, der er også stein/saks/papir viktig å passe på.

Endret av ehasl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...