eclipsen Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 jess jess, sat her for et par dager siden å sku instalere AOE 3, pcn klikka så jeg restarta den, rett før boot screen så kom NTLDR mangler trykk ctrl alt delete for og starte på nytt. ja jeg har prøvd alt i bios, boot med cd går ikke, ikke formatere diskene på en annen pc, ikke reinstalere windows igjennom annen pc, prøvd å resette HK, prøvd det meste, men alikevell kommer NTLDR mangler. jeg er ganske lei nå, for HDene funker på brodern sin pc, å ikke min. jeg ønsker svar snarest, å er takknemlig for alle tips. håper jeg får vite noe nyttig, ja jeg har sett alle forum trådene om NTLDR missing, å ingenting av de sidene så var URL inne der hjalp ikke.
ducmaster Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Har du overklokket pcen din noe i det siste?
Darkwing Duck Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Hvis du ikke får bootet opp med windows-cd så er vel ikke hd'en det er noe galt med? Sikker på at det står i bios at du skal boote fra cd? Darkwing
Saiko Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Jeg får denne meldingen hvis jeg ikke har satt rett boot-rekkefølge på diskene mine etter oppgradering av bios.
eclipsen Skrevet 4. november 2005 Forfatter Skrevet 4. november 2005 ja jeg har jort det, HDen er ikke så veldi ny, den er et par mnd gammel, å ikke noe av det så står på forumet ser ut til og funke
Gromit Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 start med xp installcd og boot fra denne. velg recovery console (dos). en eller annen plass skal noe hete fixboot.exe. kjør denne og voila. du er oppe.
eclipsen Skrevet 4. november 2005 Forfatter Skrevet 4. november 2005 men kommer jo ikke innpå windows? hvordan går jeg i dos da?
egilsvendsen Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Hadde samme problemet på min maskin også. I mitt tilfelle var det faktisk så enkelt som å bytte batteriet på hovedkortet mitt.Da funket alt! Prov det ut, da vel
eclipsen Skrevet 4. november 2005 Forfatter Skrevet 4. november 2005 jeg har tatt ut batteriet å satt det inn ijen og, funker lite:(
Patience Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 start med xp installcd og boot fra denne. velg recovery console (dos). en eller annen plass skal noe hete fixboot.exe. kjør denne og voila. du er oppe. 5105055[/snapback] Men så gjør nå som gromit sier.. Det er dette du skal gjøre.. I oppstarten på installeringscd'en får du valget om å bruke advansert gjenoppretningskonsollen.. Velg denne.. og skriv inn: fixboot fixmbr ..done..
Gromit Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 ah. viste jeg glemte å fikse fixmbr, men den er strengt tatt ikke nødvendig da den sier den ikke finner ntloadr. dvs at MBR fungerer Men man kan ta den for sikkerhetsskyld
Patience Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 ah. viste jeg glemte å fikse fixmbr, men den er strengt tatt ikke nødvendig da den sier den ikke finner ntloadr. dvs at MBR fungerer Men man kan ta den for sikkerhetsskyld 5105624[/snapback] That's cool..
eclipsen Skrevet 7. november 2005 Forfatter Skrevet 7. november 2005 kommer ikke inn på Boot cdn uanz, så hva kan ver galt da?
jordnes Skrevet 7. november 2005 Skrevet 7. november 2005 (endret) ...jeg hadde det samme problemet.. jeg la inn windows på nytt, men kanskje du kan reparere windows.? Det den sier er at sytemet mangler en fil som heter nt loader. Enten har den blitt skadet eller så har den blit slettet på en eller annen måte... TROR DET STEMMER DET JEG HAR SAGT DEN HETER? Endret 7. november 2005 av jordnes
Glipp Skrevet 7. november 2005 Skrevet 7. november 2005 hvis det er det samme problemet som jeg hadde, hjalp det med og frakoble den ene DVD rommen (hvis du har 2..) dan funket det igjen
Kent| Skrevet 7. november 2005 Skrevet 7. november 2005 Har du sjekka om du har en diskett i diskettstasjonen? Det skaper avogtil NTLDR missing under oppstart av Windos... :!:
Rotski Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Skjedd med meg også, var feil i BIOS under harddiskinnstillingene. Noe med accesstype eller noe, måtte stille min inn på LBA, lenge siden, husker ikke va de andre valgene var....
Penol Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Jeg måtte bruke en annen dvd spiller for å få kjørt i gang windows-cd'en, det gikk ikke med min (den gang) nye nec 2510.
Thombr86 Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Det jeg gjorde sist for å fikse dette var: Starte med Windows CD - "e" for hjenoprettingskonsol - skrive "cd\" så skrive "attrib -r ntldr" rebootet og alt var greit...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå