Gå til innhold

blog om Xbox 360 Kiosker


arqe88

Anbefalte innlegg

Jeg fant et blog til en fyr , han har interesante ting å si, hans webside er

http://www.majorynos.com. her er en blog han lagde om xbox360 kiosker,*

 

Xbox 360 Kiosks Fail to Wow

I spent most of Saturday afternoon at my local Gamestop interviewing gamers as they got their first crack at the Xbox 360 kiosks. Perhaps not surprising, an overwhelming amount of gamers were not impressed with the graphics and gameplay of the Xbox 360 console:

 

 

 

Josh, 26: “I really thought the graphics would be mind blowing. I would be hard pressed to say they weren’t Xbox-1 games.”

 

 

Matt, 19: “Kameo can pass for next-gen if I had to compare [it to Call of Duty 2] but these games overall look poor. I thought the Xbox 360 didn’t suffer from jaggies, but I am looking at them right now, clear as day.”

 

 

Jason, 32: “I am not going as far as canceling my pre-order, but I really, really hope these games get an overhaul before launch or I will definitely have buyer’s remorse. If I have to wait until next year to see really good graphics, I’ll just get the Xbox 360 after the price drop, or grab a PS3 at launch.”

 

 

Dillon, 15: “Kameo is pretty lame. I didn’t think they made games like that anymore. [Call of Duty 2] is ok but I am sick of World War 2 games. None of them look as good as recent PC games from what I can see.”

 

 

Paul, 27: “The unit itself is larger than I thought. The hard disk looks like an afterthought. It really does not fit in. Going with white controllers was a mistake. Look at those things [points to controllers]. They’re already black from little grubby hands. No way I am touching them.”

 

 

Lamar, 18: “I mean it’s [alright] you know. The Playstation 3 is supposed to be way better they say. I mean this [explicative] looks like Nintendo 64 [referring to Kameo]. Show me some [explicative] like Metal Gear Solid 4 them I will buy the PS3 for sure.”

 

All in all, the crowd was unimpressed, as was I. It was clear as day, having the system right in front of us, the Xbox 360 is indeed generation 1.5. It will be interesting to compare scenes when the Playstation 3 kiosks arrive. You can bet I will be doing the same then.

Endret av arbror22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fant et blog til en fyr , han har interesante ting å si, hans webside er

http://www.majorynos.com. her er en blog han lagde om xbox360 kiosker,*

 

SNIP...

 

Hei, jeg håper flest mulig avbestiller sin Xbox360 slik at jeg som var litt sent ute med å bestille er sikret å få den. Men.. men.

 

Visste du foresten at svært mange av disse kioskene som ble satt i USA kom feil instilt fra Microsoft? De var stilt på 480i eller 480p? Jeg kan ta med noen sitat jeg også, siden du var så flink til det : ;)

 

Disse er fra en tråd som startet i går over på Avsforum.com

 

Help setting up our new 360 at Wal-Mart!!

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

We just got our 360 kits at Wal-Mart. The problem is, the games are being output at 480i. When I search through the Blades to go to resolution settings, there doesn't seem to be any option of ENABLING 720p on the demo setup!! Has anyone figured out how to output the kiosks to 720p? Yes, we do have the component cables set up correctly, and the LCD we were sent is in fact the correct Samsung LNR-238W. So the only thing we're missing is how to ENABLE 720p. Any suggestions??

 

Og så fra en av postene som kom med løsning:

As MrSquid says, to access the settings, turn on the xbox without anything in the drive. This lets you root through the different blades. Ours was set to 480p before, and it was very obvious due to the letterboxing, aliasing and stretched images, so i talked to the employees to see if they could switch it to high def. It was a night and day difference with COD2, unfortunately i was only able to play kameo in 480p as the kiosk got crouded after we switched it to 720p. Playing it and cod2 in 480p, i could really see how some people were very underwhelmed by the graphics, but runing through cod2 in 720p at 60fps in the middle of a street filled with smoke, while my 6800gt gets barely 30fps at a lower resolution, and i was impressed.

 

Og så fra han fra butikken som spurte om hjelp etter å prøvd løsningen:

Sure enough everyone!! I got into the real interface and the rep had indeed left the 360 to 480p! After we set it to the correct 720p setting, everyone around the 360 set up said WOW! There was already a crowd around the 360 when I got there, but once we got the right resolution,everyone including myself were a lot more impressed. The LCD needs some calibration, like brightness is way to low. And contrast needs to be bumped up slightly. Hopefully I can do that tomorrow. But let this be a warning to everyone. Don't judge the 360 until you can confirm that it's running 720p, or unless you've got a good eye and can tell right away by the jaggies and bluriness that somethings not kosher!! 

 

Dette tror jo folk nesten ikke på:

Did I read that right? The MS *rep* set the output to 480p?

Svaret fra butikkeieren:

Yes you read it right.... The supposed all knowing MS rep set this thing up and left the resolution at 480p. It's seems that while doing research on xbox.com that other Wal-Marts are being left at 480i and 480p all over the place. Why MS....... why...why.. Is this huge miscalculation of not presetting all the 360's to 720p WS supposed to herd people like cattle to your new system?, when the resolution at 480i looks like xbox par graphics. 

 

Microsoft, Snakker om å skyte seg i foten! Wal-Mart er liksom "The Big" kjeden der borte.

 

Tråden kan lese på dette forumet hos www.avsforum.com i sin helhet.

 

Dr.Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Leser du resten av siden ser du at fyren er en PS3 fanboy. Selvsagt vil han bare poste negativt.

 

F.eks et annet innlegg

 

Gamer Steve has released his latest Podcast which covers the Xbox 360 event. A big surprise (well not to many) is Perfect Dark Zero is covered as an absolute and complete failure. All three members of the Podcast are unanimous in their review that the game -- absolutely horrible. Nothing, from the graphics, to the single-player campaign, to the multiplayer is remotely next-gen, or playable for that matter.

 

 

"If I were J Allard, I would SERIOUSLY reconsider putting this game out in a month"

 

The most vehement of Xbox fanatics would be hard pressed to admit this game is not a failure at this point.

 

The Podcast is available here. The fun starts at 1:24:15 and continues to 1:39:00 (that's over 15 minutes of basically complaining how utterly bad the game is).

 

Jeg hørte på Podcasten til Gaming Steve. Og det "Major Ynos" glemmer å legge til er hvor fantastisk han syns de fleste andre spillene der var.¨

 

Hør på innleggene til fyren...bare overskriftene sier sitt om hvor seriøst vi skal ta han:

Perfect Dark Zero: All Signs Point to Flop

Joystiq Confirms: Xbox 360 = Xbox 1.5

Xbox 360 Developers Hitting 30fps Wall

Two More Nails in the Xbox 360's Coffin

Perfect Dark Zero: "Hated It"

Wal-Mart Pulls Plug on Xbox 360 Demo Units

Playstation 3: Under $399.99

Official: Xbox Never Turned a Profit *confirmed*

Playstation 3 to Run up to Four Times the Framerate of the Xbox 360

Xbox 360 Kiosks Fail to Wow

Xbox 360 Fans Letdown Again

MGS4: Best in Show TGS 2005

103 Nails in the Xbox 360's Coffin

My Eyes Have Seen the Future (angående MGS4)

GTA 6: True Next-Gen Gaming

Breaking News: Developer of Exclusive Xbox 360 Title Likes Xbox 360. Nation Stunned

Xbox 360: The Gouging Continues

Xbox 360 Physics: "Limited"

 

Jeg skal heller slutte der....men som du ser...fyren har seriøse problemer med Xbox.

Endret av Crockett
Lenke til kommentar

Greit nok att det er forskjell på 480i og 720p altså, men SÅÅÅÅ jævla fantastisk stor forskjell er det IKKE!

Man ser ikke ett spill i en viss oppløsning og sier: Gud så crappy til å være neste generasjon, for så å se ett spill i 720p for å si; FANTASTISK! Dette MÅÅÅ jo bare være neste generasjon spill!

 

Det er en vesentlig forskjell, men ikke, N64/Xbox forskjell.

Lenke til kommentar

Hade tenkt til å skaffe meg XBOX 360, men fuck det. Må visst ha en bedriten dyr TV som tilbehør. Det er visst slik at det ikke blir nex-gen uten å punge ut minst 10,000 spenn ekstra på en TV. Får vente 2-3 år når prisene blir rimelige og vanlige folk kan ha råd

Virker nesten som Nintendo er de eneste som satser på folk som har råd

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar
Leser du resten av siden ser du at fyren er en PS3 fanboy. Selvsagt vil han bare poste negativt.

5102234[/snapback]

 

He he. Har ikke så mye å si om han er PS3 fanboy eller ikke for meg egentlig. Xbox360 fanboys gjør sikkert det samme tilbake. BEGGE konsoller blir skikkelig bra. Jeg kjøper xbox360 nå av den enkle grunn at jeg tror det blir ganske lenge før vi får se PS3 i Norge. Og jeg setter pris på xbox live opplegget de kommer til å kjøre med xbox360. Så får vi se hva Sony byr på senere.

 

Men, det er synd for microsofts markesføring hvis de har sendt ut sånne konsollkiosker ut for demo på kjøpesenterne, og stilt de feil fra starten. Dette kan jo forklare litt hvorfor noen har så utrolig forskjellige oppfatninger av tilsynelatende samme demo.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Leser du resten av siden ser du at fyren er en PS3 fanboy. Selvsagt vil han bare poste negativt.

5102234[/snapback]

 

He he. Har ikke så mye å si om han er PS3 fanboy eller ikke for meg egentlig. Xbox360 fanboys gjør sikkert det samme tilbake. BEGGE konsoller blir skikkelig bra. Jeg kjøper xbox360 nå av den enkle grunn at jeg tror det blir ganske lenge før vi får se PS3 i Norge. Og jeg setter pris på xbox live opplegget de kommer til å kjøre med xbox360. Så får vi se hva Sony byr på senere.

 

Men, det er synd for microsofts markesføring hvis de har sendt ut sånne konsollkiosker ut for demo på kjøpesenterne, og stilt de feil fra starten. Dette kan jo forklare litt hvorfor noen har så utrolig forskjellige oppfatninger av tilsynelatende samme demo.

 

Dr.Peedee

5102277[/snapback]

 

Ville vel egentlig bare påpeke det at om en syns han fyren der skriver interessante ting så får man ikke med seg helhetsbildet av personen.

Lenke til kommentar
Greit nok att det er forskjell på 480i og 720p altså, men SÅÅÅÅ jævla fantastisk stor forskjell er det IKKE!

Man ser ikke ett spill i en viss oppløsning og sier: Gud så crappy til å være neste generasjon, for så å se ett spill i 720p for å si; FANTASTISK! Dette MÅÅÅ jo bare være neste generasjon spill!

 

Det er en vesentlig forskjell, men ikke, N64/Xbox forskjell.

5102256[/snapback]

 

Nå var det jo faktisk sånn at folk som på egen hånd stod der og stilte om TV'ene og så forandringen "live" hvordan det var før og etter, faktisk SA at det var stor forskjell. Men, regner med at du var der og så de gjøre det du og?. ;)

 

ÅÅÅ, lot meg lure inn i trollefella igjen. Søren og. :)

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Hade tenkt til å skaffe meg XBOX 360, men fuck det. Må visst ha en bedriten dyr TV som tilbehør. Det er visst slik at det ikke blir nex-gen uten å punge ut minst 10,000 spenn ekstra på en TV.  Får vente 2-3 år når prisene blir rimelige og vanlige folk kan ha råd

Virker nesten som Nintendo er de eneste som satser på folk som har råd

5102264[/snapback]

 

Vel vel. Er nok ikke tvil om at de med HDTV klare TV'r vil nyte best av de nye konsollene, både PS3 og Xbox360. Men husk at all den nye maskinkraften kan også brukes til å gjøre mere enn å bare pusse opp grafikken og tegne den med med større oppløsning. F.eks. bedre AI, langt, langt flere karakterer på skjermen med realistiske animasjoner og bruk av AI samtidig, bedre draw distance (sorry for dårlig norsk), flere samtidige effekter uten at frame rate går ned osv... Lyd.. Bedre multiplayer over xbox live.

 

Men du, jeg er "vanlig folk". Men jeg har bestilt meg en dyr tv. (Dog ikke bare for xbox360). Men takk og lov så finnes det bra dyre tv'er og. Ikke bare bedritne dyre tv'er.

 

Hadde jeg kjøpt meg 360 uansett ny tv eller ikke? Ja, hadde det. Men gleder meg nok litt ekstra nå.

 

Hvis du har bestilt xbox 360, så håper jeg du stryker deg fra lista. Nok av folk som gjerne vil rykke opp (meg). :)

 

Dr.Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Hade tenkt til å skaffe meg XBOX 360, men fuck det. Må visst ha en bedriten dyr TV som tilbehør. Det er visst slik at det ikke blir nex-gen uten å punge ut minst 10,000 spenn ekstra på en TV.  Får vente 2-3 år når prisene blir rimelige og vanlige folk kan ha råd

Virker nesten som Nintendo er de eneste som satser på folk som har råd

5102264[/snapback]

 

Vel vel. Er nok ikke tvil om at de med HDTV klare TV'r vil nyte best av de nye konsollene, både PS3 og Xbox360. Men husk at all den nye maskinkraften kan også brukes til å gjøre mere enn å bare pusse opp grafikken og tegne den med med større oppløsning. F.eks. bedre AI, langt, langt flere karakterer på skjermen med realistiske animasjoner og bruk av AI samtidig, bedre draw distance (sorry for dårlig norsk), flere samtidige effekter uten at frame rate går ned osv... Lyd.. Bedre multiplayer over xbox live.

 

Men du, jeg er "vanlig folk". Men jeg har bestilt meg en dyr tv. (Dog ikke bare for xbox360). Men takk og lov så finnes det bra dyre tv'er og. Ikke bare bedritne dyre tv'er.

 

Hadde jeg kjøpt meg 360 uansett ny tv eller ikke? Ja, hadde det. Men gleder meg nok litt ekstra nå.

 

Hvis du har bestilt xbox 360, så håper jeg du stryker deg fra lista. Nok av folk som gjerne vil rykke opp (meg). :)

 

Dr.Peedee

5102343[/snapback]

 

 

Næh skulle skaffe meg den når de gode spillene kommer. Ikkeno rush. Bare at jeg har absolutt ikke råd til en HDTV når jeg er en fattig, spillglad student. Må spare masse bare for å få råd til en XBOX 360. For i tillegg kjøpe en dyr TV.. funker ikke. Jeg vil jo ha det maks. Ser ut til at jeg venter og venter. Spillutgivelsene i starten ser utålelige dølle ut (Oblivion og Kameo er unntak) Alt ser ut som noe jeg har spilt før. Desverre... Hvis jeg ser noen spill komme som er anderledes og nytt, og som virkelig bruker kraften til en ny opplevelse kjøper jeg det.

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar
Spillutgivelsene i starten ser utålelige dølle ut (Oblivion og Kameo er unntak) Alt ser ut som noe jeg har spilt før. Desverre... Hvis jeg ser noen spill komme som er anderledes og nytt, og som virkelig bruker kraften til en ny opplevelse kjøper jeg det.

5102625[/snapback]

 

Condemned :w00t:

5102690[/snapback]

 

Condemned.... stemningen i de videone jeg har sett er veldig bra. Grafikk og effekter virker bra, historien virker interessant sånn som jeg har lest til nå. Men det jeg har sett av gameplay har stort sett vært at de kommer masse gærner som sier "bø" og går mot vår helt, hvorpå han tar ei rørtang eller en rørbit og dæljer de i hodet. Eller skyter et skudd..

 

Jeg er sånn litt over middels positivt innstilt til condemned, men... håper game playet er mere enn bare det vi har sett til nå.

 

 

Dr.Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Næh skulle skaffe meg den når de gode spillene kommer. Ikkeno rush. Bare at jeg har absolutt ikke råd til en HDTV når jeg er en fattig, spillglad student. Må spare masse bare for å få råd til en XBOX 360. For i tillegg kjøpe en dyr TV.. funker ikke. Jeg vil jo ha det maks. Ser ut til at jeg venter og venter. Spillutgivelsene i starten ser utålelige dølle ut (Oblivion og Kameo er unntak) Alt ser ut som noe jeg har spilt før. Desverre... Hvis jeg ser noen spill komme som er anderledes og nytt, og som virkelig bruker kraften til en ny opplevelse kjøper jeg det.

 

Uff, ja, glad student-tida er over - sånn økonomisk sett i hvert fall. (Savner noe av festinga på den tiden kanskje...)

 

Men, hvis du venter både med både xbox360 og HDTV så vil prisen garantert falle på begge. Ser bare hvor mye prisene har falt fra sommern til nå på HDTV'er samtidig som kvaliteten på nye modeller er gått opp... ganske lovende.

 

Men.. hvis jeg skulle la være å spille ting som jeg synes å ha spilt før så hadde det ikke blitt mye moro på meg, er jeg redd. Er mye av det samme på PC også bare i ny innpakning. Men moro lell.

 

Annerledes og nytt blant lanseringstitlene til xbox360... tja,, du har kanskje rett. Er ikke all verdens nytt. EA kommer med sportsstitler som vanlig. Noen bilspill, no fps (quake 4)... Ja, så har du Kameo da. Den virker lovende. I forhold til andre lanseringer, og med tanke på at det er en world wide release så er det ikke så galt egentlig.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Spillutgivelsene i starten ser utålelige dølle ut (Oblivion og Kameo er unntak) Alt ser ut som noe jeg har spilt før. Desverre... Hvis jeg ser noen spill komme som er anderledes og nytt, og som virkelig bruker kraften til en ny opplevelse kjøper jeg det.

5102625[/snapback]

 

Condemned :w00t:

5102690[/snapback]

 

Condemned.... stemningen i de videone jeg har sett er veldig bra. Grafikk og effekter virker bra, historien virker interessant sånn som jeg har lest til nå. Men det jeg har sett av gameplay har stort sett vært at de kommer masse gærner som sier "bø" og går mot vår helt, hvorpå han tar ei rørtang eller en rørbit og dæljer de i hodet. Eller skyter et skudd..

 

Jeg er sånn litt over middels positivt innstilt til condemned, men... håper game playet er mere enn bare det vi har sett til nå.

 

 

Dr.Peedee

5102723[/snapback]

Jeg tror ikke det blir en revolusjon akkurat, men ihvertfall et lite friskpust i FPS sjangeren. FPS som i First Person ...slåing. Jeg liker at spillet prøver en realistisk vinkling på det med våpen... I det virkelige liv så er sjangsen for å: slå ned en person som har en pistol, ta hans pistol, og deretter finne ammo strød rundt på gata til akkurat denne typen våpen....liten. I Condemned så har du det du vil ha i den virkelige verden å jobbe med, og treffer du på en skurk med knallert og du greier å få tak i den før han skyter seg tom for kuler....så har du bare det resterende beløpet kuler og når du er tom så er du tom....da brukes pistolen som slagvåpen helt til den går i stykker. Noe som visstnok er en kul animasjon utifra de som har fått prøve det. Det ser og ut til å mate litt av det lille sultne barnet i meg som hungrer etter litt detektiv-elementer i spill.

Lenke til kommentar

HDTV eller ikke HDTV.

Nå vil jeg tro at mange av oss sitter med en PC-monitor hjemme.

Den er jo i aller høyeste grad HD-kompatibel.

Så om man ikke får kjøpt seg HD-TV i nærmeste framtid er det jo ingen ting i veien for å spille litt på monitoren hvis vanlig tv blir for dårlig.

Jeg har i alle fall vga-kabel med på min forhåndsbestilling.

Lenke til kommentar

Folk som har fulgt med litt, burde fått med seg at "bloggen" på majorynos.com ble opprettet som en protest mot bloggen til Major Nelson (Larry Hryb) som jobber for Microsoft som "Xbox Live Director of Programming". Sammenlikn layouten med den på majornelson.com så skjønner man fort.

 

majorYNOS.com -> majorSONY.com

 

Siten ble opprettet av en hardbarket Sony fantast, og inneholder alt fra direkte løgner til halvsannheter og nyheter med negativ vinkling, rettet mot Xbox og spill som er eksklusive for den. Websiden inneholder tidvis morsomme artikler, men stort sett er det barnslige og tafatte angrep på Microsoft.

 

Det største problemet er uinformerte folk som faktisk tror på det de leser der, og rapporterer dette som ekte nyheter.

Endret av Mr_Snuffles
Lenke til kommentar
Velkommen etter sier bare jeg, høye oppløsninger har vi nå hatt på PC-spill i årevis. Cod 2 spiller jeg for tiden på PC, så what's the big deal :)

5103034[/snapback]

 

Helt riktig, bortsett fra at du ikke skjønner "the big deal" :) The big deal er vel at konsoll-folket også får muligheten til å få tilsvarende opplevelse. Ikke alle som spiller på PC.

 

Den oppgraderingen mange måtte gjort for å få tilsvarende grafikk på PC koster langt over den en Xbox360 gjør. Så, du får mye for penga rett og slett og slipper å laste ned drivere, risikere at spillet ikke virker på din maskin osv...

 

For konsoll-folk er sikkert det "big deal" nok :D

 

Jeg har alltid spilt mest på PC selv om jeg også har hatt PS2 og Xbox. PS 2'n ble solgt etter en stund riktig nok. I år blir første år jeg ikke oppgraderer for masse penger, men heller kjøper en xbox360.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...