Gå til innhold

Dårlig kundebehandling


Anbefalte innlegg

Sendte for en stund siden inn et Abit BE6-II hovedkort inn på service til komplett data.

Hovedkortet var begynt å bli ustabilt og når jeg inspiserte det fant jeg hele 3 defekte elektrolytt-kondensatorer! Disse komponentene skal sørge for en jevn og stabil strømtilførsel til CPU.
Kondensatorne var så ødelagte a elektrolytt væsken hadde begynt å renne ut på hovedkortet og flere var på tur til å ryke (hadde begynt å "bule").

I returmeld. la jeg ved en detaljert beskrivelse av problemet som faktisk er ganske vanlig på Abit hovedkort. Den kunne umulig missforstås, med mindre vedkommende som skulle "reparere" kortet ikke var det minste kjent med elektronikk (noe en tekniker burde være!).

Da jeg forleden fikk hovedkortet tilbake, gledet jeg med til å få PC`en opp å gå igjen! Men da jeg åpnet pakken var skuffelsen STOR, hadde fått samme jæ*l# hovedkortet tilbake uten at noen av de defekte komponentene var byttet ut.
I fakturaen/meldingen som følgte med sto det til&med at det var testet OK. Selvfølgelig var hovedkortet istand til å boote Windows o.l, men lengere testing ville avsløre at det er ustabilt.
Dette spille uansett liten rolle da feilen kan ses med det blotte øye, hadde ikke vært nødvendig å "testa" det uansett!

Lurer på hvordan det står til med kompetansen til teknikerne hos komplett.no?

Amatører!

Endret av Re-Offender
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg kjøpte et Abit hovedkort hadde jeg sinnsyke stabilitets problemer - desverre har jeg like mye (lite) peiling på tekniske hovedkort greier som komplett, så jeg ville selvfølgelig bytte imot med et asus kort. Måtte stå i kø lenge (skjer alltid) også fikk jeg prata med en grei kar (han er den eneste som er grei på komplett møllergata) og sa jeg måtte signere under noe greier. Så spurte jeg hvorfor, svaret var at hvis ikke de fant noe feil, måtte JEG betale for lønna til de folka som skulle teste kortet - dvs 4-700kr. Noe som er helt urimlig når man vil bytte et produkt hos noe som kan kalles en dataforhandler. Heldigvis fikk jeg asus kort og mellomlegget tilbake (ja - et bedre hovedkort var faktisk billigere :razz: ). Men dette har jeg følelsen av bare var flaks. Nå handler jeg aldri på komplett ettersom at servicen dems er dårlig (retur/bytte osv.) og at butikkene deres har ALDRI noe på lager - man må alltid kjøpe noe man ikke hadde lyst på i det første. Dessuten finnes det bedre butikker enn komplett... Foreslår at dere boikotter komplett - ja det er mange som har hatt et vellykket kjøp på komplett (kvalitetsprodukter, evt. brennere o.l.), men det er mange som også har hatt MEGET dårlige kjøp (har lest litt på forumet).

 

Gjør hva dere selv vil, men dere har mitt synspunkt nå på komplett :smile: Selv etter dårlig service kjøpte jeg bare flassete mmore cd'er (som jeg har slutta å kjøpe nå).

 

En annen liten fortelling var at jeg og en venn dro innom komplett på møllergata, mens han stod i kø (30 min minst) kom han frem til kassa og spurte om de hadde mmore spindels. Han sa "nei, det har vi ikke", jeg gikk litt rundt i butikken og fant noen brune ekser på bakken med mmore spindels. Litt teit av komplett å ikke ha oversikt over sin EGEN butikk engang?

 

Hint til komplett, se å få finger'n ut og sett opp små pc'er i butikken med oversikt over status og lager på enheter, dere sparer kunder for mye tid og elendig service.

Lenke til kommentar

Så er det oxo viktig å huske på som det ble poengtert tidligere her. http://www.KOMPLETT.NO og butikken i byen er IKKE det samme. Få det inn i de små treskallene. Og du som har lest litt rundt på forumet, du må lese alt, ikke bare plukke ut det du vil skal gi mening. Skal ikke krangle her. Men en annen viktig ting å huske på. Hvis mr smartass som starta denne idiotiske tråden hadde tenkt litt så hadde han kommet opp med følgende. La oss si vi har 2 forskjellige nettbutikker. Antall klagende i forhold til kundemasse er 1%. Da har en butikk (kall det komplett.no) 10000 kunder. Har de mange misfornøyde kunder da? den andre. Lille trille webshappa har 1000 kunder. Men nå burde du jo skjønne hvor jeg vil med dette. Og som kjent, hvem er det som skriker høyest. Vi har alle her hørt mer enn nok om komplett til å gjøre oss opp en egen mening. La det bli med det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-27 10:48, melbamix skrev:

Så er det oxo viktig å huske på som det ble poengtert tidligere her.
og butikken i byen er IKKE det samme. Få det inn i de små treskallene. Og du som har lest litt rundt på forumet, du må lese alt, ikke bare plukke ut det du vil skal gi mening. Skal ikke krangle her. Men en annen viktig ting å huske på. Hvis mr smartass som starta denne idiotiske tråden hadde tenkt litt så hadde han kommet opp med følgende. La oss si vi har 2 forskjellige nettbutikker. Antall klagende i forhold til kundemasse er 1%. Da har en butikk (kall det komplett.no) 10000 kunder. Har de mange misfornøyde kunder da? den andre. Lille trille webshappa har 1000 kunder. Men nå burde du jo skjønne hvor jeg vil med dette. Og som kjent, hvem er det som skriker høyest. Vi har alle her hørt mer enn nok om komplett til å gjøre oss opp en egen mening. La det bli med det.



 

Godt å lese et fornuftig innlegg.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-27 10:56, Caddy skrev:

Databutikken er både vel og greit, men de har jo ikke bilder av produktene. Det står heller ingen info om dem... :???:


 

er enig i det!

jeg har handla på komplett 4 ganger og er meget fornøyd.

 

bygde en maskin igår. de delene bestilte jeg fra databutikken.com. tror man får mer for penga der.

vurderer å bytte til databutikken

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-27 10:48, melbamix skrev:

Så er det oxo viktig å huske på som det ble poengtert tidligere her.
og butikken i byen er IKKE det samme. Få det inn i de små treskallene. Og du som har lest litt rundt på forumet, du må lese alt, ikke bare plukke ut det du vil skal gi mening. Skal ikke krangle her. Men en annen viktig ting å huske på. Hvis mr smartass som starta denne idiotiske tråden hadde tenkt litt så hadde han kommet opp med følgende. La oss si vi har 2 forskjellige nettbutikker. Antall klagende i forhold til kundemasse er 1%. Da har en butikk (kall det komplett.no) 10000 kunder. Har de mange misfornøyde kunder da? den andre. Lille trille webshappa har 1000 kunder. Men nå burde du jo skjønne hvor jeg vil med dette. Og som kjent, hvem er det som skriker høyest. Vi har alle her hørt mer enn nok om komplett til å gjøre oss opp en egen mening. La det bli med det.


 

Du har vel ikke hørt om microplex? Jobber du hos komplett eller?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt åtte ordre fra Komplett siden mars 2001, og alt(vel, nesten alt) har gått knirkefritt.

 

Den ene gangen de rota litt, var nå i sommer, da jeg bestillte tre kabinettvifter, noen CDR og annet. Da jeg fikk pakka var to av de tre viftene ikke der.

 

Men da jeg sendte dem en vennlig og saklig mail med all relevant info om kjøpet, og hva som manglet, fikk jeg kort etter en mail tilbake fra lagersjefen om at dette skulle de fikse så snart som mulig. Og alt gikk greit.

Dette var midt i fellesferien, forresten.

 

Så alt i alt er jeg meget fornøyd med Komplett.

 

Skal sies at jeg ikke har hatt behov for å sende noe tilbake for reparasjon eller lignende, så hvordan de er på dét har jeg ingen erfaring med.

Lenke til kommentar

Minner meg om noe jævlig morsomt... Det var en narkis som kom inn på komplett og spurte om masse tips for brenner og sånt, rimlig komisk. Jaja, håper komplett mister MASSE kunder p.g.a. dårlig service - de fortjener ikke kundene de får engang, komplett har tilnærmet monopol på datautstyr i oslo (ang butikk). Komplett på nettet kan være greit men jeg har hørt at retur er en BITCH når det gjelder dem.

Lenke til kommentar

Har altid handlet hos komplett og er rimelig fornøyd, og sender du inn noe som viser seg etter test at ikke er noe feil med tar de 150 kr for det. (Snakker nå om komplett.no og ikke noen av butikkene)

Eneste å sette fingeren på er når de sender "demovarer" i retur når du har betalt for et nytt produkt + noen returer tar sinnsykt lang tid.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-27 13:51, SineTwo skrev:

Du har vel ikke hørt om microplex? Jobber du hos komplett eller?


 

For å svare med samme usaklige tone. Jobber du hos Microplex?

 

Fatter ikke at folk gidder å mekke poster gang på gang for å "sverte" komplett, har selv opplevd ypperlig service hos komplett, og mindre dårlig service på andre ting. Kan ikke være like heldig hver gang. De har dog alltid ordna opp i det jeg har returnert, selv om det tar tid :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har bare gode erfaringer med både PSData, Komplett, Microplex og Databutikken.. Bare innse det; dere andre har bare uflaks!!!

 

Selvsagt roter noen av dem det til, men alle har ordnet opp etter noen hyggelige mail eller telefonsamtaler! :smile:

 

Har selvsagt en favoritt, men det har jeg skrevet om i en annen post..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...