Gå til innhold

VISA Electron oppgradering til vanlig VISA :P


Oli-Poli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gikk ned dagen etter jeg ble 18. Jeg fikk Electron! :/

 

- Owh. ja, det kan stemme det. Har "Sandnes Sparebank" vis det sier noe.. hehe. Men tror dere det koster noe på dagen jeg bestiller det? Eller kommer det regning etter hvert? Jaja, jeg får nesten bare gå ned i banken imorgen. Takker for svar ;)

 

EDIT: Så noen andre innlegg, svarer på dem

Endret av Oli-Poli
Lenke til kommentar

Er det ikke slik at man enten må ha en betydelig sum på kontoen eller ha en fast lønnsinngang for å få vanlig VISA? En kamerat var og skulle få "oppgradert", men han fikk beskjed om at han måtte ha inntekt for å få vanlig VISA-kort. Jeg synes det er forferdelig dårlig med informasjon om sånt på bankenes nettsider. For et år eller to tilbake skulle jeg få meg både nettbank og vanlig VISA-kort. Det stod på nettsiden til Sparebank1 Vest at man kunne få vanlig VISA før man fylte 18 dersom man hadde foreldrenes samtykke, og det stod ingenting om minimumsalder for nettbank. Først fikk jeg beskjed på mail: Dessverre, du må være 18 år for å kunne få tilgang til nettbank. Når jeg så drog bort til banken med min mor fikk vi vite at de ikke utstedte vanlige VISA-kort til personer under 18 år. Rimelig elendig informasjon fra banken.

 

Jeg fyller 18 rimelig snart og kunne veldig gjerne tenkt meg et VISA classic slik at jeg kan benytte det på internett, men jeg har ingen lønnsinngang og heller ingen betydelig sum på kontoen. Men dersom noen andre kan være "sikkerhet" for at det skulle være penger om nå kortet skulle overdras (ville vel kun skje om man betaler i en gudsforlatt spansk landsby uten oppkobling for direkte betaling) er det vel kanskje mulig å få det likevel. Jeg får ta meg en tur til banken for å høre.

Lenke til kommentar

Bankene vegrer seg for å komme med konkret informasjon fordi de ønsker å være fleksible i tilfeller der det passer de. De vil ha mulighet til å utstede fullverdige kort, men ønsker også å reservere seg mot å måtte dele det ut til alle som ber.

 

Skandiabanken, derimot, har intet ønske om å være fleksibel, der trenger du bare 10.000,- på en konto for å få VISA Classic,

om du ikke har mulighet til å hoste opp dette som en engangssum er det kanskje like greit å holde seg til et kort som gjør det vanskeligere å overtrekke kontoen. Det er ikke noe krav om at pengene blir stående på konto i all evighet, så lenge det står minst 10.000,- der når du bestiller kortet, altså holder det om du kan låne litt penger av foreldrene dine eller andre i en uke eller to.

Lenke til kommentar

Jeg fikk visa da jeg var 16 eller 17. Først begynte de å lage et skjema for electron, men et kvarter ut i registreringen spurte jeg uskyldig om det var mulig å bestille ting på internett med electron - nei var svaret. Det kunne jeg jo ikke leve med så jeg sa som sant var at jeg helst ville ha et kort du kunne gjøre det med - og det gikk greit, ble bare litt ekstraarbeid med nye skjemaer ^^

Lenke til kommentar

Jeg har Visa... Tror ikke pappa har stilt noen direkte garanti heller. Har aldri vært noe spørsmål..

 

Mastercard har jeg også, men det er direkte fra Eurocard, og der er pappa juridisk kontakt.

 

men han fikk beskjed om at han måtte ha inntekt for å få vanlig VISA-kort. J
Hvilken bank var dette? Kan jo være en grei regel, men hva regnes som inntekt, og hvor fast må den være? Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Vi har samlet det meste av privat-konti hos Handelsbanken, er det en bank som er villig til å forhandle om vilkår så må det være dem...

 

Selv bruker jeg riktignok DnB - hvor bedriftskontone for tiden er. Med et noe utvidet Intro-program betaler jeg ikke gebyrer, dvs, er mulig jeg betaler fem kroner på uttak i annen banks minibank. Skal jeg ta ut i minibank tar jeg ofte ut fra en utenlandsk konto uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...