Gå til innhold

Slutt for Uwe Boll?


SkinnyT

Anbefalte innlegg

Ah, some genuinely good news on the Uwe Boll front ...

 

We've wondered aloud on more than one occassion on just how exactly it is that Uwe Boll continues to find financing for his films considering that they just flop abysmally, one after the other. Turns out the answer is simple enough ... Boll has been utilizing a loophole in German tax law that allows private investors a hefty tax write off on funds invested into failed films. Boll's films are proven failures, that's for damn sure, so he has no problems whatsoever attracting savvy German investors looking to turn a tax profit by losing money on his films.

 

Notice the past tense in 'has been utilizing'? That's because the good German people have seen fit to close that particular tax loophole. Effective January 2006 German films that lose money will be only that, German films that lose money. No more incentive to invest in bad films means Boll's stream of investors has just dried up. Better learn to make a decent film that turns a profit, Doc, or your career just went up in smoke ...

 

Hentet herfra.

 

 

Ahhh! Good news :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er en trist dag for alle filmelskere. Uwe Boll er en av de mest spennende regissørene der ute.

Håper det ordner seg med fremtidig finansiering.

 

Forslag: I kveld tenner alle et lys i vinduet for Uwe Boll.

5094591[/snapback]

 

Kanskje isteden for å tenne et lys, så sender vi en liten donasjon til denne sinnsyke tyskeren.

 

Har faktisk ennå ikke sett en av filmene hans, det jeg har lest om filmene hans gir meg ikke mye motivasjon til å sløse vekk tid på det, men for vel se hva all denne kritikken egentlig gjelder.

Lenke til kommentar
Er vel ingen som har blitt tvunget til å se filmene hans... Skjønner ikke at folk en gang gidder bruke tid på å hate han.

5093957[/snapback]

 

 

Det er nettopp det som er problemet. Han har tjent penger selv om ingen så filmene hans. Så de kunne suge RØV og fremdeles tjene penger p.g.a. lovgivningen i Tyskland.

 

Og det er nettopp det som er problemet, og hvorfor så mange hater ham. Han kjøper billige lisenser til å lage film av spill, og ødelegger noe som muligens kunne hatt potensiale. På den måten skader han "film fra spill" konseptet fordi X antall investorer ser resultatene og generelle salgstall og sier "no f*ing way" til fremtidige prosjekter som ikke har noe med Uwe Boll å gjøre i det heletatt engang. Og...han "bruker opp" mange gode tittler som mange, mange ville like å ha sett (gode) filmer basert på. Far cry og Bloodrayne er bare to...

Lenke til kommentar
Og det er nettopp det som er problemet, og hvorfor så mange hater ham. Han kjøper billige lisenser til å lage film av spill, og ødelegger noe som muligens kunne hatt potensiale. På den måten skader han "film fra spill" konseptet fordi X antall investorer ser resultatene og generelle salgstall og sier "no f*ing way" til fremtidige prosjekter som ikke har noe med Uwe Boll å gjøre i det heletatt engang. Og...han "bruker opp" mange gode tittler som mange, mange ville like å ha sett (gode) filmer basert på. Far cry og Bloodrayne er bare to...

 

Du overvurderer "film fra spill" konseptet, om ikke Boll hadde ødelagt spill-lisenser så hadde og har definitivt andre gjort det. Ihvertfall i kritikerenes øyemed, om ikke for fansen. Tror neppe du hadde fått Oscar-filmer av Far Cry og Bloodrayne konseptene uansett. ;)

Lenke til kommentar
Og det er nettopp det som er problemet, og hvorfor så mange hater ham. Han kjøper billige lisenser til å lage film av spill, og ødelegger noe som muligens kunne hatt potensiale. På den måten skader han "film fra spill" konseptet fordi X antall investorer ser resultatene og generelle salgstall og sier "no f*ing way" til fremtidige prosjekter som ikke har noe med Uwe Boll å gjøre i det heletatt engang. Og...han "bruker opp" mange gode tittler som mange, mange ville like å ha sett (gode) filmer basert på. Far cry og Bloodrayne er bare to...

 

Du overvurderer "film fra spill" konseptet, om ikke Boll hadde ødelagt spill-lisenser så hadde og har definitivt andre gjort det. Ihvertfall i kritikerenes øyemed, om ikke for fansen. Tror neppe du hadde fått Oscar-filmer av Far Cry og Bloodrayne konseptene uansett. ;)

5095939[/snapback]

 

Tro meg, jeg overvurderer ikke spill->film konseptet. Jeg spiller dataspill, er bittelitt entusiast på den fronten ja. Men jeg vet godt at de fleste filmer basert på spill flopper på en eller annen måte. Men jeg skulle gjerne like å se denne trenden snu, at noen tør å satse på en spilllisens, gjør det skikkelig og får det til, ikkesant? Da hjelper det lite at Uwe Boll og likesinnede sitter å spytter ut møkkete etter møkkete rull med film som skremmer vekk alt som heter investorer fra konsepter som virkelig har en mulighet til å lykkes (som f.eks. en Max Payne film).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Siden han var på filmstjernen :tease: )

 

Eh?

 

Btw: Uwe Boll burde få en eller annen pris! Han er jo sjef... Tror han spiller i en av filmene sine (huske rikke hvilken), og framstår som en fremragende skuespiller!

 

:tease:

Lenke til kommentar

Dette har ingenting med Uwe Boll å gjøre, men følte det passet inn her, siden det er snakk om "spill til film" konseptet.

 

Paul W.S. Anderson skal, ifølge ryktene, prøve seg på Castlevania. En synd å en skam rett å slett. Fantastisk spillserie, som sikkert blir ødelagt. Særlig viss den godeste Anderson maltrakterer spillet like mye som han klarte med Resident Evil filmene

Lenke til kommentar
Hva mener du? Jeg syns Resident Evil-filmene var kjempegod popcorn-underholdning, fullt på høyde med Tremors og dess like. Har ikke spilt spillene, men Milla Jocovich gjorde jo en kjempeinnsats i filmene. Satt limt til stolen, spesielt under 1eren.

5101601[/snapback]

 

Jeg har ikke sett Resident Evil 2. Men eneren syntes jeg var et makkverk uten like. Jeg så ikke på det som popcorn underholdning en gang. Kjedet meg faktisk stort gjennom hele greia. For å være en zombie film var det skremmende lite gore, og jeg forlanger nesten gore når det er zombier der.

 

Nei, jeg rett å slett hatet Resident Evil filmen av hele mitt hjerte. Jeg elsket det første Resident Evil spillet, og jeg følte at den filmen rett å slett "pisset" (i mangel på et bedre ord) på det spillet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...