Gå til innhold

TES: Lyst å prøve morrowind


Anbefalte innlegg

Har altid likt RPG's, men aldri skikkelig prøvd Morrowind.

Når jeg har prøvd å spille Morrowind har jeg som oftest gitt opp etter en time ca, grunnet at jeg syntes grafikken er veldig dårlig. Dette skyldes vel at jeg ikke spilte det med en gang det kom ut, men flere år etterpå :(.

 

Så jeg tenkte å teste det en gang til, men da vil jeg vite en del ting først.

 

Bør jeg kjøpe alle ekspansjonspakkene og instalere dem med en gang? Eller bør jeg spille med opp til et visst level før jeg instalerer/kjøper de?

 

Jeg leser på elderscrolls.com at i hvis du kjøper Morrowind GOTY så får du alle ekspansjonspakkene med, er vel like greit, men uansett - det står at du kan bli en vareulv? Dette var spennende syntes jeg, men kan noen gi mer info om dette? Blir man vareulv etter å ha blitt bitt slik legenden egentlig er, eller er det noe man kan starte som? Hvis det er slik at man blir bitt, må man være veldig høy level før man kan prøve på dette?

 

Og til slutt, er det noen spesiell klasse som er lettere en de andre?

Har litt lyst å være en "paladiN" eller "mage" type, eller?.

Hvis noen har lyst å være en mentor på xfire eller msn så hadde det vært veldig kult :).

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes også morrowind er vakkert... med et par modds (better bodies / heads, noen nye textures) så blir det bra.

 

Varulv kan du bli ja.. da trenger du bloodmoon (ekspansjonspakke)

Du blir angrepet av varulver og kan etter det velge om du vil vil helbredes eller bli varulv. så ja, det er som å bli bitt.

For å gjøre ferdig bloodmoon og tribunal kreves et semihøyt nivå.

Første gang jeg spilte spilte jeg først morrowind, og rundt level 20 la jeg inn tribunal og rundt 40-45 la jeg inn bloodmoon, men det er ikke noe iveien for å spille med alt fra the get go.

 

Mage er det som skal være vanskeligst å spille som, thief er medium og fighter skal være det enkleste...

 

Microtom

 

Edit: leif

Endret av microtom
Lenke til kommentar

Jeg får ta litt og litt her:

 

Når jeg har prøvd å spille Morrowind har jeg som oftest gitt opp etter en time ca, grunnet at jeg syntes grafikken er veldig dårlig. Dette skyldes vel at jeg ikke spilte det med en gang det kom ut, men flere år etterpå :(.

5093505[/snapback]

Grafikken er kanskje ikke den aller beste nei, men den er da ikke direkte dårlig. Sjekk sticky'en min her (Must-have mods - nytt liv i Morrowind!), og last ned i det minste Better Heads og Better Bodies. Les gjennom listen når du først er i gang, spesielt grafikkmods.

 

Bør jeg kjøpe alle ekspansjonspakkene og instalere dem med en gang? Eller bør jeg spille med opp til et visst level før jeg instalerer/kjøper de?

5093505[/snapback]

Dette har vært oppe en del ganger i forumet, i flere varianter. Ja, du bør definitivt ha begge expansions for full nytelse (og for å kunne bli varulv, som kommer med Bloodmoon). Jeg ville lagt alle sammen inn med én gang, av diverse grunner - hovedårsaken er at jeg personlig hater å installere noe så stort som en expansion og spille videre på samme save, det føles så... Rotete. Ja, jeg er purist. Men det er ingen grunn til ikke å gjøre det! Du kan få en pakke med alle tre spillene ganske billig, som Ed Hunter sa. Gå inn på www.cdon.com, søk på "Morrowind GOTY Exclusive" - alt sammen til 89 kr!

 

Jeg leser på elderscrolls.com at i hvis du kjøper Morrowind GOTY så får du alle ekspansjonspakkene med, er vel like greit, men uansett - det står at du kan bli en vareulv? Dette var spennende syntes jeg, men kan noen gi mer info om dette? Blir man vareulv etter å ha blitt bitt slik legenden egentlig er, eller er det noe man kan starte som? Hvis det er slik at man blir bitt, må man være veldig høy level før man kan prøve på dette?

5093505[/snapback]

Du må som sagt ha Bloodmoon for å bli varulv. Du kan velge å bli det som en naturlig del av mainquesten i Bloodmoon. Jeg vil ikke røpe mer enn det...

 

Og til slutt, er det noen spesiell klasse som er lettere en de andre?

Har litt lyst å være en "paladiN" eller "mage" type, eller?.

5093505[/snapback]

Den letteste klassen er en kriger av en eller annen sort. Du vil levle ganske kjapt etter hvert, men ulempen er at du etter kort tid vil bli überkraftig og knuse alt og alle på ett par sverdslag. Da blir det ganske kjedelig å spille...

 

En tyv er middels vanskelig - du vil kanskje ikke fokusere så mye på kamp, og stealth-systemet i Morrowind er ikke det beste. Det er likevel ganske gøy å snike seg rundt og stjele ting, men du går lei av det etter en stund.

 

Den vanskeligste klassen er en magiker. Vær advart - du vil levle treeegt, og det er ganske vanskelig å bli god i magiferdigheter til å begynne med. Dessuten sliter du litt hvis du går tom for Magicka (A.K.A. "Mana"), noe du definitivt gjør hele tiden. Dessuten er magien i spillet (spesielt den destruktive) ganske underpowered.

 

En grei balansering vil være f. eks. en magiker som også bruker sverd, eller en fighter som ikke har allverdens med våpenskills, men i stedet noen få magiskills (Restoration kan være ganske kjekk å ha, og Alchemy kan bli ganske gøy etter hvert).

 

Takk på forhånd

5093505[/snapback]

Bare hyggelig å være til hjelp. Ikke nøl med å spørre hvis du lurer på noe - det er det forumet er til for! :)

 

Edit:

 

Hvis noen har lyst å være en mentor på xfire eller msn så hadde det vært veldig kult :).

5093505[/snapback]

MSN-adressen min er [email protected]. Bare legg meg til! (Det gjelder også andre som måtte trenge hjelp, men husk at bruker dere forumet, hjelper dere alle andre med samme problemer også! :thumbup: )

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Du må som sagt ha Bloodmoon for å bli varulv. Du kan velge å bli det som en naturlig del av mainquesten i Bloodmoon. Jeg vil ikke røpe mer enn det...

 

Kan man spille bloodmoon main questen fra lavt level ?

 

 

Sånn ca, hvor lang tid tar det å bli lvl 15-20, siden jeg da regner med at jeg kan spille litt på ekspansjonspakkene også.

Lenke til kommentar

Hvor fort du blir level 15-20 kommer ann på hva slags karater du er. og hva som er major og minor skills.

 

Enkleste for å levle fort er å ha atheltichs(sp?) og den andre fysiske greia slik at du kommer nærmere neste level hver gang du løper og hopper :)

 

Bloodmoon er ikke så veldig vanskelig... men det er VELDIG mye creatures der, så du blir angrepet hele tia, hvis du ikke sniker rundt..

Jeg enchanta en ring som gjør meg usynlig, (invisibility) slik at jeg tar den på og blir usynlig, da kan jeg løpe til dit jeg skal uten å bry meg om å bli angrepet.... det er spessielt greit når du er high level, og det ikke er noen kamp å sloss mot noe.

 

Men tror nok jeg ville venta til du har runda mainquesten i morrowind før du gyver løs på bloodmoon, da morrowind er litt snillere mot deg..

 

microtom

Lenke til kommentar
Kan man spille bloodmoon main questen fra lavt level ?

5099431[/snapback]

Jeg ga installasjonsrekkefølgen tidligere (Morrowind -> Tribunal -> Bloodmoon), og dette er rekkefølgen de bør spilles i også. Tribunal er for folk i minimum lvl 10, helst 15-20 (tror du kanskje sliter litt i lvl 10, men lenge siden jeg har spilt det), mens Bloodmoon er for enda høyere levels. Skjønt hvis du har en karakter i lvl 50, slik jeg hadde, så kan det bli ganske kjedelig. Men Bloodmoon-mainquesten er den som er mest spennende, jeg spilte det i de sene vinterkvelder og da ble det faktisk ganske god stemning... :love: (Eller for å være litt mer korrekt: :scared: )

 

Sånn ca, hvor lang tid tar det å bli lvl 15-20, siden jeg da regner med at jeg kan spille litt på ekspansjonspakkene også.

5099431[/snapback]

Jeg vet ikke hvor lang tid det tar, konkret. Som jeg sa tidligere, og som microtom påpekte, kommer det helt an på karaktertypen din. Med en kriger vil det gå rimelig kjapt, men spiller du med en magiker vil det gå beydelig lengre tid. Har aldri spilt lenge med en magiker (grunnet, som jeg nevnte, et noe underpowered magisystem), så jeg vet ikke så mye om leveltiden der. Jeg spilte til litt ut i mainquesten i Morrowind, og var bare kommet til lvl 3 eller 4.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Du får servert begynnelsen på mainquesten på et sølvfat enten du vil det eller ei, så det er bare å følge anvisningene - alt går av seg selv. Vel, det er kanskje ikke alltid så lett å følge anvisningene, men du vil alltid bli ledet videre etter hvert oppdrag.

5104374[/snapback]

 

Hehe, fikk du med deg hva beth sa om hvorfor de har "idiotisert" oblivion?

"over 50% fant hvist ikke mr.Cosades."

Derfor har de tatt vekk mye av den skrevne veivisingen, og lagt til kompass, gps og satelitt telefon..

 

men kan du virkelig tenkte deg at 50% ikke fant Caius.... :whistle: amerikanere :whistle:

Endret av microtom
Lenke til kommentar
Du får servert begynnelsen på mainquesten på et sølvfat enten du vil det eller ei, så det er bare å følge anvisningene - alt går av seg selv. Vel, det er kanskje ikke alltid så lett å følge anvisningene, men du vil alltid bli ledet videre etter hvert oppdrag.

5104374[/snapback]

 

Hehe, fikk du med deg hva beth sa om hvorfor de har "idiotisert" oblivion?

"over 50% fant hvist ikke mr.Cosades."

Derfor har de tatt vekk mye av den skrevne veivisingen, og lagt til kompass, gps og satelitt telefon..

 

men kan du virkelig tenkte deg at 50% ikke fant Caius.... :whistle: amerikanere :whistle:

5104404[/snapback]

 

 

hva i.. fant i Caius? er det mulig? navnet hans står på døra og du kan spørre hvem som helst om hvor han er og de sier hvordan du skal gå dit... hvorfor skal man ha kompass... er jo umulig å bomme.. :nei:

Lenke til kommentar

hehe :) vel var vel ikke det at de ikke fant døra hams...

men ifølge beth så gadd de fleste ikke å lese brevet du får... og ante dermed ikke at de skulle til balmora, og at de skulle til "the corner club" osv.

Er altfor mange som ikke gidder å lese.... derfor har de også gått over til dialoger i oblivion, som egentlig er en vanvittig kul ide.

 

Oblivion blir utstyrt med et kompass, som viser vei til den questen du har aktiv.... liker det ikke jeg heller.

Fasttravel (fra hvor som helst til en plass du har vært)og kompass kunne jeg vært foruten..

Likte reisinga i Morrowind jeg.. mellom byer/metropoler, men blir litt mye gåing når man kommer opp i level og alt er enkelt..

kompasset blir tapet over, eller satt til og peke mot.... ja.. et eller annet uviktig...

 

Microtom

 

Edit: jeg skriver som ei kråke!

Endret av microtom
Lenke til kommentar
Jeg slet faktisk litt første gang etter jeg var kommet til Balmora for å finne ham. Selv om de sa hvor jeg skulle gå, var det visst ikke så lett. Men likevel - 50 %? Har du kilder for det utsagnet? Det var ganske mye...

5104668[/snapback]

 

Nei, har desverre ikke kilden til det, mener jeg leste det på elderscolls.com forumet, men klarer ikke å finne det igjen.

 

Det var i en diskusjon rundt kompasset, der noen påstod at en utvikler hadde påstått dette, så det blir en sånn, jeg kjenner en som kjenner en som har ei søster som kjenner en som sa at det var 50% :) hehe,

Det kan godt være i et intervju jeg leste det.

Det skal ihvertfall ha kommet frem etter en spørreundesøkelse beth gjorde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...