Gå til innhold

Lei av WOW, nye tips til mmorpg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Angående "Battleground Europe" som Norwik nevner, er ikke problemet for meg det at spillet har utdatert grafikk. Jeg synes grafikken i spillet er helt okay til det som skal gjøres. Det jeg misliker med spillet er at du må gå i evigheter for å komme til action. Jeg kjøpte spillet først i 2001 (da det het World War II Online) og det var intet mindre enn vaporware. Grafikken var en ting, men spillet var rett og slett uferdig og ødelagt.

Fire år etter har spillet blitt mye bedre, og kommet mye lengre, men det er fremdeles et problem at verdenen er så stor (halv-skala av Europa - yikes!) og at det er forholdsvis få spillere. Jeg prøvde senest i fjor å spille igjen, og det tok gjerne en halvtime før du kom deg et sted der det var action. Så dør du, og du ender opp langt borte fra kampene igjen. Det er ikke spesielt god underholdning å labbe i mangfoldige minutter, gjerne snakk om halvtimer, før noe skjer. Verdenen i spillet er ikke pen nok til det.

Eller hva sier du Norwik? Har dette endret seg?

5328693[/snapback]

Ja, dette har endret seg.

For omtrent ett år siden ble det introdusert noe som kalles MSP (Mobile Spawn Point), hvor en kjører en truck ut og Deployer. Da kan infanteri spawne direkte fra den trucken. Trucken må være max ca 1400m fra Target (og minst 400m fra Target), så det forkorter veien til action DRASTISK.

Men det er mange n00bs som ikke skjønner hvordan dette fungerer, og likevel spawner i byen i stedenfor i MSP - og da blir de naturligvis litt overgitt over hvor langt det er å gå.

Men, hva er det jeg gjør? Sitter i finstasen på julaften på et gamer-forum? WTF?

Til julemiddag!

Skrevet
Problemet med Dark Age of Camelot (spesielt i Europa) er at serverne er uhyre underpopulerte. På den største, engelskspråklige serveren ligger tallet alltid på under ett tusen spillere (Classic-serveren har ofte litt flere, men da spiller du med en redusert utgave av spillet som ikke inneholder alt fra ekspansjonene).

Og i Dark Age of Camelot er verdenen delt opp i tre, og spillere i den ene delen kan ikke spille med de andre. Så i praksis har du da toppen rett over 300 å spille med, og hva er sjansene for at de er i ditt "level-sjikt" og at de har en leding plass i gruppen for deg? Den sjansen er liten, og spillet blir vanskelig å tilnærme seg for nybegynnere.

Nå er selvsagt ikke klokken 12:15 "peak hour", men akkurat nå er det for eksempel bare 250 spillere på Excalibur (som er den største av de vanligste serverne). Det er derimot 1400 på Classic-serveren, men jeg ville ikke spilt en redusert utgave av spillet. Jeg vil ha tilgang til alt det ekspansjonene har gitt, ganske enkelt fordi jeg ikke har fått opplevd alt.

Det er veldig trist, for Dark Age of Camelot er et utrolig godt onlinespill. Ligger på tredje plass på min topp 3-liste over onlinespill (slås bare av World of WarCraft og EverQuest).

5327501[/snapback]

For tiden er det Classic serveren som mangler en tilleggspakke som dominerer. Den har tappet endel spillere fra de vanlige serverne, noe PvP serveren også gjorde da den ble introdusert.

I tillegg har de engelske vanlige serverene blitt clustret noe som gjør at de har en peak på ca. 1500-2000 spillere hver kveld fordelt på 3 realms. (før classic bølgen kom, og forhåpentligvis etter og)

Riktignok er det RvR innholdet som appelerer, noen kaller det PvP. Noe som er det aller beste i MMORPG sjangeren, ingen over, ingen ved siden av. Og da trenger man ikke tusenvis av spillere på en server, hvorav halvparten yngre enn 12 år. Men heller en hard kjerne av voksne mennesker som spiller for å ha det gøy.

Og trenden har vist at de som forlot DAoC til fordel for WoW for under et år tilbake har kommet tilbake igjen. Engang DAoC, alltid DAoC.

Vil jeg spille "Capture the Flag" så spiller jeg heller Battlefield 2 eller Unreal Tournament. :p

Skrevet

Kanskje litt off topic, men til dere som spiller SWG: Hvor mange spiller egentlig SWG på verdensbasis? Eller på samme server, for den saks skyld (nevn gjerne de/den mest populære servern i Europa f.eks.).

Skrevet

Lurer på om Dungeons and Dragons: stormreach blir bra...

det er basert på dungeons and dragons penn og papir regler...

ser ganske kult ut:p :D

tror det kommer ut på nyåret

står mere på hjemmesiden her

Skrevet

Spiller selv EverQuest 1, og stortrives (femte året nå). Har absolutt ingen planer om å gå over til noe annet enda, og bruker 90% av fritiden min på dette.

Litt forundret over at ingen har nevnt Vanguard: Saga of Heroes. Har fulgt med lenge, og er selv i betaen - gleder meg veldig til det lanseres.

Ellers er Dungeons and Dragons Online i emninga. Det ser unektelig ganske lekkert ut.

Skrevet

Agalate: Hvordan blir man med i betaen? Fant ingeting hverken på siden eller forumet, spillet såg veldig interesant ut, og jeg kunne godt tenkt meg å prøvd det ut.

Skrevet
Agalate: Hvordan blir man med i betaen? Fant ingeting hverken på siden eller forumet, spillet såg veldig interesant ut, og jeg kunne godt tenkt meg å prøvd det ut.

5372779[/snapback]

De åpnet for betasøknader for brukere fra vanguard-forumet for et par måneder siden. Det kommer helt sikkert flere runder, så følg med på forumene der.

Skrevet

Jeg har stor tro på D&D online, med de fete 3.5 reglene :) Håper det er et par her på forumet som skal kjøpe det, sånn jeg kanskje har noen å spille med :)

Skrevet
Jeg gleder meg til Darkfall jeg :) Blir kult det, ikke noe grinding eller farming for "epixx" og alt..

5390447[/snapback]

trodde dette prosjektet var lagt på is jeg.. var det ikke snakk om at det var en norsk fyr som startet det hele?

uansett, nå gleder jeg meg også :)

Will you have character classes and levels in Darkfall?

No. Darkfall has no traditional character classes, and no levels. Our character advancement system is 100% skill based, meaning you learn a new skill or spell from an NPC or another player (yes, neat huh?) and this skill or spell is raised by being used. In effect this means that if you purchase the skill Swordsmanship from an NPC or another player, it is raised by wielding a sword, and fighting monsters or players with it.

Endelig en utvikler som skjønner at ultima online er formelen! ;)

Skrevet
Jeg har stor tro på D&D online, med de fete 3.5 reglene :) Håper det er et par her på forumet som skal kjøpe det, sånn jeg kanskje har noen å spille med :)

5390633[/snapback]

Jepp. Kampsystemet ser unektelig veldig fett ut. Og grafikken selvfølgelig :dribble:

Skrevet (endret)

Bare for å reklamere litt for Darkfall:

Tasos Flambouras: I recently discovered something new about the game that I think is very cool, so I'll share it. In Darkfall, mobs carry equipment and can equip themselves depending on the situation. They can wear armor, choose the best weapon to use, and switch them during a fight. If you run away, they may decide to equip a bow and shoot at you, and if you move in within melee range, they'll switch to a melee weapon. Kill them, and you'll get to loot the equipment the mob was using, plus anything else in their backpack. Coupled with excellent AI, Darkfall's mobs are very interesting encounters.

Claus Grovdal: Darkfall is freedom to have fun straight from the box. There are no set grinds that you need to go through in order to enjoy the end game. There's no level grind, no money grind, no item grind. You should go out and start having fun doing whatever it is that you enjoy doing in the game. You can focus on PvP, on trade, or on adventuring, or do it all.

Dette er noe av det beste noensinne! *glede seg*

The gameplay is fast paced and exciting. We've done away with turn-based combat; Darkfall's is real-time. You don't target something, click the attack button and leave the computer to fight for you; you actively play this game.

Claus Grovdal: All of the important aspects have been finalized. When it comes to conquest - player clans taking over cities and running them - we still have some unresolved issues having to do with balancing; we're concerned that it may be too hard, or too easy. We're looking forward to the clan beta test where we'll get the chance to play around with the various rulesets.

Dette er noe av det beste ever :)

Darkfall is all about player on player combat, but it won't be an anarchic free for all where anything goes. Each time you kill a player or NPC of your own race, for example, you take an alignment hit, and your alignment score moves down on a scale that runs from -100 (ultimate evil) to +100 (paragon of good).

There won't be any terrible, character-destroying repercussions if you just kill this one guy who's been annoying you all night, but if you make a habit of killing your own kind, your alignment eventually sinks to the level where NPCs won't give you quests or trade with you. If you spiral still further into depravity, NPC guards will start attacking you, while good players begin to receive alignment boosts for (temporarily) ending your reign of terror.

In Darkfall, player smiths may create any type of weapon, and then imbue it with any combination of hundreds of available enchantments. The general rule is that, if a weapon can be found in the world of Darkfall, you will be able to create it in your smithy, given a high enough skill level and access to the right (and sometimes rare) ingredients

Nå gleder jeg meg :)

Endret av king_of_kong
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

humre, jeg eier et industri imperie i EVE , og er relativt happy med det, mye politikk og dealing med slikt :)

med Imperie, vil jeg si at jeg eier mange stjernebaser som produserer ymse ting for meg, i tillegg til skip og andre ting :)

Har tatt litt tid å bygge opp, og en del eve-penger, men jeg synes det er kult.

Spiller også wow, synes det er helt greit, hvis en kanskje ikke har så mye tid, og vil ha noe som er litt 'lettvindt'

Men vil du bryne nebbet, er EVE nok bedre.

Janster

ah, har spillt battlefield europe en del, fett spill, anbefales til de som liker litt mer komplex ww2 spilling.

Trenger litt nerve dog, og spillet er ikke vennlige mot de som liker å løpe rundt som blinde høner og tror respawn vil ordne alt ;)

Ah og apropo ww2, jeg vil også anbefale www.navyfield.com

Et skipskrigsspill som er litt kult, og ikke minst gratis :)

Endret av Janster

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...