Gå til innhold

Omtale av Quake 4 (PC)


Anbefalte innlegg

Tror du missforstod hva jeg mente AtW, ellers missforstår jeg deg.

Det er subjektivt, selvfølgelig, det varierer fra person til person, men da kan man ikke komme med bastante konklusjoner om at dette ikke holder mål som om det skulle være den absolutte realitet og sannhet.

5098152[/snapback]

 

Det er jo underforstått at det er anmelderens subjektive mening det er snakk om, anmeldelsen hadde blitt kjedelig om hver eneste setning skulle begynt med "jeg synes"

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du missforstod hva jeg mente AtW, ellers missforstår jeg deg.

Det er subjektivt, selvfølgelig, det varierer fra person til person, men da kan man ikke komme med bastante konklusjoner om at dette ikke holder mål som om det skulle være den absolutte realitet og sannhet.

5098152[/snapback]

 

Det er jo underforstått at det er anmelderens subjektive mening det er snakk om, anmeldelsen hadde blitt kjedelig om hver eneste setning skulle begynt med "jeg synes"

 

AtW

5098285[/snapback]

 

Det er underforstått, helt til det når en viss grense. Og når han poster i forumet med samme bastante utsagn så blir jo dette bare bekreftet i mine øyene.

Lenke til kommentar

Hoi! Her var det mye bastant babbel!

 

Synes spillanmeldelsene/anmelderene begynner å bevege seg over i fint ubrukelig territorie nå om dagen. Når det er så mye subjektivitet og følelser involvert i om man liker et spill eller ikke nytter det ikke med anmeldere som kommer med klart fargede uttalelser om designet i et spill. Dette blir litt i gate med anmeldelser av musikk, noe jeg ser på som komplettt ubrukelig hvis man ikke finner en anmelder med nøyaktig de samme meningene som man selv.

 

Å si at "designet" i et spill er kjedelig kommer jo helt an på personlige preferanser. Vil tro at de fleste med en viss sans for high-tech sci-fi vil finne mye fantastisk design i Quake 4. Ute på en kvist her, men det er litt som å si at designet i Civ IV er kjedelig fordi der ikke foregår på Pluto, og at dette da er et problem for spillet.

 

Samtidig virker det som der er en gryende tendens mot at folk må rakke ned på spill de ikke har spilt/ikke kommer til å spille på grunnlag av screenshots etc. Det er greit at folk bruker screens/videoer til å bestemme seg for kjøp/ikke kjøp, men å uttale seg om kvaliteten i spillet på grunnlag av dette er latterlig.

 

Subjektivt sett mener jeg at Quake 4 er et bra spill ( har ikke tenkt å gi noe karakter her.. ), noe jeg også synes om F.E.A.R, HL2 og Doom 3. Jeg synes ALLE disse spillene har hauger av positive/negative sider, og det må jeg få synes. Problemene begynner først hvis jeg skal påstå at "designet i HL2 er kjedelig" er en realitet, og ikke bare min ubetydelige subjektive mening ( noe jeg forøvrig ikke mener i det hele tatt :!:)

 

Hvis alle kunne tenke seg litt om hva som er smakssak kontra begrunnede uttalelser tror jeg denne diskusjonen kunne ha vært mer fruktbar.

 

Keep on gamin' :w00t:

Lenke til kommentar

En anmelders jobb er å være farget. Subjektiv. Men han/hun skal helst være det på grunnlag av faktiske kvalitetsvurderinger; spillets faktiske kvaliteter. Det er det vi forsøker på.

 

Det ville etter mitt syn vært et mye større problem om anmelderen ikke skulle tørre å gi fornuftig kritikk til et spill, bare fordi det poserte som "science fiction". Ikke all science fiction er like god; mesteparten er gjerne derivativt og mindre spennende, og da er det ingen grunn til å hylle den for den kunstneriske innsatsen. Det betyr ikke at man ikke kan like spillet (slik anmelderen her gjorde, hvis vi skal tro omtalen), det betyr bare at selv om man liker et spill, så betyr ikke det at alle delene av spillet nødvendigvis er like godt satt sammen.

 

Det er forskjell på god og dårlig visuell design i spill, akkurat som det er forskjell på god og dårlig spillteknisk design.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har spilt det i ca 1,5t og det var mer enn nok... Mer ensformig spill skal man lete lenge etter. Kunne like gjerne vært en doom3 expansion pack. Greit man bruker samme grafikkmotor, men er det virkelig nødvendig med identiske brett? Sikkert grei multiplayer men jeg trenger mer enn løp og skyt spill. Hva med en liten historie for å få spilleren nysjerrig på hva som skjer fremover?? Ikke engang en kul intro.... Flere fiender og kraftigere våpen er ikke nok for meg ihvertfall...

Ja takk til kvalitet, ikke kvantitet!

 

4/10

Lenke til kommentar
Jeg har spilt det i ca 1,5t og det var mer enn nok... Mer ensformig spill skal man lete lenge etter. Kunne like gjerne vært en doom3 expansion pack. Greit man bruker samme grafikkmotor, men er det virkelig nødvendig med identiske brett? Sikkert grei multiplayer men jeg trenger mer enn løp og skyt spill. Hva med en liten historie for å få spilleren nysjerrig på hva som skjer fremover?? Ikke engang en kul intro.... Flere fiender og kraftigere våpen er ikke nok for meg ihvertfall...

Ja takk til kvalitet, ikke kvantitet!

 

4/10

5440321[/snapback]

 

 

Oi.. viste ikke at Doom3 hadde "store" uteomeråder, der man kunne kjøre tanks og slike gående roboter..

 

hvis du har spillt 1 og halv time anbefaler jeg deg og spille mere før du begynner med slike utsagn.. Quake 4 er langt i fra samme som doom3..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, ser at du roser MP-delen i spillet. Jeg og en kamerat har tenkt til å kjøpe dette spillet utelukkende for MP-spilling, han spiller for tiden Wolfenstein Enemy Terretory og jeg er en oldschool Counter-Strike-spiller. Vi ønsker oss ett spill som man kan sette seg ned å ha det gøy med i en halvtimes tid hver dag. Men vi er også ute etter seriøst teamplay. Hvordan er dette i Q4, er det enkelt å skaffe seg clan eller å kunne spille med teamplay på public? Og er nivået høyt?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...