Gå til innhold

Zalman VF700Cu montert på 7800GT


L.Arve

Anbefalte innlegg

Etter at jeg nylig gikk til anskaffelse av ett Club3D 7800GT skjermkort, har jeg irritert

meg grønn over den støyende vifta på dette kortet.

Alle andre komponenter i min nybygde PC ble valgt med tanke på så lite støy som mulig.

Og så kommer dette skjermkortet og ødelegger hele idyllen.

 

Siden det sikkert er flere enn meg som ergrer seg over støyen fra dette kortet, så

tenkte jeg at jeg kunne legge ut noen bilder av min løsning på problemet.

 

Løsningen heter Zalman VF700-Cu. :thumbup:

Her er kjølere for RAM montert:

IMG_6057.jpg

Monteringsbrakett på baksiden av kortet:

IMG_6062.jpg

Hele kjøleren ferdig montert:

IMG_6064.jpg

 

Kjøleren passer 7800GT kortet perfekt og jeg ble meget fornøyd med resultatet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er lydnivået nå i forhold til før da? En GOD del mer stillegående antar jeg?

 

Og har temperaturen på skjermkortet forandret seg med den nye kjøleren i forhold til den originale, dvs er den høyere eller lavere enn tidligere?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg har tenkt å kjøpe meg GeForce 7800GTX snart, og da kan det bli aktuelt å gjøre noe med kjøleren for min del også (jeg hater PC-støy). :)

Lenke til kommentar
Hvordan er lydnivået nå i forhold til før da? En GOD del mer stillegående antar jeg?

 

Og har temperaturen på skjermkortet forandret seg med den nye kjøleren i forhold til den originale, dvs er den høyere eller lavere enn tidligere?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg har tenkt å kjøpe meg GeForce 7800GTX snart, og da kan det bli aktuelt å gjøre noe med kjøleren for min del også (jeg hater PC-støy). :)

5076930[/snapback]

Du antar korrekt. Som Hi-Fi frelst er jeg allergisk mot støy.

Og siden PC og stereo står i samme rom, så er det ett must at PC`n er stille.

Temperaturen ligger på omtrent det samme som med orginal kjøler (42-44grader idle), men da

kjører jeg Zalman kjøleren på 5V. (Silent mode)

Zalman sier at den nye kjøleren støyer ca18db i silent mode,

så jeg vil tippe at den orginalkjøleren lå oppunder 35db.

Lenke til kommentar

Man kan jo evt kjøpe seg en Zalman Fanmate (regulerbar viftemotstand), slik at man kan finstille hastigheten selv. Har flere slike selv, de er geniale.

 

Ikke noen garanti mot overoppheting, men man får i allefall full kontroll over hastigheten. Personlig har jeg justert mine vifter til den høyeste hastigheten de kan ha før jeg begynner å høre dem. :thumbup:

Lenke til kommentar

hehe min kjøleløsning funket mye bedre da, byttet ut gammel pasta med AS5, lot vere å skru på den plata på kortet( me dlogo og slikt) festet en 80 mm vifte på. DING

 

IDLE temp rundt 39 grader(alt etter tom temp seff) Før 39 faktisk,men under hard spilling ser eg resultatet. Mot de før 78 grader er det no knapt over 50 max :ohmy: DET er eg meget fornøyd med :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er ikke dumt i det hele tatt, men jeg lurer på om ikke minnet har det bedre med små kjøleribber og fin trekk over fra Zalman-vifta. Har du sett putene på minnekjølinga til originalkjøleren? :sick:

5077518[/snapback]

 

Heilt for JÆVLIG :nei:

 

 

@ hwfreak: :dontgetit:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Det er ikke dumt i det hele tatt, men jeg lurer på om ikke minnet har det bedre med små kjøleribber og fin trekk over fra Zalman-vifta. Har du sett putene på minnekjølinga til originalkjøleren? :sick:

5077518[/snapback]

 

@ hwfreak: :dontgetit:

5077599[/snapback]

 

 

og poenget ditt var? :tease:

Endret av hwfreak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...