Gå til innhold

Politiet flyktet fra mannen med ljåen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet amerikansk politi bruker slike. Dessuten tror jeg privatpersoner kan ha slike også, i og med de ikke dreper. Bare som selvforsvar, akkurat som med pepperspray.

Men virker litt teit at hvem som helst kan gå og kjøpe seg en tazer..  :hmm: Noen som vet om det er lov osv i Norge?

5099813[/snapback]

En Tazer kan sikkert gjøre nok skade om en bruker den "rett" :)

Lenke til kommentar

Tror du er rimelig ferdig om noen setter en tazer i hue på deg ;)

 

 

10000 volt gjør jævlig vondt, men den har "bare" 4.5 milli-ampere, og 7 er grensen for hvor mange milli-ampere ved hjertet det kan være før du dør.. det har jeg sett på mythbusters( :love: ).

 

Du kan få en million volt i deg ved 5 milli-ampere, men det dreper deg ikke.. Selv om hjernen din mest sannsyndlig blir toast(er kansje ikke greit å leve da :ermm:

Lenke til kommentar
Visste dere forresten at personer som skal ha tillatelse til å bære pepperspray må eksponeres for den først? Jeg mener, hvor latterlig er ikke det? Man trenger ikke å skyte seg selv i foten for å skjønne at en revolver eller pistol kun skal brukes i nødverge. Likledes trenger man ikke å eksponeres for pepperspray for å skjønne at det gjør helvetes vondt.

5105204[/snapback]

 

Jøss :ohmy:

Godt det ikke er nødvendig med slikt her :!:

Du: <<Trenger en tazer!>>

Expeditøren: <<Her er en.>>

Du: <<Hit med den!>>

Expeditøren: <<Greit, men først...>>

*fzzzzzt*

Du: <<ARGHHH!>>

:!:

Lenke til kommentar
Vet amerikansk politi bruker slike. Dessuten tror jeg privatpersoner kan ha slike også, i og med de ikke dreper. Bare som selvforsvar, akkurat som med pepperspray.

Men virker litt teit at hvem som helst kan gå og kjøpe seg en tazer..  :hmm: Noen som vet om det er lov osv i Norge?

5099813[/snapback]

I Norge er det slik at man ikke har lov til å bære våpen for å være forberedt på å eventuelt måtte forsvare seg selv. Dersom man kommer ut for en livstruende situasjon, er det meningen at man skal tilkalle politiet for å få hjelp. Forsvarsvåpen som f.eks. tazer og pepperspray, som ikke er dødelig eller spesielt skadelig, men som i prinsippet kan utgjøre forskjellen mellom liv og død for offeret, likestilles med andre våpen som f.eks. kniv og revolver her i Norge, som vanligvis gir alvorlige skader eller dødelig utfall. Alle disse går under våpenloven, og overtredelse av denne loven er straffbart.

 

Man kan vel ikke forvente noe annet enn et forbud av en stat hvor organet som bekjemper kriminalitet døgnet rundt, 365 dager i året, må søke om å bevæpne seg med annet enn batonger og pepperspray. Visste dere forresten at personer som skal ha tillatelse til å bære pepperspray må eksponeres for den først? Jeg mener, hvor latterlig er ikke det? Man trenger ikke å skyte seg selv i foten for å skjønne at en revolver eller pistol kun skal brukes i nødverge. Likledes trenger man ikke å eksponeres for pepperspray for å skjønne at det gjør helvetes vondt.

5105204[/snapback]

 

Dvs. kvinner som ofte går ute i byen om kvelden og er i fare for å bli voldtatt er nødt til å sprute slik guffe i egne øyer for å kunne bære med seg en slik i tilfelle noe skulle skje? :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...