Gå til innhold

Hvor tror du neste GTA finner sted?


Anbefalte innlegg

Når det gjelder størrelse på neste versjon av GTA tror jeg at det er lurt å ta en sammenlikning med bilspillet PGR på xbox360 og xbox. Xbox versjonen hadde en masse forskjellige byer med masse forskjellige baner. I 360 versjonen ble byene ufattelig detaljerte og derfor ble det kun laget noen får byer.

 

Det blir ganske dyrt hvis de skal moddelere et høyoppløselige landskap på størrelse med San Andreas. De har jo øket innholdet i hver versjon av GTA ganske betraktelig. Blir veldig spennende å se hvordan innholdet i neste versjon blir. Hadde vært tøft om man kunne gjøre forskjellige valg i starten og få forskjellig historie. Da kunne man ha spilt igjennom spillet flere ganger og allikevel fått et "nytt" spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke jeg har noe behov for større map i GTA, men mer detaljerte hadde jo vært flotters. Har hatt dårlig erfaring med spill med for store maps, som True Crime og The Getaway, men i GTA serien var det bare skøy. I San Andreas var det jo ganske stort map, og det tok sin tid å lære seg veier og snarveier. Det er sikkert fortsatt plasser jeg ikke har vært..

 

Alle GTA spillene har jo vært basert på virkelige byer. Liverty City- New York( Chicago), Vice City - Miami, Los Santos - Los Angeles, Las Venturas - Las Vegas

 

Vi får bare vente og se. Venter i spenning til neste kunngjørelse ifra Rockstar.

Lenke til kommentar
Når det gjelder størrelse på neste versjon av GTA tror jeg at det er lurt å ta en sammenlikning med bilspillet PGR på xbox360 og xbox. Xbox versjonen hadde en masse forskjellige byer med masse forskjellige baner. I 360 versjonen ble byene ufattelig detaljerte og derfor ble det kun laget noen får byer.

 

Det blir ganske dyrt hvis de skal moddelere et  høyoppløselige landskap på størrelse med San Andreas. De har jo øket innholdet i hver versjon av GTA ganske betraktelig. Blir veldig spennende å se hvordan innholdet i neste versjon blir. Hadde vært tøft om man kunne gjøre forskjellige valg i starten og få forskjellig historie. Da kunne man ha spilt igjennom spillet flere ganger og allikevel fått et "nytt" spill.

5310017[/snapback]

 

Der er prøvd å ha en alt. historie. (true crime:S.O.L.A.) det gikk dritt :thumbdown: møkka-spill. du er ferdig med det på 2 dager jo! :D det er ikke gøy!

Mener R* bør satsa på noe àlla SA men med bedre grafikk og flere nye gameplay. eks:jobber, (Liberty City stories har jo dette så det blir nok innkludert i GTA4),aksjer!( bli rik på børsen!! :D:D:D ), kansje skulle man kunne tenne på hus!,ødeleggbare bygninger! (tenk om man kunne jevne et hus med jorden! :p etterhvert kommer kansje snekkere og bygger et nytt hus :) ) Mulighetene er mange! :w00t:

Endret av Be__bad
Lenke til kommentar
Hvorfor skulle man trenge å gå inn i hvert eneste hus da håkki? har du behov for å se hvordan det ser i alle verdens hus? mange hus ser jo ganske like ut inni! (men hvis man kunne rane husene for spesesielle gjenstander blir det kansje et poeng)! :D:p

5315268[/snapback]

 

My point + du han gå inn i en bygning å snipe ned på gaten fra et hvilket som helst vind eller tak.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle man trenge å gå inn i hvert eneste hus da håkki? har du behov for å se hvordan det ser i alle verdens hus? mange hus ser jo ganske like ut inni! (men hvis man kunne rane husene for spesesielle gjenstander blir det kansje et poeng)! :D:p

5315268[/snapback]

 

My point + du han gå inn i en bygning å snipe ned på gaten fra et hvilket som helst vind eller tak.

5317176[/snapback]

 

det er jo et godt poeng :):innocent: sorry mac :innocent:

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke jeg har noe behov for større map i GTA, men mer detaljerte hadde jo vært flotters. Har hatt dårlig erfaring med spill med for store maps, som True Crime og The Getaway, men i GTA serien var det bare skøy. I San Andreas var det jo ganske stort map, og det tok sin tid å lære seg veier og snarveier. Det er sikkert fortsatt plasser jeg ikke har vært..

 

Alle GTA spillene har jo vært basert på virkelige byer. Liverty City- New York( Chicago), Vice City - Miami, Los Santos - Los Angeles, Las Venturas - Las Vegas

 

Vi får bare vente og se. Venter i spenning til neste kunngjørelse ifra Rockstar.

5310084[/snapback]

 

Bare håper at de faktisk kan få byene til å ligne litt på de byene de er inspirt av. Var i Las VEgas for en måned siden, og var ikke mye i Las Venturas som minnet om Vegas.....

Lenke til kommentar

Bare håper at de faktisk kan få byene til å ligne litt på de byene de er inspirt av. Var i Las VEgas for en måned siden, og var ikke mye i Las Venturas som minnet om Vegas.....

5335542[/snapback]

 

Hvis vi sammenligner orginalen med spillet tror jeg vi oppdager at det er konseptet LV og ikke innholdet LV som er kopiert - med få unntak som for eksempel den sorte pyramiden.

 

Hvis vi sammenligner de tre byene i GTA:SA er det en forskjell byene seg i mellom. Jeg mener Las Venturas er den byen som ligner mest på Las Vegas, og så lenge jeg spiller GTA mener jeg at sammenligningsgrunnlaget må være de andre byene i spillet.

Lenke til kommentar

Jeg er nærmest villig til å drepe for å sikre meg en oppdatert utgave av GTA: Vice City til PS3 med oppdatert grafikk, noen nye oppdrag, bugfikser og slikt. Jeg mener -- Vice City er det desidert beste GTA-spillet så langt og fortjener å komme ut på nytt i oppdatert utgave.

 

Neste by? Tja ... en storby ;) Håper på Miami igjen, jeg.

Endret av Ponduss
Lenke til kommentar

Er enig med de som mener at tiden er moden til at R* nå tar seg friheten til å lage sine helt egne omgivelser. GTA 3 hadde den spesielle essensen fra NY, Vice City var Miami all the way, og San Andreas brukte de tre byene L.A, San Fransisco og Las Vegas som et utgangspunkt for omgivelsene. Og alle tre var de veldig underholdende spill.

 

Likevel føler jeg at nok er nok. Jeg vil ikke ha en London-kopi, rett og slett fordi at omgivelsene er for kjedelige, og at jeg tror at story'en vil bli noe kjedelig. USA er vel på mange måter oppbrukt, om R* ikke velger å revolusjonere hele spillverdenen med å lage lage HELE USA i sitt nye GTA spill, noe som er svært lite sannsynelig. Både Tokyo og Hong Kong virker spennende, men samtidig føler jeg at det ikke blir helt GTA-feeling om man kun asiatiske omgivelser.

 

Om R* starter fra scratch og lager sine helt egne omgivelser, har de samtidig større frihet med å utforske de nye mulighetene med PS3. Noe som garantert vil bli merkbart er antall detaljer. Fortauene vil ha kantsteiner der noen er sprukne, kumlokk som er åpne og knust glass fra et sprukket vindu. Bakgatene vil ikke bare bestå av tomme vegger med kjedelige textures mer, men være meget innholdsrike der PS3's grafiske prosessor for vise sine styrker med tanke på lyseffekter og skygger og liknende. Livet i gatene vil generelt være mye mer levende.

 

Det vil altså være fult mulig for R* å skape omgivelser som kan gi det nye GTA spillet en helt særegen stil, akkurat slik GTA3, Vice City og San Andreas hadde. Og det uten at de trenger "hjelp" fra byer i virkeligheten. Detaljrikdommen i seg selv vil skape omgivelser som spillerene kan leve seg inn i. Det er altså utrolige muligheter som åpner seg med PS3, og det ville kanskje være dumt om R* tok på seg en "tvangstrøye" å laget et spill med omgivelser fra en by i den virkelige verdenen, når de kan lage en helt egen virkelig verden inne i spillet.

 

Håper samtidig at de tar med aspektet om årstider. Omgivelsene, oppdragene og story'en hadd blitt utrolig spennende og varierte med tanke på forskjellene mellom sommer og vinter for eksempel. Reisen tilbake til Liberty City i San Andreas ga oss kanskje et hint - får vi håpe ;)

Lenke til kommentar

Håper egentlig en liten by som Oslo, København eller Stockholm. Med hver eneste detalj, enn en stor by med lite detalj.. Tenk deg! Å kjøre rundt Oslo, samme som i virkelighet... finn ditt eget hus, eller storm inn kongeslott/stortinget/holmekollen osv.. Er det ikke digg elleR? Eller spis i mcdonalds/kebab hvor der du har spist for en time siden

Endret av fox88
Lenke til kommentar
Håper egentlig en liten by som Oslo, København eller Stockholm. Med hver eneste detalj, enn en stor by med lite detalj.. Tenk deg! Å kjøre rundt Oslo, samme som i virkelighet... finn ditt eget hus, eller storm inn kongeslott/stortinget/holmekollen osv.. Er det ikke digg elleR? Eller spis i mcdonalds/kebab hvor der du har spist for en time siden

5392626[/snapback]

 

Med dette argumentet er det jo bare en brøkdel av potensielle GTA (nytt spill: ingen tittel enda :tease: ) spillere som vil oppleve. Men enig i at det er morsommere med flere detaljer.

 

Likevel likte jeg størrelsen på GTA: SA. Liker å cruise med bil, fly, motorsykkel, båt osv. over store strekninger, og oppleve variasjoner på omgivelsene, og SA ga meg dette. Samtidig er jeg klar over at det er mange som heller foretrekker Vice City enn SA, men det er jo en smakssak.

 

Tror nok at det nye GTA spillet vil kunne tilby noe for enhver, og at det vil skuffe svært få :thumbup:

Endret av Something©wierd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...