Gå til innhold

Omtale av Doom 3: Resurrection of Evil (Xbox)


Anbefalte innlegg

Sluttkommentaren er useriøs. Hadde ikke forventet det, selv om jeg hadde forventet slakt av selve spillet.

5074248[/snapback]

 

Jeg er egentlig ikke enig, anmelderen sier at han ikke likte doom3 (på en vittig måte). Noe som gjør reviewen mer nyttig, iogmed at folk som likte doom3 antaklig synes expansionen er bedre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sluttkommentaren er useriøs. Hadde ikke forventet det, selv om jeg hadde forventet slakt av selve spillet.

5074248[/snapback]

 

Jeg er egentlig ikke enig, anmelderen sier at han ikke likte doom3 (på en vittig måte). Noe som gjør reviewen mer nyttig, iogmed at folk som likte doom3 antaklig synes expansionen er bedre.

 

AtW

5074312[/snapback]

 

Så du skjønte ikke at han ikke likte Doom3 før du så den aller siste kommentaren?

Lenke til kommentar
Sluttkommentaren er useriøs. Hadde ikke forventet det, selv om jeg hadde forventet slakt av selve spillet.

5074248[/snapback]

 

Jeg er egentlig ikke enig, anmelderen sier at han ikke likte doom3 (på en vittig måte). Noe som gjør reviewen mer nyttig, iogmed at folk som likte doom3 antaklig synes expansionen er bedre.

 

AtW

5074312[/snapback]

 

Så du skjønte ikke at han ikke likte Doom3 før du så den aller siste kommentaren?

5074463[/snapback]

 

Jo, jeg gjorde jo det, men det er like greit å få det eksplisitt fortalt, noe som sier noe om anmeldelerens preferanser, og dermed gjør det enklere å få noe ut av anmeldelsen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis du synes det, så må du få lov til å synes det. Men personlig mener jeg at en oppegående side som gamer.no bør holde seg for god til å si direkte at hvis du liker det og det spillet, så har du dårlig smak. Det er flåsete, arrogant, usaklig og jeg vet ikke hva. Men jeg har sikkert fått frem min mening, så da skal jeg ikke mase mer. :)

Lenke til kommentar

Jeg er litt imponert at dere klarer å gi karakter 5 når den har summen 33 når du slår dem sammen. 33 / 5 = 6,6.. Noe som faktisk burde rundes opp til karakteren 7..

 

Eneste konklusjonen jeg kan ha er at andre punkter teller litt mer. Jeg har dog rotet litt rundt i artiklene og fant frem til "Slik vurderer Gamer.no spill"-artikkelen. Men var ikke noe svar der hvordan dere kom fram til total-karakteren.

Lenke til kommentar
Det er den overhengende negative holdningen i anmeldelsen din jeg reagerer på, den får det , hvertfall for meg, til å virke som du hadde bestemt deg fra før av.

 

Vi snakker ikke om en skolestil her der man skal analysere et dikt, men om en subjektiv anmeldelse, og det er mange måter å skrive anmeldelser på. Om anmelder mener at et spill ikke holder mål, må han etter min mening gjerne få dette poenget fram gjennom i hele teksten, og ikke kaste bort 90% av teksten på en slags objektiv fremlegging av spillets elementer, før han endelig kan si meningen sin. På samme måte som en som anmelder Half-Life 2 gjerne må få hylle spillets elementer gjennom hele sin omtale.

Lenke til kommentar
Ja, Doom 3 og denne ekstrapakken er lite innovative, men du har tydeligvis ikke skjønt at de ikke skal være det. id Software har sagt hele siden de begynte på produksjonen av Doom 3 at det skulle være en re-make av gamle Doom, bare med bedre grafikk. Og de holdt akkurat det de lovet.

5071873[/snapback]

 

Det er greit at ID ikke har lovet mer, men det hjelper fint lite når konseptet rett og slett ikke holder mål lenger.

 

Jeg spilte igjennom Doom 1 og 2, men klarte bare å holde koken i ca 45 minutter når jeg prøvde Doom 3, siden har jeg overhodet ikke vurdert å spille det igjen. Ting har skjedd på 10 år, man forventer seg noe helt annet, og for at man skal gidde å bruke noe tid på et singleplayer shoot-em-up, bør det være sabla engasjerende.

 

Bra anmeldelse, og du har IKKE dårlig smak ;)

Lenke til kommentar
Selv har jeg alltid syntes spill anmeldelser burde være basert på faste kriterier, selvfølglig må anmelderen spille inn også, men her går det over alle støvleskaft, slutt kommentaren topper det hele å gjøre dette til den mest useriøse anmeldelsen jeg har lest, desverre.

 

Artikkelen er i mine øyene personlig farget fra starten av og det virker som anmelderen hadde bestemt seg for at "Dette suger" før han begynte å spille.

5072485[/snapback]

 

Til de grader enig, jeg merket med engang jeg beynte å lese denne anmeldelsen, at her skulle vi ta Id og Doom3 med balletak, og trykke de ned i gjørma. Greit, en anmeldelse vil alltid bli påvirket av personlige meneinger, men å svartmale de som har annen smak, blir å gå over streken. Jeg har fått det for meg at Doom3 haterne der ute er HL2 fanboys, og da kan jeg svare med samme mynt og si at jeg syns HL2 var ett pin å spille seg igjennom, og er etter min mening akkurat det samme som Doom3s' visuell onani. (jeg måtte bare dra frem litt litt HL foragelse :p ) . Men jeg elsker Doom pga stemmingen og skrekkfølense, og frykten for å slippe en teskje bløtt, når man hutrer seg igennom korridorene, og mer enn dette ber ikke Doom3 om. Men jeg vil ikke høre jeg har dårlig smak, fordi jeg liker denne sjangeren.

 

Det får være det, jeg syns du har hatt fine anmeldelser ellers, men ikke gå til angrep på de som eventuellt måtte ha annen smak, spesiellt ikke vi Doom fans, vi blir lett furtne av slik :thumbup:

Endret av MaxXRebo
Lenke til kommentar

Det for være det, jeg syns du har hatt fine anmeldelser ellers, men ikke gå til angrep på de som eventuellt måtte ha annen smak, spesiellt ikke vi Doom fans, vi blir lett furtne av slik  :thumbup:

5105315[/snapback]

 

Hehe, har lagt merke til det, men det er jo desto større grunn til å angripe de i mine øyne ;). Ellers så ville jeg konkretisert det til doom3-fans, jeg ser på meg selv som en stor doom-fan, men jeg liker ikke doom3 (og forsåvidt heller ikke HL2 så veldig godt).

 

AtW

Lenke til kommentar
Selv har jeg alltid syntes spill anmeldelser burde være basert på faste kriterier, selvfølglig må anmelderen spille inn også, men her går det over alle støvleskaft, slutt kommentaren topper det hele å gjøre dette til den mest useriøse anmeldelsen jeg har lest, desverre.

 

Artikkelen er i mine øyene personlig farget fra starten av og det virker som anmelderen hadde bestemt seg for at "Dette suger" før han begynte å spille.

5072485[/snapback]

 

Til de grader enig, jeg merket med engang jeg beynte å lese denne anmeldelsen, at her skulle vi ta Id og Doom3 med balletak, og trykke de ned i gjørma. Greit, en anmeldelse vil alltid bli påvirket av personlige meneinger, men å svartmale de som har annen smak, blir å gå over streken. Jeg har fått det for meg at Doom3 haterne der ute er HL2 fanboys, og da kan jeg svare med samme mynt og si at jeg syns HL2 var ett pin å spille seg igjennom, og er etter min mening akkurat det samme som Doom3s' visuell onani. (jeg måtte bare dra frem litt litt HL foragelse :p ) . Men jeg elsker Doom pga stemmingen og skrekkfølense, og frykten for å slippe en teskje bløtt, når man hutrer seg igennom korridorene, og mer enn dette ber ikke Doom3 om. Men jeg vil ikke høre jeg har dårlig smak, fordi jeg liker denne sjangeren.

 

Det får være det, jeg syns du har hatt fine anmeldelser ellers, men ikke gå til angrep på de som eventuellt måtte ha annen smak, spesiellt ikke vi Doom fans, vi blir lett furtne av slik :thumbup:

5105315[/snapback]

 

Jeg er ingen fanboy, jeg har også kritisert HL2:

 

http://gamer.no/art.php?artikkelid=12860

 

Og hvis du leser anmeldelsen litt nøyere vil du kanskje få med deg at jeg kritiserer DOOM 3 for å stjele for mye fra HL2, jeg synes ikke spillet ligner på de tidligere og klassiske DOOM-episodene. Jeg kritiserer utviklerne for ikke lenger å være seg selv.

 

Jeg er ingen Doom 3-hater, men ser bare en del vesentlige mangler ved disse utgivelsene. Men jeg ante ikke at folk skulle være så hårsåre, selvhøytidelige og usikre på sin egen smak at de lot seg fornærme over en flåsete, og i mine egne ubeskjedne øyne, morsom sluttkommentar ;)

 

Det er den overhengende negative holdningen i anmeldelsen din jeg reagerer på, den får det , hvertfall for meg, til å virke som du hadde bestemt deg fra før av.

 

Vi snakker ikke om en skolestil her der man skal analysere et dikt, men om en subjektiv anmeldelse, og det er mange måter å skrive anmeldelser på. Om anmelder mener at et spill ikke holder mål, må han etter min mening gjerne få dette poenget fram gjennom i hele teksten, og ikke kaste bort 90% av teksten på en slags objektiv fremlegging av spillets elementer, før han endelig kan si meningen sin. På samme måte som en som anmelder Half-Life 2 gjerne må få hylle spillets elementer gjennom hele sin omtale.

5081801[/snapback]

 

Egentlig et litt relevant poeng. Jeg har skrevet mange anmeldelser - noen av dem med voldsom ros, andre ganger med sviende ris. Hver eneste gang jeg er ute med riset får jeg slengt i trynet at jeg er useriøs, subjektiv, hater utviklerne, har en eller annen skjult agenda og så videre.

 

Men når jeg roser blir folk bare glade. Men jeg bruker samme teknikk, enten jeg roser eller riser: Jeg spiller gjennom spillet og gir min ærlige mening om hvordan jeg synes opplevelsen var. Det er ikke noe mer komplisert enn det.

Lenke til kommentar
Jeg er ingen Doom 3-hater, men ser bare en del vesentlige mangler ved disse utgivelsene. Men jeg ante ikke at folk skulle være så hårsåre, selvhøytidelige og usikre på sin egen smak at de lot seg fornærme over en flåsete, og i mine egne ubeskjedne øyne, morsom sluttkommentar ;)

 

Jeg håper du ikke mener at man er hårsår, selvhøytidelig og usikker på sin egen smak hvis man reagerer på den sluttkommentaren? Hvis du tror jeg bryr meg katta om din mening om min smak, så tar du feil, og det er ikke det som er poenget. Den kommentaren er i mine øyne like upasende uansett hvordan spill som anmeldes.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...