Gå til innhold

Spillverket.no: Hva med video-omtale?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi er selvsagt helt enige, og har diskutert dette ved flere anledninger. Enn så lenge strander det imidlertid litt på hvordan vi driver butikk -- våre folk er spredt ut over landet, og de færreste av oss jobber fulltid. Det er med andre ord en solid utfordring å skulle få til noe slikt, men dere skal ikke se helt bort fra at vi vil prøve oss før eller siden heller.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Forskjellen er vel gjerne det at Gamespot-folka holder til i USA, hvor de har massevis av skripenter (mer enn nok - hvorav flere av dem mer enn hjertelig vil stå foran kameraet og posere), at de har et studio hvor alle som tester spillene holder til, og at de alle sammen faktisk tjener godt med penger på å jobbe der.

 

Ønsker selv gjerne at Gamer kan prøve på dette, men jeg skjønner det mer enn godt om de ikke klarer det. Det skal mer til enn hva mange tror! :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Det er vel en del rettighetsspørsmål og greier som må klareres før noe slikt kan settes i gang. Personlig pleier jeg å styre unna slike videoanmeldelser, da man får med seg mye mer informasjon på kortere tid når man leser anmeldelser. Håper derfor at videoanmeldelser bare blir et supplement til skrevne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det hadde vært greit med video-omtaler,

men jeg tror nok at de vanlige omtalene er nok (formeg).

 

Video-omtaler er nok mer beregnet på internasjonale spill sider.

Som f.eks. GameSpot og IGN og noen fler.

Forsåvidt er Gamer.no litt internasjonal,

det har vel vært noen svenske og danske personer her på forumet.

 

Men utifra det med video-omtaler, må de jo lage to omtaler.

En som er skrivd og en som er filmet.

I tillegg koster jo kameraet en del penger.

 

Det hadde vært greit,

men omtalene er gode nok som de er.

Forsåvidt liker jeg ikke video-omtaler.

 

Så: "Keep up the good work :thumbup: "

 

Sondre ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Når man ser på kvaliteten på videoanmeldelsene som er kommet så langt i norske medier, så foretrekker jeg at folk holder seg til det de kan.

5621371[/snapback]

 

Hvis du sikter til VG nå(?) Hvordan kan du sammenligne dem med Gamer.no?

5627018[/snapback]

De har startet med videoanmeldelser og det burde også en dedikert spillside!

Lenke til kommentar

Jeg ser bare positivt på en slik ting fra gamer.no. Om så bare enkelte spill kom på AVI fil for omtalen, så gjør det ingen ting.

 

1 bilde kan si mer en 1000 ord, lyder et kjent ordtak. Og det må vel være meget gjeldene her hvor man skal forklare spill, et media som kanskje er vanskelig nok å forklare selv med bilder.

 

Vi har sakt en del ganger at vi ikke skjønner grunnlaget for karakteren fordi det vi leste var ikke det vi følte karakteren gjenspeilet. Kanskje en video omtale av spill kan hjelpe oss skjønne anmelderen bedre, og skjønne grunnlaget som blir lagt for karakteren.

 

Jeg håper gamer prøver på dette. Hadde vært et meget fint tiltak til en allerede bra side om spill.

Lenke til kommentar
Når man ser på kvaliteten på videoanmeldelsene som er kommet så langt i norske medier, så foretrekker jeg at folk holder seg til det de kan.

5621371[/snapback]

 

Hvis du sikter til VG nå(?) Hvordan kan du sammenligne dem med Gamer.no?

5627018[/snapback]

De har startet med videoanmeldelser og det burde også en dedikert spillside!

5627343[/snapback]

 

Etter hva jeg skjønte av det, så mente han at norske medier ikke kan å lage video-omtaler, derfor burde de holde seg til vanlig tekst.

Lenke til kommentar
Når man ser på kvaliteten på videoanmeldelsene som er kommet så langt i norske medier, så foretrekker jeg at folk holder seg til det de kan.

5621371[/snapback]

hmm... det er kanskje en tanke det, å bruke litt mindre tid på videoanmeldelser, og litt mer tid på å hetse konkurrenter i offentlighet. Stå på Frode, dette er sympatisk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...