Gå til innhold

Hjelp til Warrior

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil kanskje også merke det at healeren i gruppa eller noen andre vil gi deg tilsnakk og be deg bruke 1h og skjøld hvis du skal tanke med 2h.

Men på bosser bruker jeg alltid 1h og skjold, er vel fordi jeg skal sørge for at bossen alltid slår på meg, og erda greit med litt ekstra armor ;)

Men det er også lov til å prøve seg fram :thumbup:

Skrevet
Hei

Laget meg en warrior, og er nå lvl 40 og skal begynne litt med instancer. Regner med at jeg skal tanke da, og lurer litt på hva våpen som er best for dette?Og om de har noe å si i det hele tatt. Har 31 poeng i arms nå, og 5% extra til axe crit, så vil gjerne holde meg til axes.

sett litt på denne:

http://www.thottbot.com/?i=5468

Noe bra for en lvl 40- ca 50 tank?

Takk

5060071[/snapback]

Jeg legger ved poståpners spørsmål en gang til..

Her er det ikke snakk om lvl 60 instancer, det han lurer på er mellom lvl 40-50.

Jeg har ett råd til deg, bruk det som dropper - spar gull kjøp ingenting på AH som ikke er nødvendig. SM som du sikkert holder på med nå dropper et bra skjold.

(selv tanka jeg dem med whirlwind axe two hander) Første gangen jeg fikk bruk for skjoldet i et instance var på prinsessa i Maraudon, alt frem til dit var en lek.

Jeg vil ikke skrive om noen spesiele items her, mye bra er quest items og.

Bruk heller thottbot og sjekk hvor og hva som dropper av weapon + skjold :)

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg er level 42 warrior. Liker å tanke, speccet derfor om til 15 poeng i protection. Synes det har gått mye enklere, tåler mer, og holder aggro bedre (poenga har gått til +10 defence, 10% mer armor og 15% mer threat).

I tillegg har jeg Cruelty, Deflection, Tactical Mastery og Anger Management. Har 2 poeng til overs, for jeg vet ikke om jeg skal fortsette i protection eller arms enda.

Bruker 1h + skjold (http://thottbot.com/?i=3653 med +stamina og http://thottbot.com/?i=4586 med +3 weapon damage). Poenget med tanking er jo å holde mobsa på deg hele tiden. Jo mer du tåler (og overlever), jo bedre sjanse har gruppa for å klare seg. Vil derfor mene at tanking med 2h ikke er å foretrekke. Så lenge du ikke tanker low level instancer.

EDIT! Last også ned titantank addon (tror jeg det heter). Lar deg overvåke hvem i gruppa som har aggro mot seg. Kan også sette på alarm om aggro skifter, og gi beskjed i gruppe chat osv.

Endret av KaLasH
Skrevet

Da jeg spillte warrioren min oppover fra lvl40 instancene til end game så merket jeg at på selv de laveste instancene måtte jeg bruke skjold og 1h.

Som en sa litt oppe på siden så er talent poengene i ekstra threat veldig bra og det gjør hele sirkuset litt lettere å holde under kontroll.

For å ta et eksempel som ikke er helt urelevant i denne diskusjonen:

Var i MC på Lucifron her for noen mnd siden. Vi hadde teamet opp med et russisk guild som ikke kunne skikkelig engelsk eller logikk. Deres ene off-tank mistet aggro, og vet dere hva han gjorde? Han tok frem sin crappy 2h-axe og påstod i ettertid at han får mer aggro da. Ikke overaskende endte hele shitten i 6 whipes og vi ga opp russerne til slutt.

En warrior som påstår at han holder aggro bedre med en 2h bør ikke være tank, og helst ikke få være med i noen instances i det hele tatt. Man sparer MYE problemer ved å først å fremst ha partymembers som kan engelsk, og etter det, et minimum av tanking skills.

Skrevet
Da jeg spillte warrioren min oppover fra lvl40 instancene til end game så merket jeg at på selv de laveste instancene måtte jeg bruke skjold og 1h.

Som en sa litt oppe på siden så er talent poengene i ekstra threat veldig bra og det gjør hele sirkuset litt lettere å holde under kontroll.

For å ta et eksempel som ikke er helt urelevant i denne diskusjonen:

Var i MC på Lucifron her for noen mnd siden. Vi hadde teamet opp med et russisk guild som ikke kunne skikkelig engelsk eller logikk. Deres ene off-tank mistet aggro, og vet dere hva han gjorde? Han tok frem sin crappy 2h-axe og påstod i ettertid at han får mer aggro da. Ikke overaskende endte hele shitten i 6 whipes og vi ga opp russerne til slutt.

En warrior som påstår at han holder aggro bedre med en 2h bør ikke være tank, og helst ikke få være med i noen instances i det hele tatt. Man sparer MYE problemer ved å først å fremst ha partymembers som kan engelsk, og etter det, et minimum av tanking skills.

5296589[/snapback]

Lol Faktisk kan man i enkelte tilfeller holde aggro bedre med en twohander.

Kommer helt an på hvordan run og hvem instance det er som skal kjøres :)

Poenget er bare å la warrioren få aggro først før casters og rogues begynner med dps. Dette har jeg selv bevist flere ganger selv. Vår rekord på Stratholme Baron nå i guildrun raid er på 45 min;) Skal man bruke et instance til farming gjør man det med two hander. Bruker kun skjold på Rattlegore og Baron i dette instance.

Kan man spille sin klasse så er det her ingen problem :)

Man må jo tenke på at hvor mer dps en gjør hvor fortere går det å gjennomføre et instance. i Baron runs kjører jeg på med charge, sweep strike, skifter til zerk, whirlwind så cleave. Da sitter agroen godt og casters kan da kjøre på med aoe.

Etter et slikt forsøk spør jeg om de har problemer med å heale og er svaret nei kjører jeg på. En warrior can jo fort bytte over til skjold og skifte stance og trekke aggro tilbake ved behov. Så å fly rundt med skjold uten grunn gjør jeg ikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...