Gå til innhold

DiBoss 32" LCD-TV LT-32HLF HD-ready, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dere må bare huske at når dere kjøper tver fra "mikke-mus" merker så er dere nesten garantert å få en tv med bra specs på papiret, men spes bildeprosesseringen i tven er elendig. en god ekstern tuner eller videoprosessor er da å anbefale for å få det optimale ut fra en slik tv. denne hadde også ganske svak responstid, men eller så så den jo fin ut.

Lenke til kommentar

DiBoss tver produseres i korea og i litauen. De produserer også tver for Thomson, som jeg også vil si er et mikke-mus merke. Om det ikke passer med din definisjon Andreasfe spiller ikke så stor rolle. Billige tver er billige pga at det spares penger på bildeprossesseringen, bl.a.

 

Silkerampen: Hvor har du hørt at det er folk fra LG som står bak DiBoss? Jeg sier ikke at de ikke gjør det, men jeg har ikke funnet noe som skulle tilsi det heller.

Lenke til kommentar
DiBoss tver produseres i korea og i litauen. De produserer også tver for Thomson, som jeg også vil si er et mikke-mus merke. Om det ikke passer med din definisjon Andreasfe spiller ikke så stor rolle. Billige tver er billige pga at det spares penger på bildeprossesseringen, bl.a.

 

Silkerampen: Hvor har du hørt at det er folk fra LG som står bak DiBoss? Jeg sier ikke at de ikke gjør det, men jeg har ikke funnet noe som skulle tilsi det heller.

5076124[/snapback]

 

Se her. Under kategorien "om Diboss", jeg quoter herfra:

 

"..DiBoss, som företaget heter, är ett teknikfokuserat företag med rötter i Sydkoreanska LG Electronics. Man arbetar bara med produkten LCD-TV och har som fokus att bli bäst i världen inom detta segment.

 

Verksamheten startade för 3 år sedan i Sydkorea när höga chefer och ingenjörer från LG bröt sig loss och startade detta företag. Med sin stora kunskap och starka fokusering på LCD-TV ska DiBoss vara föregångare av ny teknik och nya modeller. "

 

 

Som sagt, modellene er nok ikke helt på trynet, er jo folk fra et rimelig stort selskap som står bak...

Endret av Silkerampen
Lenke til kommentar

lest og notert :)

 

at de er helt på trynet tror jeg ikke, håper da at komplett er litt kritiske til hva de kjøper inn. det som er det store "problemet" med å kjøpe sånne tver usett er jo at man ikke får sammenlignet dem med andre tver for å se forskjeller. når man kobler det opp hjemme i stuen blir man lett blendet og det er ikke så lett å se om den er bra eller dårlig med mindre man har en referanseskive å gå ut i fra. eller evt en kalibreringsplate som man kan kjøre den mot.

Lenke til kommentar
iforhold til pris er den nok ikke så ille denne her. men man får jo det man betaler for som alltid.

5077553[/snapback]

 

som oftest får man det, og dette virker jo som et veldig godt tilbud, bevare meg vel.

 

en ting jeg ikke skjønner meg på er folk som kjøper en plasma tv til 15k, la oss si philips 42pf5320. denne er ikke hd-ready osv. folk kjøper denne tven da de ikke vil bruke 5k ekstra for å få en tv som er bedre, og som er hd-ready. greit den tven er billig til 15k, men det er fremdeles mye penger for en "dårlig" tv, og du skal ikke opp så veldig mye før du får en tv som er mye bedre. selger tver til daglig, og ser dette støtt. skjønner meg ikke på folk som tenker sånn, men det er mulig jeg er helt skrudd. mulig dette ble litt off-topic, men tenkte bare å lufte det litt :)

Lenke til kommentar
en ting jeg ikke skjønner meg på er folk som kjøper en plasma tv til 15k, la oss si philips 42pf5320. denne er ikke hd-ready osv. folk kjøper denne tven da de ikke vil bruke 5k ekstra for å få en tv som er bedre, og som er hd-ready. greit den tven er billig til 15k, men det er fremdeles mye penger for en "dårlig" tv, og du skal ikke opp så veldig mye før du får en tv som er mye bedre. selger tver til daglig, og ser dette støtt. skjønner meg ikke på folk som tenker sånn, men det er mulig jeg er helt skrudd. mulig dette ble litt off-topic, men tenkte bare å lufte det litt :)

5078314[/snapback]

 

det har vel strengt tatt med at folk ikke vet særlig om tv'er. de ser bare no stort og flatt å vil ha det! :green:

 

jeg for min del har bestemt meg for å svi av en 0.025 million på en Samsung LE-40M61B nå over nyttår når jeg får råd. er jo tross alt den tingen jeg tilbringer mestparten av fritiden min forran. ;)

 

SAMLE40M61B_3_b.jpg

:love:

Lenke til kommentar
driver og maser på innkjøpsavdelingen vår om at de skal kjøpe den inn jeg, men de vil ikke kjøpe den direkte fra samsung pga kjipe priser. vi fikk akkurat inn le40r51b og den selger vi for 21995, nr2 i norge på pris er mamoz som tar 24195. håper vi kan få til det på le40m61b også :)

5079745[/snapback]

 

hvor jobber du egentlig? :) shg.no selger Samsung LE-40R51B for 20.930,-! link.

 

hva er forskjellen på Samsung LE-40R51B og Samsung LE-40M51B egentlig?

Lenke til kommentar

på m51b kan du justere hver farge, så den er da bedre hvis du har lyst til å kalibrere skjermen optimalt (noe som seff er å anbefale). den støtter også split-screen sånn at du kan ha et bilde fra pcen samtidig som du ser på tv. er usikker på om r51 har det. ellers så er jo designet seff litt annerledes på m51 :)

 

prisen på shg.no er notert, men de har den ikke på lager enda da ;) blir som elkjøp at man annonserer varer til superpris men klarer ikke å levere dem. beste eksempelet på det nå nylig var philips 37pf5320 til 12999 ellerno, ingen elkjøp butikker i buskerud som hadde den hvertfall. nå skal det til ekjøps forsvar sies at philips har vært komplett udugelige i hele høst når det gjelder å levere varer, kan jo knapt annonsere et eneste produkt fra dem uten overhengende fare for å ikke få den lager i tide.

 

mvh

vegard nerland

ass. varehussjef, siba liertoppen

Lenke til kommentar
Sitter å ser på tv`er

30" LCD fra Viewsonic til 8995.... skal si det er et godt tilbud.

N3000W

5090737[/snapback]

Den er ikke så dum den. Plenty med innganger, to TV-tunere etc. Bildekvaliteten er et par hakk over miiddels, men den er litt kresen på signalkilden. På min UPS-kabel (rett fra veggen) var bildet sylskarpt i wide mode på èn kanal, mens andre led litt av urolige piksler på ensfargede bakgrunner. Det var akurat så ille at kona ikke ville ha den + at den var litt liten for min smak.

 

Du får mye for pengene, men mer for mer penger hos andre produsenter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...