Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er galt med bremsene?


toretang5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg antar kalipern er feilmontert siden det fungerer fint på den andre siden. Men det er rart du ikke har merket dette. Dette er noe du burde rette opp snarest og for all del sjekk den skadede felgen og!

5066144[/snapback]

 

 

Det kan være mulig; jeg gjorde det svart. Jeg tor ikke det er noen galt med felgen, men jeg vet ikke.

 

Jeg har "merket det" på bakgrunn av lyder som kommer når jeg kjører og bremser ned, men jeg spurte senest på Eu-kontrollen om dette, og fikk da til svar at lyden kom fra et rustent bremseskjold.

 

Burde ikke han på Eu-kontrollen sett at kalipperen var "skadet", eller ser de ikke på det?

 

Er det dyrt å skifte denne kalipperen, og hva er det verste som kan skje/kan ha skjedd hvis jeg ikke skifter den ASAP`?

Lenke til kommentar

Trenger ikke nødvendigvis skifte caliperen, den trenger ikke være skadet annet enn på utsiden. Det som kan skje er at bremsene ikke tar ordentlig, at de tar hele tiden, at caliperen løsner under kraftig nedbremsing etc etc etc...alt fra "smått irriterende" til FATALT, mao.

 

M.a.o bør jeg DEFINITIVT skifte den så fort som mulig for å være sikker på at det ikke går rett til h...

 

Dette kombinert med dårlige støtdempere og tilnærmet ikke-eksisterende håndbrekk er ikke bra, antar jeg :)

 

Jeg skjønner egentlig ikke helt poenget med Eu-kontrollen. Trodde den skulle sikre at man hadde en trafikksikker bil? Når jeg kjører rundt med denne kalipperen (som antakelig var rimelig lik under Eu-kontrollen), støtdempere med elendig effekt, og håndbrekk som nesten ikke tar, så er vel ikke akkurat det trafikksikkert?

 

Jeg gikk da tilnærmet knirkefritt igjennom den kontrollen.

 

Hvorfor jeg ikke fikser alt sammen med en gang? Fordi min erfaring med enkelte bilverksteder er at de tydeligvis kan se at jeg ikke har videre kunnskap om bil, og dermed - tror jeg - skrur de prisen opp, og finner andre ting som de mener er feil.

 

Bør vel dog uansett få fikset den kalipperen.

 

Hva bør prisen på dette maks være?

 

 

Har du alu-felger med vekter plassert på innsiden?

5067913[/snapback]

 

Nei, har ikke vekter plassert på innsiden :) Vanlig stål-felg, antar jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...