Gå til innhold

LaCie PhotonVision II 20", hvor mye er den verdt?


Rikky

Anbefalte innlegg

Jeg ramlet over tilbudet på Dell 2405FPW 24" til kr 7500 (rett før det går ut, selvsagt), og det fristet jo litt. Nå sitter jeg jo allerede med en 10 mnd gammel LaCie PhotonVision II 20" jeg må kvitte meg ved kjøp av ny skjerm, og det er uaktuelt å bytte skjerm hvis jeg må selge LaCien til gibortpris, så det blir jo en vurderingssak. Hva vil det være realistisk å forvente å få for denne skjermen? Jeg regner med at den ikke blir solgt før jeg evt bestiller Dell-skjermen pga kort frist, så da ville det jo vært kjipt å sitte med en skjerm man ikke får solgt pga for optimistisk salgspris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No er det eit aspekt i den 50%-regelen som ein ikkje blir tatt hensyn til.

Mengda tilgjeneleg tilsvarande vare.

for denne typen skjerm er det få eller ingen tilgjengelegheit i bruktmarkedet

1) 20" LCD

2) ips 16ms-basert skjerm

 

Ny ligger den på ca 6500, dermed vil 50% tilsei ca 3750, men eg trur nok opp mot 75% av noverande nypris kan vere meir aktuelt då det ikkje er så mange slike ting til salgs no.

så ein pris opp mot 4800-5000 trur eg nok er mulig å få for den.

Lenke til kommentar
så ein pris opp mot 4800-5000 trur eg nok er mulig å få for den.

5056624[/snapback]

Til den prisen er nok et bytte ganske aktuelt. Jeg snakket nettopp med Dell, og de kunne være behjelpelige med å teste en ny skjerm for pixelfeil, og det hørtes betryggende ut. Jeg var heldig med LaCien, og det hadde vært kjipt å få en ny skjerm med døde pixler. Jeg må tenke meg litt om, kanskje jeg gambler på å bestille ny skjerm.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Damn - fristende Dell tilbud ja.

 

Sitter selv med samme skjerm.

 

Alternativet er å slå til på DELL'en og håpe å få rundt 4000,- for LaCie skjermen eller vente til nyere skjermer og tilbud kommer, men da vil nok bruktprisen på LaCie skjermen også falle.

 

Vanskelig avgjørelse, LaCie skjermen min er jo bare 3 mnd gammel og å selge den til rundt 4000,- er et bra verditap på 3mnd...

 

Edit:

Samt at mitt GF6800LE kort vil nok slite i spill på native oppløsning med DELL'en... klarer meg sånn nogenlunde i 1600 x 1200 i de spillene jeg spiller nå (WOW f.eks)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Bestemte meg for å vente etter å ha sett at BenQ og Acer kommer med nye skjermer til under 9000,- med bedre spesifikasjoner.

 

Tror DELL vil komme med enda bedre tilbud da om ikke lenge. Scenario: Dell reduserer prisen til omtrent det som BenQ/Acer tar, dvs rundt 9000,- SÅ kommer 30% tilbudet på ny igjen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...