Gå til innhold

Filmer de snakker norsk i eller nevner Norge

Wobokel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I "An Unfinished Life" med Robert Redford så spiller han Einar, som har norsk far eller bestefar, det nevnes en gang, men ikke noe norsk prat uten om navnet hans som de uttaler "einer"

God film, til og med Jennifer Lopez spiller bra i den.

Skrevet (endret)

Jorden rundt på 80dager,POTC2,the day after tommorow,kim posible i reise i tid og et eller annet ,ja men de sier i ringenes herre vestfold...er ikke det et fylke?de jeg komm på i farta.leste feil trudde det var en skrive feil med bond isteden for blond.enkelre versjon jeg trodde du mente blond

Endret av x-nobbit
Skrevet (endret)
Jorden rundt på 80dager,POTC2,the day after tommorow,kim posible i reise i tid og et eller annet ,ja men de sier i ringenes herre vestfold...er ikke det et fylke?de jeg komm på i farta.leste det ovenfor er de ikke kristiana løken eller er hun svensk,dansk,finsk?

6789431[/snapback]

Hva i alle dager har du hatt i deg?

Endret av kjor1
Skrevet

Kanskje sagt før:

I James Bond filmen for your eyes only skal hun stygge turne-dama til Norge på turne konkuranse.

Skrevet
Kongedømmet Rohan er nå basert på norge da  :D

6787229[/snapback]

Dette er vel nevnt en 5-6 ganger allerede ;) Liten vits å bumpe tråden for det :)

6787411[/snapback]

Forøvrig er det ikke helt sant heller. Noe av Rohan-kulturen er definitivt tatt fra eldre Norge, ja, men jeg ser flere likheter mellom Rohan og eldre Tyskland, altså Germania (og steppelandene i øst).

Skrevet (endret)

I Simpsons så sier advokaten noe om aper og slikt, så sier Marge: Hæ?!? Finnes det et slikt sted", eller noe sånt..

Så sier Lionel Hutz "har dere aldri vært i Norge".. Selvsagt på engelsk :p

Endret av Haakon*
  • 6 måneder senere...
Skrevet (endret)
dette er ikke en film men en serie fra Discovery Channel

Deadliest Catch - en fyr sa der: Don't do it the bad way, do it the Norwegian way

5406322[/snapback]

Han er norsk ..

Rart at ingen har nevnt "Spies Like Us" der Kong Olav? blir takket på slutten av filmen, tror noen av de scenene i snøen blir filmet en plass i Norge.

Endret av nAD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...