Gå til innhold

AMD 64 3200+ Venice på 25 grader?


Anbefalte innlegg

jeg og fetteren min har drived med litt pc bygging i helgen og monterte hans nye XG Viper kabinett. det som skjer når vi starter opp er at prossesoren hans med stock kjøler ligger på 25 grader når vi ser på LCD displayet foran på kabinettet. jeg som har samme kabinett og en XP 2600+ på 50 grader lurer jo på hva som skjer og skjekker BIOS og ser at tempen faktisk er 25 grader, noe den er. jeg lurer da på om denne prossesoren har en så lav varmeutvikling eller om hans stock kjøler og kansje litt vel mye kjølepasta har gjort underverker på cpuen.. pcen sto på i godt og vel 4 timer i strekk uten andre programmer enn internett eller Mediaplayer på til info..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venice kjernen er mye mer kjølig enn de gamle XP (Thoroughbred, Barton) kjernene ja.

kansje litt vel mye kjølepasta har gjort underverker på cpuen

Hvis man har alt for mye kjølepasta stiger temperaturen, hvis man har for lite øker temperaturen også, man må altså finne "midten".

Endret av Pels
Lenke til kommentar

Har også en Venice 3200, denne er overklokket til 2.5GHz(10x250MHz) og påmontert en Thermaltake Big Typhoon cpu kjøler.

Hos meg er temp 23-26 idle og under load har eg fortsatt tilgode å registrere temp på 30c, er dette normalt eller er det bios som viser feil tror dere?

 

Hovudkort er MSI K8N Neo2 med nyeste bios 1.B0.

Lenke til kommentar
Har også en Venice 3200, denne er overklokket til 2.5GHz(10x250MHz) og påmontert en Thermaltake Big Typhoon cpu kjøler.

Hos meg er temp 23-26 idle og under load har eg fortsatt tilgode å registrere temp på 30c, er dette normalt eller er det bios som viser feil tror dere?

 

Hovudkort er MSI K8N Neo2 med nyeste bios 1.B0.

5049417[/snapback]

 

Jeg synes både dine og trådstarters temperaturer høres veldig lave ut, men det er sant som alle sier - venice er en kjølig cpu.

Så lenge dere ikke opplever noen problemer gjør det vel ingenting om temperaturen viser feil eller ikke. På den andre siden er vel ingen ulempe og oppdatere bios hvis dere har en gammel versjon.

Lenke til kommentar
jeg har en amd 64 3200+ @ 2.3GHz...Den ligger på en 17-23 grader ved surfing....Har riktig nok vannkjøling...

5054923[/snapback]

17 grader? Da har du det kaldt på rommet ditt! Uansett hvor bra kjøling du har (unntatt fase eller tec da) så må du nok legge på minst 5 grader på romtemp!

5056981[/snapback]

En grei regel det ja.. Er alltid like morsomt å lese om folk som har "magiske" samme temps som rommet sitt (og regner da med at gjennomsnittet har 21C)... :roll:

 

Har hardt for å tro 25C, men samtidig er det jo 90nm, så børste helt vekk vil jeg ikke. Alt annet under det på enten vann eller luft tviler jeg sterkt på, med mindre de ikke har >21C på rommet...

 

Phfff, 17C meg i *et-visst-sted-jeg-ikke-skriver-på-forumet-her*... :roll:

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Dette her med at folk skal ha temperaturene sine under romtemperatur er jeg også lei av. Men når man tenker på hvor mange programmer som viser feil så er det ikke så rart. Tenk deg en fyr som er litt ny innen dette, og som leser av: "20 Celcius". Klart han tror på det...

 

EDIT: Tar ikke alle under en kam nå. Mogge sine tempereaturer tror jeg gjerne på, så kaldt som det er ute nå...

Endret av ZinnX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...