Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rødt lys og null skjermbilde


Anbefalte innlegg

God kveld!

Har fått litt problemer med pc'en min.

Når jeg starter pc'en min kommer lyser det rødt på hovedkortet. Det kommer heller ikke opp noe skjermbilde, og etter en stund går skjermen inn i hvilemodus.

Har nettopp byttet cpu, så tviler på at det er noe gale med den. Har også prøvd å starte pc'en uten RAM, men det skjer heller ingenting da. Kan det være at det er noe med hovedkortet?

Mitt oppsett:

Abit IC7-MAX3

P4 2.6C

Corsair XMS4000PRO 512

Sapphire 9600XT

 

Håper at noen av dere kan hjelpe meg!

Takker på forhånd for svar!

 

Raijin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har disse komponentene fungert sammen før eller er det første gangs feil. Hvis så er tilfelle kommer liten vei men bare en PC. Har hatt samme problemer før og da lønner det seg å ha tilgang på flere PCer slik at du kan teste enkelt komponenter i andre maskiner for å finne ut hva som er feil. Hovedkort har ofte feilmeldings modus i form av lys eller lyd signaler som forteller hvilken komponent som feiler.

 

Anders

Lenke til kommentar

Dette problemet oppstod også for meg første gang jeg monterte pc'en, men da løste problemet seg ved å putte RAM-brikken i en annen slot. Så det er nok ikke første gangs feil denne gangen. Problemene med det røde lyset begynte etter at jeg skiftet CPU kjøler. Derfor sjekket jeg CPU'en og fant ut at den hadde blitt ødelagt i monteringen av ny kjøler. Gikk derfor til anskaffelse av ny CPU, men fortsatt er ikke problemet løst...:(

Lenke til kommentar

Hadde CPU feil engang på en PC og den oppførte seg på samme måte. Fant kun ut av det ved feilmelding fra lydsignaler på onboard soundcard. Dette var disabled pga annet lydkort så jeg måtte først sette inn en CPU som hovedkortet taklet enable sound osv.

 

Som jeg nevte i forrige post er dette vanskelig å finne ut av med mindre du kan finne en annen PC som takler samme type ram, cpu og skjermkort.

 

Anders

 

Holder imidlertid en knapp på feil på CPU eller strøm

Lenke til kommentar

Men cpu'en er jo "ny". Kjøpte den brukt, men den skulle funke helt fint. Har det noe å si at jeg kom litt borti pinnene med arctic silver? men jeg renset det sånn grovt med litt papir. Vet ikke om det har så mye å si. Men skal sjekke CPU igjen da. Kan det utelukkes at det er feil på hovedkortet?

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...